۱۶ سوالی که مشخص می‌کند چه چیزی واقعا برایتان اهمیت دارد

۱۶ سوالی که مشخص می‌کند چه چیزی واقعا برایتان اهمیت دارد
امتیاز به این post

فاصله گرفتن از سبک زندگی شلوغ پلوغ مان برای تضمین سلامت بدن مان کافی نیست. گاهی باید به طور عمقی با خود ارتباط برقرار کنیم تا ببینیم چه چیزی واقعا در زندگی برایمان مهم است. با اینکه یک سری چیزها و یک سری افراد می توانند در رسیدن به پاسخ این سوال به ما کمک کنند، اما در نهایت این خودمان هستیم که باید اوضاع را برای خود روشن کنیم. در این زمینه، باید با خودتان صداقت پیشه کنید. سوالاتی که در ادامه آوردیم کمک می‍کنند تا بفهمید چه چیز یا چه چیزهایی در زندگی از همه برایتان مهم تر هستند.

 

۱_ در این لحظه چه حسی دارید؟ اگر می خواستید عواطف تان را با ۳ کلمه توصیف کنید، آن ۳ کلمه چه بودند؟ چیزهایی که به ذهن تان می رسند را یادداشت کنید. هیچ جواب درست یا نادرستی وجود ندارد.

۲_ آیا در حال حاضر با چالش خاصی روبرو هستید؟ هر کدام از ما روزانه با چالش های مختلفی روبرو هستیم. چالش خود را مشخص کنید. بهترین و بدترین اتفاقات زندگی خود را در ذهن تان مرور کنید.

۳_ چه چیزی را می خواهید در زندگی تغییر بدهید؟ اگر چیزی در زندگی تان وجود دارد که خوشحال تان نمی کند، به آن رسیدگی کنید. چه کاری از دست تان برمی آید؟

۴_ آن چیزی که امروز قدرت بهبودش را دارید چیست؟ پیشرفت در زندگی کاری است که باید مداوم به فکر انجام آن باشید. مشخص کنید که چه چیزی را می خواهید پیشرفت دهید؟ و اگر از همین امروز بخواهید کارتان را آغاز کنید، اولین گام تان چیست؟

حتما بخوانید:   ۱۰ عادت مضر که باعث افسردگی می‌شوند

۵_ چه چیزی باعث می شود به خودتان افتخار کنید؟ همه ی ما هم نقایصی داریم هم یک سری نکات مثبت و نعمت. حال چه به لحاظ فیزیکی، روانی، عاطفی، یا معنوی. این ها چیزهایی هستند که باید در مورد خودتان دوست داشته باشید.

۶_ از ماه قبل چه چیزی آموختید؟ اتفاقات مهم ماه گذشته را برای خود یادآوری کنید، مخصوصا آنهایی که برایتان آموزنده بودند.

۷_ این ماه بر چه چیزی متمرکز هستید؟ در فازهای مختلف زندگی اهداف ماهیانه ای متفاوتی داریم، اما اغلب تمامی شان از تمی یکسان پیروی می کنند.

۸_ چه چیزی محرک انرژی مثبت یا منفی تان است؟ هر شخص، مکان یا شرایطی می تواند به شما انرژی مثبت یا منفی بدهد. ببینید که این انرژی ها چه تاثیری در زندگی تان دارند و راه هایی را به منظور افزایش انرژی مثبت و کاهش انرژی منفی پیدا کنید.

۹_ آرزو داشتید که در سنین کمتر چه مسئله ای را می دانستید؟ اگر می توانستید با خود جوان ترتان صحبت کنید، چه چیزی به او می گفتید؟

۱۰_ آیا چیزی هست که همین الان بخواهید امتحانش کنید؟ کارهایی هست که به خاطر ترس نمی خواهیم انجام شان دهیم. اما اگر بخواهید یکی از آنها را امروز انجام دهید، آن کار چیست؟

۱۱_ آیا چیزی هست که بخواهید با گفتنش خود را راحت کنید؟ ما اجازه می دهیم یک سری افکار و عواطف در ما لنگر بیندازند چراکه هنوز آماده ی رویارویی با آنها یا بیان کردن شان نیستیم. اما اگر چیزی است که در دل تان سنگینی می کند و می خواهید اندکی از بار آن بکاهید، آن چیز چیست؟

حتما بخوانید:   10 ترفند روان شناسی که میتوانید برای موفقیت روزانه از آنها استفاده کنید

۱۲_ آخرین باری که عمیقا احساس سرزندگی کردید کی بود؟ آیا زمانی که از ته دل خوشحال و سرزنده بوده و ایرادی به خود نمی گرفتید را به خاطر دارید؟

۱۳_ چه کسی یا کسانی برایتان بیشترین اهمیت را دارند؟ آیا کسی در زندگی تان هست که حتی فکر از دست دادنش را تاب نمی آورید؟ این شخص کیست و در مورد احساس تان به او گفته اید؟

۱۴_ قدردان چه چیزهایی در زندگی تان هستید؟ به افراد و داشته های زندگی تان نگاه کنید و ببینید قدردان داشتن کدام شان هستید؟

۱۵_ از چه چیزی بیشتر از همه می هراسید؟ همه ی ما ترس هایی داریم. اما چیزی که بیشتر از همه از آن می هراسیم تاثیر منفی بیشتری در زندگی مان دارد. چرا این چیز شما را می ترساند؟ چه معنایی می تواند داشته باشد؟

۱۶_ ۳ کار دوست داشتنی ای که می توانید برای خود انجام دهید چه هستند؟ در دنیای که پر از این همه آدم ناراضی است، باید بسیار مراقب خود بود. سه کاری که برای حس بهتری داشتن می توانید برای خود انجام دهید چه هستند؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف