۳۷ شهری که به عنوان برترین شهرهای دنیا برای زندگی رای آورده اند

۳۷ شهری که به عنوان برترین شهرهای دنیا برای زندگی رای آورده اند
4.7/5 - (3 امتیاز)

بر اساس نظرسنجی از ۲۷۰۰۰ کاربر در سایت تایم اوت، برخی از شهرها برای زندگی بهتر از سایر شهرها می باشند.  هر شهر با توجه به عواملی چون میزان اشتغال پذیری، هزینه های زندگی و امنیتش مزایا و معایب خود را دارد. هیچ جا کامل نیست مگر نه ؟ بانکوک در رتبه آخر یعنی رتبه ۳۷ ام قرار دارد و بعد از آن شهر پر جمعیت استانبول. متن زیر را بخوانید و با بهترین مکانهای دنیا برای زندگی آشنا شوید.

۳۷- بانکوک، تایلند

۳۶- استانبول ، ترکیه

۳۵- بوینس آیروس، آرژانتین

۳۴- مسکو، روسیه

۳۳- رم ، ایتایا

۳۲- ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی

۳۱- سائو پالو، برزیل

۳۰- اوظبی – امارات متحده

۲۹- بوداپست، مجارستان

۲۸- پاریس، فرانسه

۲۷- بیجینگ، چین

۲۶- دبی، امارات متحده

۲۵- میامی، امریکا

۲۴- سنگاپور، سنگاپور

۲۳- میلان، ایتالیا

۲۲: بوستون ، امریکا

۲۱- لیزبون ، پرتقال

۲۰- هنگ کنگ، چین

۱۹- مکزیکو سیتی، مکزیک

۱۸- مادرید، اسپانیا

۱۷- شانگهای، چین

۱۶- سیدنی، استرالیا

۱۵- ملبورن، استرالیا

۱۴- بارسلونا، اسپانیا

۱۳- لندن، انگلیس

۱۲ – شیکاگو، امریکا

۱۱- لوس آنجلس، امریکا

۱۰- توکیو، ژاپن

بدون شک، توکیو به خاطر فرهنگ خلاق خود از هنر گرفته تا نوآوری های مد، غذا و طراحی شهرت دارد. شما می توانید سال ها صرف کاوش در شهر کنید و همچنان هر روز جواهرات جدید و هیجان انگیزی را کشف کنید. علاوه بر این، حمل و نقل عمومی آنها از کارایی بالایی برخوردار است  و یکی از بهترین سیستم های حمل و نقلی جهان می باشد. توکیو شهری رو به رشد است، جایی که هر چیز قابل تصوری در آن در دسترس است.

۹- پورتو، پرتقال

 

پورتوی شهری دوستدار پیاده روی است که می تواند با افتخار فضاهای عمومی خیره کننده خود را به رخ بکشد. از باغ‌های اجتماعی گرفته تا میادین و مناظر در سراسر شهر، در خیابانهای آن به شدت احساس راحتی می کنید. پورتو همچنین زیرساخت های دوچرخه سواری خود را گسترش داده و آن را به شهری آگاه از محیط زیست و مترقی تبدیل کرده است. با اضافه کردن چاشنی هنر و فرهنگ پرتغالی، میتوانید به خوبی در این شهر زندگی کنید.

 

۸- تل آویو، اسراییل

تل آویو یک استراحتگاه ساحلی در کلاس جهانی و مرکز فناوری جهانی است که به آن برتری منحصر به فردی می‌دهد. در این شهر می‌توانید از ترکیب خیره‌کننده غذا،  هنر یا فرهنگ مدیترانه‌ای لذت ببرید.  این شهر با وجود داشتن ساحلی زیبا به یکی از بهترین مکانها برای زندگی تبدیل شده است.

۷- پراگ، جمهوری چک

پراگ به عنوان یک شهر تاریخی با داشتن معماری خیره کننده و خیابانهای عریض به خود افتخار می کند. شهر دارای معابر زیادی برای پیاده روی است و در گوشه کنار آن کافه های زیادی وجود دارد. همچنین یکی از تمیزترین شهرهای دنیاست. شما به عنوان یکی از ساکنین شهر هیچ گاه از بازدید مکانهای تاریخی و فرهنگی آن سیر نمی شوید.

۶- مونترال، کانادا

زندگی کردن در مونترال یعنی عضویت داشتن در یک اجتماع چرا که این شهر  به خاطر روحیه جامعه فراگیر و باز خود مشهور است. این شهر دارای تمام عناصر یک جامعه  مدرن است، و در عین حال فضای دوستانه و خلاقانه خود را حفظ کرده است. به همین دلیل، بسیاری از موسیقی‌دانان، هنرمندان و شاعران در طول سال‌ها آن را خانه نامیده‌اند و به صحنه فرهنگی پر جنب و جوش و پیشرو آن افزوده‌اند.

۵- نیویورک، امریکا

نیویورک یک کلان شهر شلوغ و  یکی از پایتخت های مالی و هنری جهان است. با  زندگی در این شهر با افراد از هر طبقه ای کنار می آیید و همیشه یک جامعه برای خود پیدا میکنید. نیویورک که به عنوان «شهری که نمی‌خوابد» شناخته می‌شود، یک شهر راحت است که در آن می‌توانید تمام آنچه را که می‌توانید در هر زمانی از شبانه‌روز در خواب ببینید، به دست آورید.

۴- کپنهاگ ، دانمارک

بر کسی پوشیده نیست که دانمارک یکی از شادترین مکان های جهان است و کپنهاگ را می توان شهری شاد و آرام در نظر گرفت. زندگی در این شهر به معنای برخورداری از کیفیت بالای زندگی عمومی است و طرح های نوآورانه سبز رنگی در داخل شهر استفاده شده است

 

۳- منچستر، انگلیس

منچستر شهری است که اسطوره های موسیقی (مانند اسمیت ها)، معماری خیره کننده و فرهنگ دوستانه ی پرهیاهویی را در خود جای داده است. این شهر چندفرهنگی می تواند به خود ببالد که تقریباً یک دهه است که قابل زندگی ترین شهر در بریتانیا بوده و آن را به مکانی عالی برای بودن تبدیل می کند. رستوران های هیجان انگیز و فرهنگ شبانه اش آن را به شهری جوان مبدل کرده  و  برای دانش آموزان و افرادی که در مراحل اولیه شغلی خود هستند ایده آل است.

 

۲- آمستردام، هلند

اگرچه آمستردام پایتخت هلند است، اما هنوز به طور قابل توجهی کوچکتر از سایر پایتخت های بزرگ اروپایی مانند پاریس یا رم میباشد. کوچکی شهر به آن فضای نسبتاً آرام و متمایزی می دهد که پیدا کردن آن در پایتخت های دیگر دشوار است.با زندگی در این شهر میتوانید از مزایایی زندگی شهری برخوردار شده  و در عین حال از بازارها و غذاخوری های محلی لذت ببرید.

۱-سان فرانسیسکو، امریکا

این مکان به دلیل سازگاری و ابتکارات نوآورانه اش که همگی به ساکنان محلی کمک می کند، به عنوان بهترین مکان برای زندگی در جهان انتخاب شده است. سان فرانسیسکو دارای جوامع نزدیکی است که می‌دانند چگونه دور هم جمع شوند و به یکدیگر کمک کنند.  هر کسی در سانفرانسیسکو  با وجود آب و هوای عالی، فرصت های شغلی خوب، و نگرش های فراگیر و آینده نگر آن، می تواند  پیشرفت کند.

خروج از نسخه موبایل