۵ دلیل برای آنکه جدا خوابیدن میتواند روابط شما را قوی تر کند

۵ دلیل برای آنکه جدا خوابیدن میتواند روابط شما را قوی تر کند
امتیاز به این post

 مشخص شده است که از بین هر ۴ زوج، یک زوج ترجیح می دهند در تختهای جداگانه بخوابند. با آنکه پذیرفتن یا حتی صحبت کردن درباره  این موضوع همچنان یک تابو به نظر می رسد، اما فواید آن قابل توجه است. حتی عاشق ترین زوجها در صورتی که الگوهای خوابیدن متفاوتی داشته باشند ممکن است احساس کنند که نیاز به جدا خوابیدن دارند. به این نیاز نباید به چشم مشکلی در رابطه نگاه کرد بلکه به معنای بهبود بخشیدن به کیفیت خوابتان می باشد.

  • در خوابتان اختلال ایجاد نمی شود

اختلال در خواب موضوعی نیست که بتوان با آن شوخی کرد، زیرا باعث مشکلات قلبی، افسردگی و حتی دیابت می شود. اگر در یک تخت با همسرتان راحت نمی خوابید، باید مکان خوابتان را عوض کنید. زنان بیشتر نسبت به صداهای اطرافشان حساس هستند، بنابراین اگر شریکشان خرخر کند، به احتمال زیاد نیمه شب از خواب بیدار می شوند.

تحقیقات همچنین نشان داده اند که خوابیدن با شریکتان، مدت زمان سپری شده در سطح خواب سبک را افزایش می دهد . در این مرحله فعالیتهای مغزی افزایش می یابد و خوابتان سبکتر می شود. این بدان معناست که جدا خوابیدن مدت زمان سطح خواب سبک را کاهش می دهد .

  • شاد و سرحال از خواب بیدار می شوید

سرحال بیدار شدن نتیجه خوابی بدون اختلال است. هر دو طرف پر انرژی از خواب بیدار می شوند و احساس می کنند میتوانند با تمرکز و کنترل بیشتری با زندگی شان روبه رو شوند. آنها همچنین از نظر ذهنی و فیزیکی سالمترند و به خاطر وقفه ایجاد کردن در خواب یکدیگر با هم دعوا نمی کنند. بدین شکل روابط شان شادتر است زیرا سرحال و بدون اثری از عصبانیت از خواب بیدار می شوند.

  • به همسرتان بیشتر توجه می کنید

نزدیکی فیزیکی معقوله ای است که نباید آن را نادیده بگیرید. شما با جدا خوابیدن دلتنگ همسرتان می شوید و به شیوه هایی برای نزدیک شدن با او و برقراری رابطه جنسی فکر می کنید. در نتیجه این جنبه از زندگی تان شکل عادت گونه به خود نمی گیرد بلکه هیجان خود را برای هر دو طرف حفظ می کند.

  • از میزان دعواهای خود کم می کنید

وقتی دو نفر بدخواب شوند، آستانه تحمل هر دو به شدت پایین می آید و عصبانیت خود را سر یکدیگر خالی می کنند. همچنین کم خوابی باعث می شود فرد همدلی کمتری نسبت به احساسات طرف مقابل، که عاملی حیاتی در رابطه است ،  داشته باشد. نه فقط این، بلکه اختلال در خواب باعث می شود زوجها بر سر کوچکترین مسایل با یکدیگر دعوا کنند. بر عکس، وقتی هر دو نفر خوب بخوابند، مشکلات کوچک را به شکل موثرتری حل می کنند.

حتما بخوانید:   4 میم انتخاب شریک زندگی

زمانی دور از همه به هر دوی شما کمک می کند باتری هایتان را شارژ کرده و با خود رابطه برقرار کنید. میتوانید کتاب بخوانید، برنامه مورد علاقه تان را تماشا کنید، یا قبل از خوابیدن مراقبه انجام دهید. همچنین میتوانید از این وقت برای ارتباط برقرار کردن با دوستان و تمرکز بر روی روابط خود استفاده کنید. این فضا موضوعات بیشتری برای صحبت با شریکتان فراهم می آورد.

 

چگونه موضوع جدا خوابیدن را با همسر خود مطرح کنیم

اگر به این نتیجه رسیده اید که همسرتان مانع از داشتن خوابی راحت می شود، باید در این باره با او صحبت کنید. اما باید مطمئن شوید که به شکل صحیحی این موضوع را انتقال دهید تا احساس کمبود یا مورد حمله واقع شدن نکند.

  • شما باید ریشه اصلی مشکلات خواب خود را بدانید تا آنها بهتر بتوانند آن مشکلات را درک کنند
  • به آنها اطمینان مجدد دهید که چیزی در مورد احساس شما به آنها و رابطه تان تغییر نکرده است. این تنها یک تغییر کوچک به نفع روال خواب هر دو نفر شماست
  • میتوانید در زمینه هایی با هم توافق کنید. مثلا در تعطیلات آخر هفته با هم و در طول هفته جدا بخوابید.
  • سعی کنید زمان خوابیدن و بیدار شدن خود را با یکدیگر تنظیم کنید تا بتوانید قبل از خواب و در هنگام صبح قبل از صبحانه اوقاتی را با هم بگذرانید.

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف