۱۰ دلیل برای پیدا کردن شغل جدید

۱۰ دلیل برای پیدا کردن شغل جدید
امتیاز به این post

چند سال است که در شغل فعلی خود کار کرده اید؟ آیا از شغلتان رضایت دارید؟ شاید وقت آن رسیده که شغلتان را عوض کرده و خواسته هایتان را برآورده کنید.؟ بسیاری از افراد محل کاری فعلی خود را تغییر نمی دهند زیرا می ترسند کار بهتری پیدا نکنند. اما به زمان و انرژی ای فکر کنید که صرف انجام کاری که دوست ندارید کرده و در نتیجه ذخایر ذهنی و احساسی خود را خالی می کنید. چه مدت میتوانید تحمل کنید؟ شما لایق بهترین ها هستید. کافی است به خودتان ایمان داشته باشید و از شر ترس و تردید خود را رها کنید. شما درختی کاشته شده در روی زمین نیستید. شما انسانید و حق تغییر دادن آنچه که نمیپسندید را دارید.

 

در زیر به ده دلیل اشاره می کنیم که نشان می دهد باید به دنبال شغل جدیدی بگردید که مطابق با انتظارات و علایق تان باشد

  • از کارتان لذت نمی برید

آیا شما هر روز بدون آنکه لبخندی به لب داشته باشید بیدار می شوید چون دوباره باید به مکانی بروید که دوست ندارید و کارهایی انجام دهید که از آن  متنفرید ؟ بسیاری از افراد فقط برای درامد داشتن شغلی را قبول می کنند و از کارشان لذت نمی برند. این دلیل اصلی برای تغییر شغلتان است. زیرا هیچ دلیلی ندارد یک سوم از زندگی تان را صرف کاری کنید که دوست ندارید.

  • با رییس تان تفاهم ندارید

آیا رییس تان دائما شما را ناراحت می کند و شما را در شرایط دشواری قرار می دهد؟ آیا همیشه ناراضی است و از تلاشهای شما قدرددانی نمی کند؟ تحمل نکنید. استعفا دهید و بگذارید کارمند با ارزشی چون شما را از دست بدهد.

  • شرایط کاری بد و برنامه کاری دشوار

شرایط کاری و جدول زمان بندی روی توانایی کاری و کیفیت زندگی شما به طور کلی تاثیر می گذارد. آیا معمولا باید تا دیروقت کار کنید زیرا رییس تان از شما میخواهد؟ آیا کل روز کار میکنید به حدی که هیچ زمانی برای خود و خانواده و دوستان تان باقی نمی ماند؟ به این موارد فکر کنید.

  • حقوق کم

این یکی از دلایل رایج برای تغییر شغل افراد است. آیا احساس می کنید کارتان درامد کمی دارد؟ پس به دنبال شغلی بگردید که حقوقش مطابق با توانمندی های شما باشد.

  • ارتباطات بد با همکاران

اگر افرادی که با آنها کار می کنید از شما حمایت نکرده و قدردان شما نباشند، منطقی نیست که همکاری با آن تیم را ادامه داده . جزیی از آنها باشید.

  • کار شما دست کم گرفته می شود
حتما بخوانید:   چگونه از محدودیتهایی که ذهنمان در زندگی خلق می کند، فرار کنیم

اگر احساس می کنید سخت کار می کنید اما کسی متوجه نمی شود، پس به دنبال کاری بگردید که در آن از تلاشهایتان تقدیر شود.

 

  • نظر شما به حساب نمی آید

هر کسی وقتی نظرش به حساب آورده شود احساس مهم و ضروری بودن می کند. اما وقتی دیدگاههای فردی سرکوب شود، احساس می کند ارزشی ندارد. آیا اینگونه احساس می کنید؟ اگر چنین احساسی دارید پس از کار فعلی تان استعفا دهید و تصمیم درست را بگیرید.

  • فقدان چشم انداز شغلی

هر چیزی در طبیعت در حال تغییر و پیشرفت است. انسان بخشی از طبیعت است و بنابراین در معرض تغییر و تکامل قرار دارد. اگر شغلتان فرصتی برای رشد به شما نمی دهد آیا واقعا لازم است در آن شغل بمانید؟

  • عدم رشد فردی

این در نتیجه مورد قبلی است. رشد شغلی جنبه ای از پیشرفت شخصی است، و وقتی شخصیت تان تکامل پیدا نکند، در برخی مواقع احساس می کنید که کامل نیستید و در زندگی خود گیر می کنید.

  • استرس روانی مداوم و خطرات سلامتی

شاید سلامتی مهمترین چیز در زندگی نباشد اما بدون داشتن سلامت جسمی هیچ کاری نمی توانید انجام دهید. اگر شغلتان، زندگی و سلامت تان را به صورت فیزیکی و ذهنی تهدید می کند، حتما به ماندن در آن شرایط خوب فکر کنید.

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف