۲۰ سوالی که هر هفته باید از خودتان بپرسید

۲۰ سوالی که هر هفته باید از خودتان بپرسید
امتیاز به این post

هفته ای یک بار باید درنگی کرده و نگاهی به ۶،۷ روز گذشته بیندازیم. در این مطلب سوالاتی را به شما معرفی می کنیم که با پرسیدن آن ها از خودتان ، می توانید به موفقیت بیشتری در زندگی شخصی و حرفه ای تان برسید. تمام کاری که لازم است بکنید این است که با خودتان صادق باشید.

۱_ این هفته چه چیزی یاد گرفتم؟ اگر پاسخ دادن به این سوال برایتان دشواراست وقت تغییر فرارسیده. فرقی نمی کند چند سال تان باشد، باید چیزی جدید یاد بگیرید.

۲_ بزرگ ترین دستاوردم درهفته ی گذشته چه بوده؟ نوشتن دستاوردهای تان راهی سالم و آسان برای بالا بردن اعتماد به نفس، تنظیم هدف و اندازه گیری میزان پیشرفت تان است.

۳_ به یاد ماندنی ترین لحظه های هفته ی پیش کدام است؟ بدین طریق می توانید ذهن تان را به سمت اهداف و خواسته هایی که نمی دانستید در شما زبانه می کشند باز کنید. این کار همچنین راهی عالی برای به خاطر سپردن خاطرات است.

۴_ اولین چیزی که در هفته ی آینده باید محقق کنم چیست؟ تنظیم کردن هدفی ابتدایی به شما کمک می کند تا کارها را اولویت بندی کرده و همین طور توجه تان به چیزهایی که ممکن بود متوجه شان نشوید جلب شود.

۵_ برای کاهش استرس هفته ی آینده چه کاری از دستم برمی آید؟ چه ورزش کردن است، چه بیرون رفتن با دوستان، چه منظم تر بودن و تمیزی، به کارهایی که برای کاهش استرس از دست تان برمی آید فکر کنید.

حتما بخوانید:   چرا باید هر شش تا هشت سال یکبار تشک خود را عوض کنید

۶_هفته ی پیش با چه چیزی درگیر بودم که این هفته می تواند کمکم کند؟ ایده ی پشت این سوال آن است که فکر کنید چه درس هایی از اشتباهات و چالش های این هفته گرفته اید که در آینده می توانند به کارتان بیایند. شاید تعجب کنید که در گذشته، بارها به مشکلاتی مشابه با مشکلات فعلی تان برخورده اید.

۷_ در هفته ی گذشته بزرگ ترین حواس پرتی من چه بوده؟ وقتی بدانید اکثر اوقات به لحاظ روانی و فیزیکی بیشتر حواس تان پرت چه چیزی می شود، دفعه ی بعد می توانید از این موضوع اجتناب کنید.

۸_ آیا دارم کوله بار هفته ی پیش را با خودم به این حمل می کنم؟ چه مشکلات عاطفی باشد، چه کارهایی محقق نشده یا کوله باری دیگر، چیزهای زیادی وجود دارند که برای شروع هفته ای جدید باید در گذشته رها کنیم.

۹_ این هفته در چه کاری پیشرفت کردم؟ چه مسائل کاری باشد چه شخصی، همیشه یک سری کارها وجود دارند که پشت گوش می اندازیم شان. اگر این کارها خیلی وقتی نمی گیرند، آخر هفته بهشان رسیدگی کنید، در غیر این صورت برای اواسط هفته ی آینده برنامه ریزی شان کنید.

۱۰_ چه فرصت هایی پیش روی تان است؟ اگر فرصتی دارید که پیش روی شماست، این هفته تصمیم

بگیرید که از آن استفاده کنید. همه چیز را برنامه ریزی کنید. اگر فرصت ها بارها و بارها پیش روی تان قرار می گیرفتند که دیگر شانس یا فرصت نامیده نمی شدند.

۱۱_ آیا کسی هست که هفته ی پیش می خواستم با او صحبت کنم اما نکردم؟ ارتباط برقرار کردن پایه ی حل مشکلات است. از خیر داشتن گفت و گویی سالم و مثبت با اطرافیان تان نگذرید و با دوستان و اعضای خانواده تان در ارتباط باشید.

حتما بخوانید:   ۷ نکته در مورد چاکراها که هر کسی باید بداند

۱۲_ آیا کسی هست که باید از او تشکر کنید؟ به کسانی که بهتان کمک کردند فکر کنید. قدردانی یکی از مهم ترین کارها در روابط است. بنابراین به دیگران نشان دهید که برایشان ارزش قائلید. همان طور که خودتان دوست دارید از شما تشکر شود، شما هم از دیگران تشکر کنید.

۱۳_ در هفته ی پیش رو چطور می توانم به کسی کمک کنم؟ بهترین راه برای به دست آوردن آنچه می خواهید، کمک کردن به دیگران در به دست آوردن آن چه می خواهند است.

۱۴_ سه هدف برترم برای سه سال آینده چیست؟ به منظور پیشرفت در زندگی، باید اهداف بلند مدت داشته و آن ها را محقق کنید.

۱۵_ آیا آخرین تصمیمم من را به این اهداف نزدیک تر کرد؟ اگر جواب تان نه هست احتمالا باید تصمیمات تان را ارزیابی کنید.

۱۶_ گام بعدی در رسیدن به هدف نهایی چیست؟ برای رسیدن به هدف بزرگ، باید آن را به اهداف کوچک تقسیم کنید. هر هفته از خودتان بپرسید که در هفته ی آینده چه گامی باید بردارید.

۱۷_ در هفته ی پیش رو منتظر چه چیزی هستم؟ پاسخ این سوال شما را سرشار از انگیزه کرده و هفته ی پیش رو را برایتان پرمعناتر می کند. اگر پاسخی برای این سوال ندارید، با دوستان تان برنامه ریخته یا برنامه ای سرگرم کننده را به تنهایی برای خودتان ترتیب دهید.

۱۸_ از چه چیزی می ترسم؟ توجه داشتن به ترس های تان، بارها و بارها در هر هفته، باعث می شود که در فائق آمدن بر آن ها پیشرفت کنید. با برداشتن قدم های کوچک، دست آخر می توانید برآنچه که از آن می هراسید غلبه کنید.

حتما بخوانید:   اگر موهای زاید بدنتان را اصلاح نکنید چه اتفاقی می افتد

۱۹_ بیشتر از همه قدردان چه چیزی هستم؟ قدردانی و شکرگذاری چیزهایی که دارید باعث می شود که داشته های تان را ببینید و به خاطر داشته باشید چه چیزهایی واقعا برایتان اهمیت دارند.

۲۰_ اگر این آخرین هفته ام روی زمین باشد، چه کار می کنم؟ این سوال به سادگی یادآوری می کند که زندگی چقدر کوتاه است و باید زندگی  را با آدم هایی که بهشان عشق می ورزید سپری کنید.

 

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف