۵ نکته که به شما کمک می کند خودتان را باور کنید

۵ نکته که به شما کمک می کند خودتان را باور کنید
امتیاز به این post

اکثر افراد روی زمین به دو دسته تقسیم می شوند: افرادی که خودشان را باور دارند و افرادی که خودشان را باور ندارند. یک دسته با جریان زندگی همراه می شوند و دسته دیگر به نتایج مثبتی در زندگی می رسند. یادگیری باور داشتن خویشتن، همیشه آسان نیست

در زیر به نکاتی اشاره می کنیم که به شما کمک می کند پتانسیلهایتان را کشف کنید و به خودتان باور داشته باشید:

  • زندگی تان را پیچیده نکنید

به کمک منطق ساده میتوانیم نتیجه بگیریم که ایمان ما به توانایی هایمان تاثیر زیادی بر روی زندگی مان دارد و تصمیمات و انتخابهای ما را متاثر می کند. اگر شما به طور ناخودآگاه به خودتان تلقین کنید که نمیتوانید مساله ای را حل کنید، به دلیل باور ناتوانی تان شکست می خورید. مطمئن باشید که میتوانید هر مساله ای را حل کنید و همه چیز به دیدگاه شما بستگی دارد. هر چه دیدگاه شما نسبت به زندگی ساده تر باشد، سریعتر بر مشکلاتی که با آن روبه رو هستید غلبه می کنید.

  • خودتان را فقط با کسانی مقایسه کنید که به اندازه شما تجربه دارند

برخی افراد عادت دارند خودشان را با کسانی مقایسه کنند که کاری را انجام داده و شکست خورده اند و در نتیجه به خودشان موقعیت حل مشکلاتی که با آن روبه رو هستند را نمی دهند. یادتان باشد که تنها به این علت میتوانید متوجه شوید که از پس کاری بر می آیید یا نه که با دیگران متفاوت هستید. سریع تسلیم نشوید. اگر میخواهید خودتان را با دیگری مقایسه کنید، مطمئن شوید که تجربه فرد دیگر در حل یک مساله خاص مشابه یا برابر شماست.

  • بهترین تجربه تان را به خاطر بیاورید

برای بازسازی باور به خود، گاهی بهتر است موقعیتهایی را به یاد آورید که در آن به موفقیتهای بزرگی در یک زمینه دست یافته اید. موفقیتهای گذشته ، موفقیت شما را در آینده تضمین نمی کند بلکه شما را تشویق می کند و اعتماد به نفس می دهد، که برای موفقیتهای آتی اهمیت دارد. هر چه روی موفقیت و جنبه های مثبت خود متمرکز باشد ، بیشتر خودتان را باور می کنید.

  • خودتان را ارتقا دهید

احترام و اعتماد به خود زمانی حاصل می شود که به بیشتر از آنچه می توانیم دست پیدا  کنیم. مهم این است که باور شما نسبت به خودتان ثابت بماند، بنابراین همیشه به دنبال ارتقای خود در زمینه کاری تان باشید. با حل مسائل پیچیده تر، به پتانسیل و توانایی های خود بیشتر و بیشتر ایمان می آورید و در نتیجه به موفقیت بیشتری دست پیدا می کنید.

  • مشکلات عاطفی در کودکی و بزرگسالی

ما اغلب در سطح ناخودآگاه خود را با زمان کودکی مان مقایسه می کنیم. به عنوان مثال، اگر در جوانی، تجربیات منفی در رابطه داشته اید، به این معنا نیست که مجبور هستید در بزرگسالی نیز با موقعیت های مشابه روبرو شوید.
اغراق کردن موقعیت و متقاعد کردن خود به اینکه لایق شاد بودن در رابطه عاشقانه نیستید می تواند منجر به مشکلات عاطفی مداوم شود. البته در دوران کودکی و نوجوانی، بعید است که شکست های خود را بپذیریم، زیرا افراد در این سنین فاقد بلوغ عاطفی هستند.
با کمی تمرین و مثبت اندیشی، بدون توجه به هر اتفاقی می توانید خود را باور کنید.

حتما بخوانید:   چگونه از محدودیتهایی که ذهنمان در زندگی خلق می کند، فرار کنیم

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف