۱۰ راهکار برای خواندن ۴ تا ۱۶ کتاب در ماه

۱۰ راهکار برای خواندن ۴ تا ۱۶ کتاب در ماه
امتیاز به این post

کتاب خوب خواندن فعالیتی است که هم می تواند خیلی حوصله سر بر باشد و هم خیلی هیجان انگیز. اگر شما هم مثل اکثریت مردم هستید، پس کتاب خواندن برایتان خیلی حوصله سربر است. مخصوصا کتاب های درسی که برای نمره گرفتن باید مطالعه کنیم. اگر بتوانید عادت تنها خواندن یک کتاب در هفته را در خود نهادینه کنید، می توانید در یک ماه، ۴ کتاب بخوانید و بدین طریق خود را در لیست ۱۰ درصدی کتابخوان های دنیا قرار دهید.

مطالعات نشان می دهند که افراد به طور میانگین تنها یک کتاب خوب در سال می خوانند. بنابراین خواندن ۵۰ کتاب در سال، ۵۰ برابر اطلاعات به شما اضافه خواهد کرد. حال چطور ماهی ۴ کتاب بخوانیم؟ در ادامه راهکار هایی را برای شما آورده ایم.

۱_ دلیل خوبی برای خواندن به خودتان بدهید: آیا باهوش تر بودن از دوستان و همکاران تان دلیل خوبی برای بیشتر مطالعه کردن نیست؟ قبل از اینکه بتوانید زیاد بخوانید، باید انگیزه ای ملموس برای خود پیدا کنید چرا که اکثر اوقات حتی هیجان انگیز ترین کتاب ها هم می توانند خسته کننده شوند. پس از خود تان بپرسید که بیشتر خواندن چه سودی در کار و تحصیلات تان خواهد داشت؟

۲_ چیزی که به آن علاقه دارید را بخوانید: وقتی در مورد موضوعاتی که بدان ها علاقمند هستید مطالعه می کنید، علاقه تان خود برایتان انگیزه خواهد شد.

۳_ نقشه مطالعاتی تان را از قبل تعیین کنید: در ابتدای هر ماه، موضوعات کلیدی ای که می خواهید در مورد شان اطلاعات بیشتری کسب کنید انتخاب کرده و کتاب های مرتبط با آن ها را گلچین کنید. کتاب ها را به صف کنید تا بدانید که قرار است کدام را بعد از کدام بخوانید. می توانید کتابی که کمتر جالب است را قبل از کتاب جالب تر قرار دهید تا برای زودتر شروع کردن کتاب جالب هم که شده، کتابی که در دست تان دارید را زودتر تمام کنید.

حتما بخوانید:   آیا می توانید به این ۴۰ سوال بی جواب، جواب بدهید؟

۴_ حداقل ۱ ساعت مطالعه در روز را تمرین کنید: کتاب ها به طور متوسط از ۲۰۰ تا ۳۰۰ صفحه هستند. سعی کنید روزانه به مدت یک ساعت حدود ۳۰ تا ۴۵ صفحه بخوانید تا بتوانید یک کتاب معمولی  را یک هفته ای تمام کنید. یک ساعت در روز، می شود یک کتاب در هفته و چهار کتاب در ماه. بهتر است که وقت مشخصی را در روز به مطالعه کردن اختصاص دهید تا مغزتان عادت کند.

۵_ به کتاب های صوتی گوش کنید: می توانید حین انجام کار های روزانه که خیلی به تمرکز احتیاج ندارند به کتاب های صوتی گوش دهید. گوش دادن به این کتاب ها حین انجام کار های متفرقه هم کتاب گوش دادن را لذت بخش تر می کند و هم کاری که انجام می دهید را.

۶_ کتاب های الکترونیکی بخوانید: می توانید علاوه بر خواندن کتاب های کاغذی یا گوش دادن به کتاب های صوتی، روی موبایل، تبلت یا لپ تاپ تان هم به مطالعه کتاب های الکترونیکی بپردازید. می توانید وقتی در تاکسی نشسته اید، سوار اتوبوس هستید یا در اتاق انتظارید، مطالعه هم بکنید. مزیت کتاب های الکترونیکی این  است که می توانید آن ها را به راحتی و همه جا با خود داشته باشید.

۷_ خواندن چند کتاب به صورت همزمان: گاهی اوقات یک کتاب خوب خسته کننده می شود. خواندن ۲ یا ۴ کتاب به صورت همزمان امکان جابه جایی بین کتاب ها و موضوعات را به شما می دهد.

۸_ هنر تمام نکردن را تمرین کنید: وقتی یک کتاب خوب  حتی با دنبال کردن راهکارهای بالا هم چنان خیلی خسته کننده است، پس وقتش رسیده که آن را کنار بگذارید. همیشه می توانید در زمینه یک موضوع کتاب متفاوتی که جالب تر است را انتخاب کنید. خودتان را مجبور به مطالعه کتابی حوصله سربر نکنید.

حتما بخوانید:   معرفی وبسایت photonighty.com؛ آموزش عکاسی

۹_ به چیدمان کتاب هایتان توجه داشته باشید: اگر کتاب های کاغذی می خوانید با دقت آن ها را بچینید. چرا که خواندن ۱۰ صفحه کتاب از ۴ کتاب مختلف در روز باعث می شود که ۴۰ صفحه بخوانید و به رکورد هفتگی تان برسید. در جاهایی که می بینید خیلی کار خاصی برای انجام دادن ندارید کتاب قرار دهید.

۱۰_ شریک مطالعاتی پیدا کنید: داشتن کسی که با همدیگر کتاب بخوانید مسئولیت پذیری تان را بالا می برد. کسی که پیشرفت هایتان را به هم گزارش بدهید. می توانید حتی همدیگر را هم به چالش بکشید.

 منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف