۵ حقیقت غافلگیرکننده در مورد فشار خون بالا

۵ حقیقت غافلگیرکننده در مورد فشار خون بالا
امتیاز به این post

فشار خون بالا تقریبا نیمی از جمعیت آمریکا را مبتلا ساخته است اما بسیاری از افراد مبتلا از ابتلای خود اطلاعی ندارند . فشار خون بالایی که کنترل نشده باشد خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را بالا می برد . بیماری قلبی و سکته دو عامل مرگ اصلی در امریکا می باشند. خوشبختانه فشار خون بالا قابل درمان و پیشگیری است . برای پایین آوردن احتمال ابتلا، فشار خون خود را مرتبا کنترل کنید و در صورت بالا بودن برای کاهش آن اقدام نمایید.

  • فشار خون بالا میتواند با زوال عقلی در ارتباط باشد

مطالعات اخیر نشان می دهد که فشار خون بالا با خطر زوال عقل –  از دست دادن عملکرد شناختی –  مرتبط است. به نظر می رسد سن بیماران در این زمینه  اهمیت دارد. . شواهد حاکی از آن است که داشتن فشار خون بالا و کنترل نشده در دوران میانسالی (سنین ۴۴ تا ۶۶ سالگی) خطر بیشتری را برای زوال عقل در دوره  بعدی زندگی  ایجاد می کند. برای کاهش فشار خون خود همین حالا اقدام کنید.

  • افراد جوان نیز میتوانند به فشار خون بالا مبتلا شوند

فشار خون بالا فقط برای افراد مسن اتفاق نمی افتد. تقریباً از هر ۴ بزرگسال ۲۰ تا ۴۴ ساله، ۱ نفر فشار خون بالا دارد. فشار خون بالا یکی از دلایل اصلی سکته مغزی است، وضعیتی که در بین افراد جوان در حال افزایش است. کارشناسان معتقدند افزایش خطر سکته مغزی در این گروه سنی نتیجه مستقیم افزایش نرخ چاقی، فشار خون بالا و دیابت نوع ۲ است –این شرایط قابل پیشگیری و درمان هستند. از پزشک خود بخواهید  که هر چند وقت یکبار باید فشار خون شما را کنترل کند. می توانید فشار خون خود را در مطب یا داروخانه چک کنید و اگر دستگاه فشار سنج  خانگی دارید می توانید آن را در خانه چک کنید.

  • فشار خون بالا معمولا علائمی ندارد

فشار خون بالا گاهی اوقات ‘قاتل خاموش’ نامیده می شود. اکثر افراد مبتلا به فشار خون بالا هیچ علامتی ندارند. از آنجایی که بسیاری از افراد احساس می کنند سالمند، فکر نمی کنند نیازی به بررسی فشار خون داشته باشند. حتی اگر حس می کنید سالمید ممکن است سلامتی شما در خطر باشد. در مورد خطر ابتلا به فشار خون بالا با پزشک خود صحبت کنید.

  • بسیاری از افراد مبتلا به فشار خون بالا از آن اطلاعی ندارند

حدود ۱ نفر از هر ۳ بزرگسال آمریکایی که مبتلا به فشار خون بالا  است نمیداند که به آن مبتلا  است و برای کنترل فشار خون خود تحت درمان قرار نمی‌گیرد. اگرچه اکثر افراد مبتلا به فشار خون بالای کنترل نشده بیمه سلامت دارند و حداقل دو بار در سال به پزشک مراجعه می کنند، اما این بیماری اغلب تشخیص داده نمی شود.
از پزشک خود بپرسید که اعداد فشار خون شما به چه معناست و آیا بالاست یا نه. در صورت تشخیص فشار خون بالا، به برنامه درمانی خود پایبند باشید و توصیه های پزشک خود را دنبال کنید.

  • زنان و امریکایی های افریقایی تبار در معرض خطر بالای فشار خون هستند

زنان مبتلا به فشار خون بالا که باردار می شوند بیشتر از آنهایی که فشار خون طبیعی دارند در دوران بارداری دچار عوارض می شوند. فشار خون بالا در دوران بارداری می تواند به کلیه ها و سایر اندام های مادر آسیب برساند و  منجر به زایمان زودرس و تولد نوزادان کم وزن میشود. برخی از انواع روشهای پیشگیری از بارداری نیز می تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا را در زنان افزایش دهد. زنان مبتلا به فشار خون بالا که می خواهند باردار شوند باید با پزشک خود برای کاهش فشار خون قبل از بارداری مشورت کنند. مردان و زنان آفریقایی-آمریکایی نسبت به هر گروه نژادی یا قومی دیگری دارای فشار خون بالا هستند. این افراد همچنین بیشتر به دلیل فشار خون بالا در بیمارستان بستری می شوند. کارشناسان فکر می‌کنند این اختلافات در سلامتی با نرخ بالاتر چاقی و دیابت مرتبط است. تغییرات سبک زندگی، مانند کاهش سدیم در رژیم غذایی، فعالیت بدنی بیشتر، و کاهش استرس، می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

حتما بخوانید:   اگر از شامپو استفاده نکنید چه اتفاقی برای موهایتان می افتد

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف