۵ واقعیت تکان دهنده درمورد جامعه

۵ واقعیت تکان دهنده درمورد جامعه
امتیاز به این post

کودکی تان را به خاطر دارید؟ چه حسی داشت وقتی آزادانه می توانستید هر کسی که می خواستید باشید؟ وقتی بزرگ و بزرگ تر می شویم شروع می کنیم تبدیل به چیزی شویم که دیگران انتظار دارند و از همین رو شخصیت حقیقی مان را متزلزل می کنیم. ما تبدیل به نسخه ای غیر واقعی از خودمان می شویم که جامعه از ما می خواهد.

ما خود واقعی مان را اصلاح می کنیم تا دیگران دوست مان داشته باشند و همرنگ جماعت شویم. اکثر مردم خیلی به طرز تفکر دیگران راجع به خودشان وسواس دارند و زندگی شان را مطابق آن تنظیم می کنند. آنها رفتاری خاص دارند، نسبت به چیزهای خاصی علاقه نشان می دهند، ایده هایی خاصی می دهند و این در حالی است که هیچ کدام از آنها نزدیک به خود واقعی شان نیست. اگر ما واقعا با یکدیگر صادق بودیم، اگر فقط برای یک روز هم که شده خود واقعی مان بودیم، احتمالا بیشتر کسانی که الان می شناسید را دیگر نمی‎شناختید. اما این تظاهر کردن بی فایده است. در ادامه ۵ حقیقت در مورد جامعه را عنوان می کنیم تا شاید دست از فکر کردن به اینکه دیگران در مورد شما چه فکری می کنند بردارید.

۱_ کسی به شما اهمیت نمی دهد: همه درگیر خودشان هستند. فکر می کنید فقط خودتان هستید که به نقایص ریز خودتان گیر می دهید؟ همه فکر می کنند که دیگران چشم شان به این نقص های کوچک و بزرگ است. اما حقیقت این است که مردم بیشتر به فکر نقص ها و مشکلات خودشان هستند تا توجه به نقایص و مشکلات دیگران.

حتما بخوانید:   چه زمانی باید حقوق خود را به همکارانتان بگویید ( و چه زمانی نگویید )

۲_ برای دیگران اعتبار مهم است: اعتبار و واقعی بودن ارزشمندتر از با کلاس بودن الکی است. اگر شما استایلی منحصر به فرد داشته و با اعتماد به نفس پای این استایل بایستید، دیگران هم از آن خوششان خواهد آمد. آنها شما را می بینند و از رفتارتان الهام می گیرند که پای چیزهایی که خاص و منحصر به فرد خودشان است بایستند یا هم نه و داستان اینجوری پیش نمی رود. در هر صورت معتبر و واقعی باشید.

۳_ اکثر چیزها فراموش می شوند: اکثر کارهای شرم آوری که انجام داده اید کاملا فراموش شده اند. حتی خودتان هم تمام آنها را به خاطر ندارید. پس چرا نگران اید که دیگران چه فکری در موردتان می کنند؟ آنها دیر یا زود فکری که داشتند را فراموش می کنند. کسی باشید که شادی و خوشحالی را برای خودش رقم می زند.

۴_ چیزی که یک جا نرمال است جای دیگر عجیب است: اکثر مردم درون یک جامعه پیرو هنجارهای خاصی هستند و این اصلا اشکالی ندارد. با این حال اگر حس می کنید که نباید اصلاح کرده یا آرایش کنید، این کارها را انجام ندهید. چون چیزی یک جا عجیب است به این معنا نیست که درست نیست.

۵_ هیچ کس دقیقا راه درست زندگی کردن را نمی داند: حقیقت همین است. همه فقط دارند به صورت بداهه به بهترین شیوه ای که می دانند زندگی می کنند. پس فکر حرف و نقل دیگران را نکنید. بیشتر این باورها وحرف های ارثی است، از مد افتاده است و نیاز به بررسی دارد. طبق عقل خودتان کاری را انجام دهید.

حتما بخوانید:   فرزندان خود را بیشتر ببینیم

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف