۳ راه برای بهبود روابط

۳ راه برای بهبود روابط
امتیاز به این post

 

همه روابط در گذر زمان دچار تغییر می شوند. برخی از آنها چالشهای قابل توجهی هستند از جمله بیماری یا زندگی کردن در مسافتی بسیار زیاد از یکدیگر. شاید دوستان دانشگاهی شما به سمت جدیدی حرکت کنند که انتظارش را نداشته و برایتان چالش برانگیز به نظر می رسد.

در این شرایط حفظ پیوندهای عاطفی غیرممکن می شود.

شما هر رابطه ای که با خواهر و برادر، دوست مدرسه یا همسرتان داشته باشید، همیشه جا برای تغییر مثبت وجود دارد.

در اینجا به سه شیوه برتر در بهبود روابط اشاره می کنیم.

دیدگاه مثبت خود را حفظ کنید

یک رابطه زمانی شاد است که افراد دخیل در رابطه صادق، قابل اعتماد و پذیرای یکدیگر باشند.

این پذیرش از داشتن دیدگاهی مثبت نسبت به یکدیگر و تمرکز بر روی نکات خوبی ناشی می شود که هر یک وارد رابطه می کنند. این بدان معنا نیست که ما از عیوب دوستان خود یا خودمان آگاه نیستیم بلکه قدردان خصوصیات خوب آنها بوده و نکات دیگری را  که تغییردادن آنها در حیطه مسئولیت ما نیست می پذیریم.

نگاه کردن به دوست یا شریک زندگی از زاویه ای مثبت یعنی شرایط منفی کمتری بوجود خواهد آمد زیرا دیدگاه مثبت یعنی چشم پوشی از اشتباهات یکدیگر.

این مثبت بودن در تمام عرصه های زندگی به چیزهای خوبی معنا می شود. مثلا به ایده جشن گرفتن پنجاهمین سالگرد ازدواج. شما میدانید که در صورت برپایی چنین جشنی افراد قدردان فکر، تلاش و زمانی خواهند بود که صرف برگزاری مراسم شده است

حتما بخوانید:   6 دلیل برای آنکه باید چند ماه بعد از ازدواج به ماه عسل بروید

گذشته را به حال خودش رها کنید

معمولا این گونه است که مسائل مربوط به گذشته می تواند تأثیر منفی بر روابط سالم در آینده داشته باشد.

فکر شما ممکن است درگیر گذشته شود چون رها کردن کینه و دشمنی برایتان سخت است یا فکر می کنید اشتباهات گذشته نابخشودنی هستند.

بررسی علت دشمنی می تواند روشن کند که چه کاری باید روی خود انجام دهید و از روابط فعلی خود چه می خواهید

سروکله زدن با مشکلات موجود در رابطه در صورتی که مشکلی عاطفی از گذشته سد راهمان شده باشد، میتواند چالش برانگیز باشد.در این مواقع، بهتر است قبل از آنکه آسیبهای غیرقابل جبرانی به رابطه وارد شود، از کسی کمک بگیرید.

آمار نشان میدهند که زوجهایی که مشکلاتی را در رابطه خود تجربه می کنند شش سال زمان می برد تا از یک مشاور متخصص برای کمک گرفتن وقت بگیرند.

با پرداختن به موقع به مشکلاتی که همان لحظه بروز می کنند سالهای عمر خود را غمگین سپری نکنید. چنین سرمایه گذاری در وقت و تلاش ارزشش را دارد و باعث بهبود رابطه تان میشود.

دعوا کردن یک اثر هنری است

از آنجا که ما کپی برابر اصل افرادی که با آنها رابطه داریم نیستیم، طبیعی است با شرایطی روبه رو شویم که ما را ناراحت می کنند و دعوا کردن تا زمانی که در چارچوب قوانینی ساده باشد روش عالی برای بیان احساساتمان به شمار می رود.

این بدان معناست که دعوا را میتوان بدون کیته توزی حل کرد

روشهای مختلفی برای انجام آن وجود دارد مثلا با استفاده از حس شوخ طبعی، اقرار کردن، کارکردن با همدیگر برای حل مساله یا عقب نشینی کردن

حتما بخوانید:   30 موضوع جالب برای صحبت کردن با یک دختر

تا زمانی که طرف مقابل احساس کند صحبت ها و احساساتش شنیده می شوند و مورد توجه قرار می گیرند، دعوا را میتوان خاتمه داد و هر کس میتواند به جلو پیش رود.

اما هیچ چیز کامل نیست و برخی از دعواها باید به مدت ۲۰ دقیقه قطع شوند و زمانی ادامه بحث صورت بگیرد که طرفین آرامتر شده و بتوانند بر روی موضوع دعوا متمرکز بمانند و نه بر روی خشم و ناراحتی عاطفی خود و حواسشان باشد که تقصیر را گردن دیگری نیاندازند.

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف