گوستینگ: نوعی قال گذاشتن و ناپدید شدن

گوستینگ: نوعی قال گذاشتن و ناپدید شدن
امتیاز به این post

مطالعات نشان می دهند که در حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از بزرگسالان در برهه ای از زندگی خود از دید کسی پنهان شده اند. چه در رابطه عاطفی یا کاری. در این مرحله، روبه رو شدن با افراد دیگر برای آنها دشوار به نظر می رسد. اما اینکه ناپدید شدن چیست و چرا این پدیده اتفاق می افتد، موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم. در زیر چند دلیل را گرد هم آورده ایم که به شما در تشخیص و جلوگیری از آن کمک می کند.

ناپدید شدن از دید دیگران به چه معناست

برای صحبت کردن در مورد مفهوم ناپدید شدن، اینکه چرا افراد خود را از دید دیگران ناپدید می کنند و نادیده گرفتن دیگران به چه معناست، باید در ابتدا در مورد مفهوم آن صحبت کنیم. اگر ناپدید شدن در نظر شما مانند شبحی است که ناگهان ناپدید می شود درست فکر کرده اید. طبق تعریف، ناپدید شدن به عمل قطع ناگهانی ارتباطات با یک فرد خاص، بدون ارائه دلیلی به او برای قطع ارتباط گفته می شود. شما به آنها پیام نمی دهید که دیگر نمیخواهید با آنها رابطه داشته باشید. این اتفاق فقط در روابط احساسی و عاشقانه نمی افتد بلکه در روابط غیراحساسی نیز رخ می دهد.  مشخص شده که عمل نادیده گرفتن دیگران تاریخچه ای طولانی دارد. به گفته یکی از روان شناسان قطع ناگهانی ارتباط در زمانهای گذشته نیز وجود داشته است. در این عمل شما فردی را ترک می کنید و اطلاعات تماس خود را به او نمی دهید. اشکال ساده تر آن شامل ترک کردن یک مهمانی یا دورهمی بدون خداحافظی کردن از دیگران است.

چرا افراد به جای روبه رو شدن با شرایط خود را ناپدید می کنند

معمولا عمل نادیده گرفتن دیگری زمانی رخ می دهد که فرد دوست ندارد با طرف مقابلش روبه رو شود یا آنکه تنبلی می کند.

  • تنبلی کردن: افراد معمولا به دلیل آنکه ناپدید شدن راحتتر است از رویارویی متقابل دوری می کنند. آنها به جای آنکه برای طرفشان توضیح دهند چرا نمیخواهند رابطه شان ادامه داشته باشد، تمامی ارتباطاتشان را با او قطع می کنند و یا بدون توضیح دادن به کسی روی خودشان متمرکز  می شوند، برخی افراد ناپدید شدن را راحتتر می دانند. این عمل باعث می شود طرفی که به او بی محلی شده گیج شود، زیرا نمیتواند دلیل واقعی طرد شدنش را بفهمد.
حتما بخوانید:   چه چیزی را اول در این تصویر دیدید؟

 

  • وضعیت روانی: ناپدید شدن مشکلات بیشتری را در مورد کسی که این عمل را انجام داده نشان می دهد، تا فردی که مورد بی محلی واقع شده است. یکی از این مشکلات، وضعیت ذهنی است. ناپدید شدن شامل استراتژی هایی است که اثبات می کند فرد دارای سبک دلبستگی اجتنابی است یعنی از دلبستگی و نزدیکی عاطفی دوری می کند. استاد روان شناسی تارا کالینز می گوید: افرادی که دوست ندارند نزدیکی عاطفی داشته باشند، بیشتر ناپدید می شوند. و این نشان دهنده وضعیت روانی فردی است که ناپدید شدن را به سایر گزینه ها ترجیح داده است.

 

  • معمولا برای پایان دادن به روابط کوتاه مدت استفاده می شود: ناپدید شدن معمولا در روابط کوتاه مدت اتفاق می افتد، که در آن افراد به اندازه کافی با هم نبوده اند تا به همدیگر متعهد شده یا نزدیک شوند تا رابطه ای محکم بسازند. از آنجایی که شما هنوز احساسات عمیقی برای طرف مقابلتان ندارید، فکر می کنید دلیلی ندارد که احساسات یا دلزدگی خود را برایش توضیح دهید.

 

  • دلایل متفرقه: حال که دلایل اصلی ناپدید شدن افراد را گفتیم دلایل متفرقه دیگری نیز وجود دارند. مطالعات نشان می دهد که ۴۳ درصد از افراد به جای صحبت کردن با طرف مقابل و اعلام اینکه مایل به ادامه رابطه شان نیستند، خود را ناپدید می کنند. مثلا بعد از قرار گذاشتن، صحبت کردن یا داشتن رابطه ای کوتاه مدت. ۳۷ درصد قطع رابطه را انتخاب می کنند زیرا طرف مقابل کاری انجام داده که او دوست نداشته و ۳۶ درصد مشغله های زیادی داشته اند اما نمیتوانند حقیقت را به شریک عاطفی شان بگویند زیرا دیگر دیر شده است.
حتما بخوانید:   اگر این سوالات را از دیگران می پرسید اصلا مودب نیستید!

 

 

چگونه بفهمیم کسی خودش را در برابر شما ناپدید کرده است

بارزترین نشانه آنکه فردی خودش را در برابر شما ناپدید می کند آن است که پیامهایش کمتر و کمتر می شوند. در بسیاری از موارد، دلیل این امر مشغله داشتن برای جواب دادن به پیامهاست. البته شاید آنها راست می گویند اما در اکثر موارد اینطور نیست

لورا بردبری می گوید: من بهانه ی « سرم شلوغه» را باور نمی کنم. اگر کسی بخواهد برای شما وقت بگذارد، راهی برای آن پیدا میکند. همه ما مشغله داریم اما وقتی کسی را پیدا می کنیم که ما را خوشحال می کند، مسئولیتهایمان را جابه جا می کنیم تا زمانی برای او بگذاریم. حداقل میتوانیم به همدیگر پیام دهیم. بنابراین اگر فکر می کنید هر کاری که از دستتان بر می آید انجام می دهید تا گفتگو را ادامه دهید اما او به اندازه شما تلاش نمی کند، یعنی دیگر به شما علاقه ای ندارد و به دنبال راهی برای خروج از رابطه می گردد.

چگونه ناپدید شدن ناگهانی یک فرد میتواند روی سلامت روانی و احساسات طرف مقابل تاثیر بگذارد

فردی که به ناگهان از رابطه ای کنار گذاشته می شود احساسات مختلفی را تجربه میکند. از تردید و شک به خود گرفته تا حس عدم امنیت، یا سردرگمی. این احساسات واکنشهای طبیعی به طرد شدن از طرف یک انسان بدون دلیل واقعی می باشند. برخی از مشکلاتی که به همراه نادیده گرفتن شدن ایجاد می شوند عبارتند از: استیصال، خشم و ناراحتی.

و مهمتر از همه آنکه شما نمیدانید علت رفتار طرف مقابلتان چیست. همانطور که قبلا عنوان شد، ناپدید شدن در رابطه یعنی قطع کردن تمامی ارتباطات با فردی خاص و عدم بیان علت آن. این امر باعث می شود  فرد نادیده گرفته شده بارها و بارها روی رابطه خود با شما فکر کند تا بتواند بفهمد چرا برای شما کافی نبوده یا جذابیت نداشته است. به علاوه فردی که نادیده گرفته می شود هیچگاه نزدیکی و صمیمیتی که لیاقت آن را دارد بدست نمی آورد زیرا راهی برای پیدا کردن علت قطع رابطه نمی یابد. معمولا آنها خود را برای این قطع ارتباط ناگهانی سرزنش می کنند. اما وضعیت روانی ما تنها چیزی نیست که توسط قطع ارتباط ناگهانی متاثر می شود بلکه عزت نفس ما نیز آسیب می بیند.

حتما بخوانید:   وقتی کسی روی اعصاب شما راه می رود چه باید بکنید 

بعد از آنکه کسی در رابطه شما را نادیده گرفت چه باید بکنید

قطع ناگهانی ارتباط میتواند تاثیر عمیقی بر روی یک فرد بگذارد و به او صدمات زیادی وارد کند. اگر چنین شرایطی را تجربه کرده اید، به چند نکته اشاره می کنیم که میتواند در این شرایط به شما کمک کند.

اصلی ترین چیزی که باید روی آن تمرکز کنید خودتان هستید.  ممکن است بدیهی به نظر برسد اما همانطور که قبلا گفته شد نادیده گرفته شدن ناگهانی شما را سردرگم می کند و سپس باعث می شود بارها به شرایط موجود فکر کنید یا ایراداتی را به خودتان نسبت دهید. اولین گام آن است که: اگر کسی به طور ناگهانی رابطه اش را با شما قطع کرد، تصور نکنید که ایراد از شماست. زیرا شاید شما مقصر نباشید. در اکثر مواقع، فردی که در رابطه ناپدید می شود در درون خودش مشکلات زیادی دارد که نمیداند چگونه آنها را مدیریت کند و در نتیجه با شما قطع ارتباط می کند. ناراحت شدن ایرادی ندارد و حتی طبیعی است. اما به خاطر این موضوع خودتان را تحقیر نکنید. متخصصان می گویند: باید بدانید که گزینه بهتری برای شما وجود دارد و بهتر است این موضوع را به عدم سازگاری تان ارتباط دهید.

چگونه رابطه خود را به طور ناگهانی قطع نکنیم

مهمترین نکته در مورد نادیده نگرفتن افراد آن است که ارتباطتان را با آنها حفظ کنید. به جای ناپدید شدن و دلیلی ارائه نکردن در مورد قطع ارتباط خود، با آنها روراست باشید. روشهای مختلفی برای گفتن اینکه به طرف مقابلتان علاقه مند نیستید وجود دارد. خودتان را از دید طرف مقابلتان ناپدید نکنید. دلایلتان را توضیح دهید. مثلا بگویید به او علاقه ای ندارید یا حوصله ارتباط داشتن ندارید. همه ما انسان هستیم و وقتی کسی وقت می گذارد و در مورد شرایط سختی برای ما توضیح می دهد واقعا ارزش زیادی دارد. پس دفعه بعدی که از روبه رو شدن با طرف مقابل هراس داشتید یا حوصله توضیح دادن علت قطع ارتباطتان را نداشتید، این نکات را امتحان کنید.

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف