۱۰ نکته برای اینکه گوشی شما طول عمر بیشتری داشته باشد

۱۰ نکته برای اینکه گوشی شما طول عمر بیشتری داشته باشد
امتیاز به این post

 

 

یکی از بهترین خوشی‌ها روزی است که از گوشی جدیدتان استفاده ‌کنید. همه‌ی ما می‌خواهیم این خوشی تا آنجا که ممکن است ادامه پیدا کند. هرچند عادات روزانه‌ی ما می‌تواند برای این دستگاه‌های مفید بسیار مضر باشد.

  1. گرد و خاک را از درگاه شارژ گوشی خود پاک کنید

با یک خلال دندان به آرامی درگاه شارژ را تمیز کنید. بعد از انجام این کار گوشی خود را تکان دهید تا گرد و خاک آن بیرون بریزد. به اندازه‌ی کافی برای این کار زمان بگذارید و با حوصله این کار را انجام دهید تا به گوشی آسیبی نرسد.

  1. از هولدر‌ها استفاده نکنید

هولدر‌ها به شما تضمین قطعی نمی‌دهند که گوشی شما از روی داشبورد نیفتد. هنوز هم ممکن است در یک پیچ تند گوشی شما  به هوا پرتاپ شود. این شرایط می‌تواند به گوشی شما آسیب جدی وارد کند یا به طور کلی آن را نابود کند.

  1. آب و گرد و غبار را از بلندگوی گوشی خارج کنید

تصور کنید گوشی‌تان در آب افتاده اما هنوز کار می‌کند ولی بلندگو‌ی گوشی خر خر می‌کند، این به خاطر این است که ممکن است هنوز مقداری آب داخل بلندگو مانده باشد. اکثریت مردم از برنج برای خشک کردن گوشی در آب افتاده استفاده می‌کنند اما روش‌های بهتری نیز برای انجام این کار وجود دارد. شما می‌توانید از برنامه‌ها و میانبر‌های اندروید و آی او اس برای خارج کردن آب از گوشی‌تان کمک بگیرید.

این برنامه‌ها صداهای خاصی با فرکانس خاصی ایجاد می‌کنند که باعث لرزش گوشی شده و آب و گرد و غبار را از گوشی خارج می‌کنند. اگر این کار را مداوم انجام دهی، بلندگوی گوشی‌تان برای سال‌های سال به خوبی کار می‌کند.

  1. از گارانتی گوشی خود استفاده کنید

این کار از همه راحت‌تر است (شاید هم نباشد!). متخصصان در فروشگاه‌ها و مراکز خدمات مجاز، اشکالات بیرونی و درونی احتمالی گوشی شما را تشخیص می‌دهند. این موضوع با توجه به گارانتی گوشی شما می‌تواند هیچگونه هزینه‌ای نداشته باشد.

  1. گوشی‌تان را جیب عقب شلوار خود نگذارید

شاید فراموش کنید ولی ممکن است روی گوشی بشینید و له‌اش کنید و واقعا حیف است که گوشی خود را اینطوری خراب کنید یا از دست بدهید.

  1. زمانی که از بلوتوث استفاده نمی‌کنید خاموشش کنید

بلوتوث ابزاری مفید است اما همانقدر می‌تواند خطرناک باشد. پیشنهاد می‌شود زمانی که ازآن استفاده نمی‌کنید خاموشش کنید، با این کار از تمامی دانلود‌هایی که می‌تواند خطر‌ساز باشد جلو‌گیری می‌کنید.

  1. قبل از صفر شدن شارژ و خاموش شدن گوشی آن را به شارژ متصل کنید

اگر باطری گوشی شما صفر شود هیچ مشکلی برای گوشی‌تان پیش نمی‌آید اما اگر مکرر تکرار شود عمر گوشی شما را کاهش می‌دهد. هر گوشی هوشمند یک دوره‌ی شارژ دارد. این دوره شامل یکبار کامل صد درصد  شارژ کردن باتری و استفاده از آن تا موقع خالی شدن کامل آن است. اگر این کار مدام انجام گیرد عمر باتری گوشی‌تان کم می‌شود.

  1. مدام برنامه‌های خود را بروزرسانی کنید

این بروزرسانی‌ها ضروری هستند و از خطا‌های احتمالی جلوگیری می‌کند. این کار کمک می‌کند تا گوشی شما روان‌تر و سریع‌تر کار کند.

  1. از درگاه‌های شارژ داخل فرودگاه‌ها استفاده نکنید

درگاه‌های شارژ داخل فرود‌گاه‌ها کار ما را خیلی راحت می‌کنند اما لزوما برای گوشی ما امن نیستند. ممکن است در حال شارژ شدن گوشی، اطلاعات گوشی‌تان به سرقت برود. این اطلاعات ممکن است توسط هکر‌هایی که همزمان با شما به آن درگاه متصل‌اند هک شود. زمانی که گوشی شما به یکی از درگا‌ه‌ها متصل است، همزمان به حافظه‌ای خارجی نیز وصل می‌شود. این کار می‌تواند برنامه‌ای را در گوشی شما فعال کند و این برنامه اطلاعات شما را به سرقت ببرد یا بد‌افزاری را در گوشی شما جایگذاری کند.

  1. گوشی‌تان را روی بازوبند ورزشی نبندید

حرارت، آب و نمک. ترکیبی است که گوشی شما را نابود می‌کند. اگر گوشی خود را به بازوبند ورزشی ببندید، این عوامل می‌توانند گوشی شما را خراب می‌کنند. عدم گردش هوا ممکن است موجب گرم شدن گوشی شما ‌شود و حتی ممکن است عرق وارد درگاه شارژ گوشی شود. عرق باعث صدمه دیدن سخت‌افزار گوشی و به وجود آمدن مشکلات دیگری می‌شود.

 

خروج از نسخه موبایل