۵ تکنیک ساده برای متقاعد کردن افراد

۵ تکنیک ساده برای متقاعد کردن افراد
امتیاز به این post

 

دانستن اینکه چطور طرف مقابلتان را متقاعد کنید مهارت مفیدی است. نیاز به متقاعد کردن هر کسی با خود در تمام حوزه های زندگی ممکن است خود را نشان دهد : از درگیری های خانوادگی گرفته تا مشاجرات میان زوجین و مذاکرات تجاری

هنر باستانی متقاعد سازی امروزه تحت عنوان اِن اِل پی یا برنامه ریزی عصبی روانی شناخته می شود. که رویکردی عمومی نسبت به برقراری ارتباط و ارتقای فردی و هیپنوتیزم کلامی است . هیپنوتیزم کلامی توانایی متاثر کردن ذهن ناخودآگاه دیگران می باشد.

برخی افراد به طور شهودی از ان ال پی و تکنیک هیپنوتیزم کلامی بدون آنکه درباره آنها شنیده باشند استفاده میکنند، و دیگران باید هزینه های زیادی را برای یادگیری این تکنیکها بپردازند

 

در زیر به برخی از تکنیکهای متقاعد سازی افراد اشاره می کنیم :

  • با دقت به فردی که با او صحبت می کنید گوش دهید

سعی کنید جهت گیری های شخصی و زاویه دید او را نسبت به موضوعاتی که برایتان مهم هستند درک کنید. درباره علایقش با او صحبت کنید. اگر با این مبحث آشنا نیستید، سوالاتی بپرسید که نشان دهد به مکالمه تان علاقه مند هستید. اگر خسته شده اید سعی کنید میانه گفتگو را بگیرید و آن را به سمت موضوعی که برایتان جالب است بچرخانید.

  • صمیمی باشید

اگر از ابتدا صمیمی بوده و به صحبتهای طرفتان گوش کنید، میتوانید به گفتگویی دلخواه امیدوار باشید. به صحبت کردن ادامه دهید گویی به دنبال یافتن راهکاری از فرد با تجربه و زبده بوده اید. تعریف به جا به شما در بردن دل آنها کمک می کند.

  • بدون اصرار ورزی، درباره زاویه دید خود صحبت کنید

وقتی طرف مقابل نسبت به احترام و توجه شما نسبت به موقعیتش مطمئن شد، به آرامی و با دقت زاویه دید خود را بیان کنید. کاری کنید تا باور کنند این ایده خودشان بوده است. اگر فردی که با او صحبت می کنید باهوش و زیرک است، نظرش را نسبت به رویدادهای موجود بپرسید. همزمان مزیتهایی که به نظرتان می رسد را یادداشت کنید اما به آرامی و ملایمت این کار را انجام دهید مخصوصا وقتی می دانید که فرد از ابتدا طرفدار گزینه دیگری بوده است.

حتما بخوانید:   ۱۴ حقیقت مبتنی بر روانشناسی که لازم است حتما بدانید!

 

  • مشاجرات احتمالی را به شیوه ای صمیمانه حل کنید

در صورت درگیری مشاجره، سر طرف مقابلتان داد نزنید و مودب و صمیمی باقی بمانید. اگر مشاجره اهمیت زیادی ندارد و می بینیند که به راحتی نمی توانید طرف مقابلتان را قانع کنید، بهتر است گفتگو را با عباراتی چون « زمان نشان خواهد داد » یا « خواهیم دید» خاتمه دهید. اگر میخواهید بدانید چطور آنها را با زاویه دید خود متقاعد کنید، به دنبال پیدا کردن زمینه های مشترک با او باشید – موضوعی که هر دوی شما روی آن توافق دارید. بر روی نقاط مشترک خود تاکید کنید. سپس اگر فرد مخالف بلافاصله موافقت نکرد، حداقل دیدگاه مثبتی نسبت به شما دارد و شانس رسیدن به سازش را خواهید داشت.

  • روی خواسته طرف مقابل متمرکز باشید

دِیل کارنگی توصیه بسیار مفیدی دارد : « اگر ماهی گیری می روید، مربای توت فرنگی مورد علاقه خود را طعمه نکنید، بلکه طعمه مورد علاقه ماهی تان را به قلاب وصل  کنید »

سعی کنید طرف مقابل را متقاعد کنید که مشارکت با شما برای او سودآور و مناسب خواهد بود.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف