۱۰ عادت کوچکی که زندگی را بهتر می‌کنند!

۱۰ عادت کوچکی که زندگی را بهتر می‌کنند!
امتیاز به این post

گاهی اوقات دوست داریم تغییر کوچکی در زندگی‌مان ایجاد کنیم، اما نمی‌دانیم چطور. گاهی اوقات می‌دانیم یک جای کار می‌لنگد، اما نمی‌دانیم کجاست. حقیقت این است که گاهی کارهای کوچکی وجود دارند که با به عادت تبدیل کردن‌شان، می‌توانیم حس رضایت بیشتری از زندگی داشته و احساس شادابی و سرزندگی بیشتری بکنیم. در ادامه، عادت‌های کوچکی که می‌توانید برای ایجاد تغییری مثبت به زندگی‌تان اضافه کنید را لیست کرده‌ایم؛ با ما همراه باشید.

۱_ با هر وعده‌ی غذایی میوه و سبزیجات بخورید. سالاد کنار غذا، میوه‌ی بعد از غذا، نه تنها مواد غذایی بیشتری به بدن‌تان می‌رسانند بلکه با دریافت فیبر بیشتر موجب کاهش وزن، افزایش انرژی و کاهش گرسنگی می‌شوند.

۲_اول صبح یک لیوان آب بنوشید. ما معمولا آب کافی به بدن‌مان نرسانده و انقدر در طی روز سرمان شلوغ است که فراموش می‌کنیم اصلا آب بخوریم. یا اینکه آب بدن را به جای خود آب با چای و قهوه و نوشابه تامین می‌کنیم. اول صبح یک لیوان آب بنوشید؛ این کار سموم بدن را دفع کرده، شما را بیدار کرده، بدن را شاداب می‌کند و همچنین در رفع یبوست هم موثر است.

۳_یکی دو ساعت یک بار بلند شده و کش بیایید. نشستن طولانی مدت برای مغز و بدن مضر است. در طی روز کاری به استراحت فیزیکی و ذهنی احتیاج دارید و همین کش و قوس دادن به بدن کافی است و لازم نیست حتما از محل کار خارج شوید.

۴_قبل از جواب دادن به دیگران مکث کنید. شنیدن را تمرین کنید، بعد که طرف مقابل تمام حرف‌هایش را زد تازه شروع به فکر کردن در مورد جوابی که می‌خواهید بدهید بکنید، نه وسط حرف او. این کار نه تنها نشان می‌دهد که برای حرف طرف مقابل ارزش قائلید بلکه برایتان زمان می‌خرد تا بتوانید از جملات و حرف‌های مناسب استفاده کنید. در یک گفت و گوی پرتنش شاید ۵ ثانیه قبل از جواب دادن همان میزان وقتی باشد که برای جلوگیری از مشاجره احتیاج است.

حتما بخوانید:   با مزایای روغن آووکادو آشنا شوید

۵_ هر روز چند دقیقه در سکوت بنشینید. حتما لازم نیست مدیتیشن کرده یا چهار زانو بنشینید و به بستن چشم‌هایتان هم احتیاجی نیست. ذهن‌تان هم می‌تواند هرجا که خواست برود، اما نه کاری کنید و نه حرفی بزنید. فقط چند دقیقه نشسته و تنفس کنید.

۶_ ۵ دقیقه در روز را صرف تجسم پروسه‌ای که برای رسیدن به اهداف کاری‌تان باید بگذرانید بکنید. این شکل صحیح تجسم مثبت است. تجسم نتیجه‌ی نهایی معمولا منجر به رسیدن شما به هدف نمی‌شود. اما تجسم خودتان در حین طی کردن مراحل برای رسیدن به هدف نهایی می‌تواند به شما کمک کند که وقتی زمانش رسید، واقعا آن مراحل را طی کنید.

۷_ هر روز به یک دوست یا عضوی از خانواده زنگ زده یا پیام بدهید. ارتباط برقرار کردن با دیگران هیچوقت به این راحتی نبوده، اما گاهی فقط با همکاران و هم دانشگاهی‌هایمان ارتباط برقرار کرده و دیگران را از یاد می‌بریم. فقط چند دقیقه برای محکم کردن پیوندهای‌تان با دیگران لازم است. این طوری از حال تمام افرادی که برایتان مهم هستند با خبر بوده و آنها را کنار خود نگه می‌دارید.

۸_شب‌تان را با قدردانی و انگیزه دادن به پایان برسانید. این از آن نوع عادت‌های ساده است که موجب قوی شدن روابط می‌شود. قبل از اینکه به خواب بروید، بگذارید شریک زندگی‌تان بداند که برای او ارزش قائلید. لازم نیست حتما ذکر جزئیات کنید، گاهی یک دوستت دارم ساده و یا تشکر کافی است. اگر هم در رابطه‌ای نیستید، به خودتان انگیزه بدهید! شاید احمقانه بنظر برسد اما در واقع در اعتماد به نفس‌تان تاثیر گذار است.

حتما بخوانید:   با ۸ مزیت بغل کردن آشنا شوید

۹_ خودتان را تخلیه کنید. زندگی در جریان است. یک وقت‌هایی استرسی، ناامید، عصبانی یا ناشکیبا خواهید بود. و این اشکالی ندارد، چرا که اگر خودتان را خالی کنید می‌توانید اوضاع را بهتر تحت کنترل داشته باشید. نباید انتظار داشته باشید که یک ربات بدون احساسات باشید. وقتی اوضاع سخت و پیچیده می‌شود باید برای تخلیه کردن خودتان وقت بگذارید. مثلا در محل قدم بزنید، دوش طولانی بگیرید، با شیشه‌های پایین و صدای بالای موسیقی رانندگی کنید.درواقع به نوعی، طرز تخلیه‌ کردن مناسب خودتان را پیدا کنید.

۱۰_به دیگران سلام کرده و لبخند بزنید. این کارهای کوچک را برای خودتان به عادت تبدیل کنید. فقط یک لحظه وقت می‌گیرد. مثلا هر موقع همسایه‌تان را دیدید، جلو رفته و سلام کنید. سعی کنید با دیگران پیوندی دوستانه‌تر برقرار کنید. خیلی از همین افرادی که با آنها خوش برخوردی می‌کنید، قدردان این کارتان بوده و در وقت نیاز به کمک‌تان خواهند آمد.

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف