۵ فایده کاکائو که درباره آن نمیدانستید و زندگی تان را بهتر می کند 

۵ فایده کاکائو که درباره آن نمیدانستید و زندگی تان را بهتر می کند 
امتیاز به این post

هر کسی دوست دارد گاهی شکلات بخورد یا یک نوشیدنی شکلاتی گرم درست کند اما تعداد کمی از فواید ضروری کاکائو برای سلامت بدن اطلاع دارند. کاکائو پودری است که از له کردن دانه های آن و استخراج چربی از آن تهیه می شود. کاکائو برای اولین بار در قبایل مایاها استفاده شد و سپس به اروپا معرفی و در مصارف پزشکی بکار برده شد. وقت آن رسیده که ما نیز چون گذشتگان از خواص دارویی کاکائو استفاده کنیم .

  • باعث کاهش دردهای قاعدگی می شود

وقتی نوبت به کاهش درد گرفتگی های قاعدگی به طور طبیعی می رسد، خوردن مقداری شکلات تلخ راه حل مناسبی است. شکلات تلخ حاوی کاکائوی تسکین دهنده است که ماده مغذی به نام منیزیم دارد. بدن شما برای سالم ماندن به منیزیم نیاز دارد. اگر در برخی نواحی مانند باسن، ران ها و شکم خود درد دارید، منیزیم موجود در شکلات راه حلی سریع برای آرام کردن ماهیچه های رحم است.

  • احتمال چاقی را پایین می آورد

اگر شما نیز فکر می کردید که کاکائو باعث افزایش وزن می شود،  پس از شنیدن این مطلب شگفت زده خواهید شد. در صورتی که  مقدار زیادی شکلات تلخ مصرف نکنید، مقدار کم آن به کنترل وزن شما کمک می کند.

کاکائو حاوی مواد مغذی گیاهی است که از گیاهان به دست می آید و بسیار سالم است. کاکائو همچنین چربی و قند کمی دارد و برای افزایش سطح انرژی و ایجاد احساس سیری در شما عالی است. بنابراین، اگر می خواهید یک راه حل برای کاهش وزن سالم بدون احساس گرسنگی دائمی داشته باشید، پودر کاکائو یک درمان طبیعی برای آن است

  • به درمان آسم و آلرژی کمک می کند

آسم می تواند ترسناک و تهدید کننده زندگی باشد، اما نگران نباشید – کاکائو حاوی ۲ ترکیب خاص به نام های تئوبرومین و تئوفیلین است که هر دو ضد آسم محسوب می شوند. تئوبرومین، به باز شدن راه های هوایی در ریه ها کمک کرده و از سرطان ریه جلوگیری می کند زیرا خطر ابتلا به آلرژی را کاهش می دهد. تئوفیلین نیز  به تسکین راه های هوایی شما کمک می کند و دارای خواص ضد التهابی است.

  • قوای ایمنی بدن را افزایش می دهد

کاکائو برای تقویت سیستم ایمنی شما عالی است زیرا دارای آنتی اکسیدان است که جریان خون را تقویت می کند، روده را سالم تر و شما را آرام می کند – و در نتیجه استرس کمتری خواهید داشت. فلاونول های موجود در کاکائو دلیل اصلی عملکرد بهتر سیستم ایمنی هستند. آنها به کاهش فشار خون، جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش التهاب کمک می کنند.

  • برای دندانها و پوست مفید است

کاکائو برای محافظت از لثه ها در برابر پوسیدگی دندان عالی است. کاکائو حاوی پلی فنول هایی است که به مبارزه با اسیدی که به مینای دندان شما حمله می کند (ماده سفید پوشاننده دندان) کمک می کند.

حتما بخوانید:   8 تاثیر جویدن آدامس بر بدن ما

کاکائو نه تنها به سلامت دندان های شما کمک می کند، بلکه برای پوست شما نیز عالی است. احتمالاً فکر می کنید که شکلات باعث آکنه می شود، اما این طور نیست. در واقع،  کاکائو واقعاً می تواند برای پوست شما مفید باشد. کاکائو از پوست در برابر آفتاب محافظت کرده  و باعث آبرسانی کلی پوست شما می شود.

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف