۵ کاری که آدم های باهوش هرگز انجام نمی دهند

۵ کاری که آدم های باهوش هرگز انجام نمی دهند
امتیاز به این post

باهوش بودن همیشه به محاسبه ی ذهنی ریاضی ارتباط ندارد. یک آدم باهوش را هر موقع قدم در جمع می گذارد، می شود به آسانی شناسایی کرد.

هوش یک ویژگی شخصی و از مشخصه های آدم های فوق العاده است. یک کودک باهوش از سنین کم بر یادگیری مسئولیت ها تمرکز دارد. این افراد همیشه مطمئن می شوند که همه چیز با استاندارد بالایی انجام شده باشد. آنها نمی توانند دومین باشند. پیروزی برایشان یک گزینه نیست، بلکه سطح پایه ی انتظارات است.

از سوی دیگر زندگی با چنین آدم هایی همیشه کار آسانی نیست. نترس بودن و جاه طلبی شان باعث می شود تا در جمع بدرخشند. به خاطر همین است که ما نقادانه به سبک زندگی شان نگاه می کنیم. آدم ها وقتی با چیزی خاص و ناشناخته رو به رو می شوند بی پروا شده و حالت تدافعی به خود می گیرند. افراد باهوش اغلب طرد شده یا درست درک نمی شوند.

آدم های باهوش سخت در تلاشند تا موج های منفی را نادیده گرفته و به رشد شخصی شان برسند. آنها روی افراد خوب و مثبت تمرکز کرده و به راحتی از پای نمی نشینند. در ادامه ۵ کاری که افراد باهوش هرگز انجام نمی دهند را عنوان می کنیم.

۱_ سرسری گرفتن چیزها

لذت بردن از تک تک چیزهای زندگی یکی از برترین ویژگی های افراد باهوش است. آنها از تمامی منابع ارزشمند زندگی آگاه بوده و هیچوقت آنها را بی ارزش و معمولی نمی پندارند. لزومی نداشت در یک خانواده ی دوست داشتنی به دنیا بیایید، اما آمدید. خیلی ها چنین شانسی نداشتند. بنابراین باید قدردان آن بود. از کنار هیچ چیز در زندگی نباید سرسری عبور کرد.

حتما بخوانید:   چطور در هر بحثی پیروز میدان شویم

۲_ رها کردن فرصت های مهم زندگی

وقتی فرصتی عالی پیش پایتان قرار می گیرد دیگر وقت پرداختن به کارهای بیهوده نیست. باید فرصت ها را قاپید و رویاها را به حقیقت تبدیل کرد. کسانی که می ترسند، بهانه آورده و از فرصت های فوق العاده فرار می کنند. اما یک آدم باهوش انقدر با اعتماد به نفس و قوی هست که با ترس روبرو شده و در مسیر پیروزی با همه چیز بجنگد.

۳_ سواستفاده از دوستان و خویشاوندان

آدم های باهوش به روابط با دوام شان با دوستان صمیمی افتخار می کنند. یک دوست قابل اعتماد برای چنین افرادی گوهری گرانبهاست. از سوی دیگر، خانواده ای دوست داشتنی برای آنها به منزله ی پایه و بنایی برای رشد شخصی است. آدم های باهوش رویدادهای مهم زندگی عزیزان شان را فراموش نکرده و آرامش خاطرشان را سر مسائل مادی از آنها نمی ربایند.

۴_ دست بالا گرفتن ارزش شخصی شان

همه قابل جایگزینی هستند. یک دانشمند باهوش دارویی تولید می‎کند که جان میلیون ها نفر را نجات می دهد، اما هرگز خود را قهرمانی افسانه ای نمی پندارد.

۵_ بی توجهی به احساسات دیگران

هیچ گاه حرفی توهین آمیز یا حرفی که شما را دست کم گرفته باشد از یک آدم باهوش نمی شنوید. برای او ارزش تمام انسان ها با هم برابر است.

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف