۳ عادت بد آدم های باهوش

۳ عادت بد آدم های باهوش
4.2/5 - (5 امتیاز)

همه ی ما عادات بد داریم، بعضی ها بیشتر از دیگران. و با اینکه باید برای آزاد شدن از دست این عادات بد روی خود کار کنیم، اما این عادات اطلاعاتی از اینکه شما چگونه آدمی هستید نیز، به دست می دهند. مثلا اگر شما یک سری ویژگی ها را داشته باشید انسان باهوشی به شمار می روید. طبق علم روان شناسی، بسیاری از افراد باهوش در داشتن این سه عادت بد با هم مشترک هستند.

تا دیروقت بیدار ماندن

اگر شب ها تا دیروقت بیدار می مانید نگران نباشید، این عادتی است که خیلی از شخصیت های معروف و برجسته همچون چارلز داروین، وینستون چرچیل، الویس پریسلی و دیگران هم دارند. طبق تحقیقات، کسانی که شب تا دیروقت بیدار می مانند از کسانی که زودتر به خواب می روند آی کیوی بالاتری دارند. شاید  این به افکار گوناگونی که شب ها در سرتان راه می روند و خواب را از شما می گیرند ارتباطی داشته باشد.

فحش دادن زیاد

در گذشته فحش دادن کار بسیار بدی تلقی شده و نشان از بی ادبی و بی فرهنگی فرد بود. هرچند که این مسئله امروز هم صدق می کند اما طبق مطالعه ی انجام شده، کسانی که بیشتر فحش می دهند از دایره واژگان بزرگ تری بهره مند هستند. محققان این پژوهش از افراد خواستند تا در یک بازه ی یک دقیقه ای، هر تعداد کلمه که با حرفی خاص آغاز می شوند را به زبان بیاورند. شرکت کنندگانی که مهارت های زبانی شان بهتر بود از این آزمون سربلندتر بیرون آمدند. براساس همین رویکرد، محققان از داوطلبین خواستند تا در عرض یک دقیقه هر تعداد فحشی که می توانند بدهند. با مقایسه ی نتایج دو تست، آنها دریافتند که اگر کسی در آزمون اول امتیاز بالایی گرفته باشد، در آزمون دوم نیز امتیاز بالایی دارد و برعکس.

حتما بخوانید:   8 اشتباه والدین در تربیت کودکان که فرزند بزرگ تر هرگز آنها را فراموش نخواهد کرد

به هم ریختگی

بعضی ها فکر می کنند بهم ریختگی یعنی تنبلی، با اینکه این قضیه گاهی ممکن است درست باشد اما بر طبق بررسی ها، محیط بهم ریخته می تواند باعث تحریک خلاقیت و ظهور ایده های جدید شود. محیط های نامنظم سمبل آزادی از سنت هاست که می توانند باعث شکل گیری دیدگاه هایی جدید در افراد بشوند. محیط مرتب و تمیز باعث می شود افراد کارهای خوب انجام دهند، مثلا در جرم و جنایت شرکت نکنند، زباله نریزند و بخشنده تر باشند، اما محیط های به هم ریخته نتایج جالب تری را رقم می زنند.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف