یوتیوب کسب درآمد از ویدیوهای جدید درباره کروناویروس را محدود می کند

یوتیوب کسب درآمد از ویدیوهای جدید درباره کروناویروس را محدود می کند
امتیاز به این post

 

سیاست یوتیوب این است که به ویدیوهای مربوط به موضوعات حساس، اجازه کسب درآمد از آگهی های تبلیغاتی را ندهد. در قوانین این شرکت آمده که موضوعات حساس (معمولا شامل اتفاقات اخیر که به “درگذشت افراد، معمولا در نتیجه حملات خرابکارانه از پیش برنامه ریزی شده” انجامیده اند) برای پخش تبلیغات مناسب نیستند. این نوع فیلم ها از روی سایت حذف نمی شوند، ولی نمی توانند با استفاده از آگهی های تبلیغاتی درآمد کسب کنند.

جاناتان داونی، مدیر کانال بازی های کامپیوتری Spawn Wave، ویدیویی درباره کنسل شدن “کنفرانس سالانه بازی سازها” (GDC) ساخته و سعی کرده بود از کلمه “کروناویروس” در آن استفاده نکند اما یوتیوب این کلیپ را محدود کرد. وی در توییتر نوشت “من از مخفف هایی مثل CV استفاده کردم، ولی یوتیوب آنها را هم نامناسب تشخیص داد. این ویدیو درباره لغو GDC بود، بنابراین شاید ربات یوتیوب به همه رویدادهایی که تحت تأثیر کروناویروس قرار گرفته اند هم حساس باشد.”

حتی یکی دیگر از کاربران می گوید که فیلمش به خاطر عبارت “ماجرایی که از چین شروع شد” مورد غضب یوتیوب قرار گرفته است.

اما همه در برابر این قانون یکسان نیستند. کانال های خبری معمولا فیلم هایی درباره موضوعات حساس را همراه با تبلیغات پخش می کنند چون آگهی های تبلیغاتی را خودشان جذب کرده اند. به عبارت دیگر بین کاربران پریمیوم یا عضو “لیست سفید” و کلیپ سازان معمولی تفاوت هایی وجود دارد.

البته یوتیوب اتهام رفتار تبعیض آمیز را قبول ندارد، و در ضمن مدعیست کانال هایی که اختصاصا برای پوشش دادن موضوعات حساس ایجاد شده اند مشمول این قانون نمی شوند.

حتما بخوانید:   یوتیوب برای رقابت با تیک تاک، Shorts را ارائه خواهد کرد

این شرکت فقط در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۵ میلیارد دلار از محل تبلیغات درآمد داشت، و طبیعی است که نظر سفارش دهندگان آگهی های تبلیغاتی را در اولویت قرار دهد.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف