۶ اشتباهی که افراد در دوران دانشجویی مرتکب می شوند!

۶ اشتباهی که افراد در دوران دانشجویی مرتکب می شوند!
امتیاز به این post

بالاخره دارید وارد دانشگاه می شوید. آدم های جدیدی را ملاقات کرده و با دیدگاه های تازه ای مواجه می شوید. ارزش ها و باورهایتان به چالش کشیده شده و یک قدم به سمت آماده شدن برای زندگی آینده تان نزدیک تر می شوید.

دوران دانشجویی همینطور زمانی است که ممکن است دچار اشتباهاتی شده و فرصت های عالی ای را از دست بدهید. برای اینکه کمک کنیم درگیر اشتباهات رایج نشوید، در ادامه لیستی از کارهایی که نباید در دوران دانشجویی انجام دهید آماده کرده ایم.

۱- بیش از حد بیرون رفتن: خیلی از دانشجوها در دوران دانشگاه برنامه های یکدفعه ای زیادی می ریزند. خیلی ها در این دوران دیگر برای انجام بسیاری از کارها از والدین شان اجازه نمی گیرند. این مسئله همیشه هم خوب نیست. شاید از سمت دوستان و همکلاسی هایتان تحت فشار قرار بگیرید که بروید بیرون و خوش بگذرانید. آن ها شما را متقاعد می کنند که دست از درس خواندن برداشته و آن روز را به خوش گذرانی اختصاص دهید. وقتی دانشجویان تسلیم چنین وسوسه هایی می شوند، آخر سر پول کم می آورند، خواب شان بهم می ریزد و از درس عقب می مانند.

اما خوشبختانه برای این مسئله راه حلی وجود دارد. به جای اینکه نصفه و نیمه و هول هولکی با دوستان تان بیرون بروید، یک روز در ماه یا هفته را صرفا به بیرون رفتن و خوش گذرانی اختصاص دهید. این کار حفظ نظم در زندگی تان را آسان تر می کند.

۲- پیچاندن کلاس ها: بیایید صادق باشیم! پیچاندن کلاس ها در مدرسه خیلی سخت تر از پیچاندن کلاس ها در دانشگاه است. در دانشگاه کسی زنگ نمی زند تا پیگیرتان شود، اخطاری نگرفته و کسی سرزنش تان نمی کند. اما آیا این بدان معنا نیست که پیامدی هم ندارد؟ نرفتن به سخنرانی ها، آزمایشگاه ها، امتحانات یا یادداشت برداری نکردن می تواند شما را از درس عقب بیندازد. اما چطور باید با این وسوسه مقابله کرد؟ اول اینکه نگذارید بیش از حد خسته و مشوش شوید. به اندازه ی کافی بخوابید، وقت برای انجام تکالیف تان بگذارید و هر طور که راحت تر هستید ذهن تان را آرام کنید.

حتما بخوانید:   با رعایت این ۴ مورد طول عمر خود را افزایش بدهید

در نهایت اگر می بینید خیلی احتیاج است روزهایی که خیلی آسیبی به تحصیل تان وارد نمی کنند سرکلاس نروید. اما در هر حال همیشه آماده باشید.

۳- کمک نگرفتن: دانشگاه برای همه تجربه ای عالی نیست. شاید بالاخره با یک مسئله ای مشکل جدی پیدا کنید. این مشکل ممکن است آکادمیک و آموزشی بوده یا مسئله ای دیگر باشد که روی تحصیل تان اثر می گذارد. متاسفانه خیلی از دانشجویان سعی می کنند به تنهایی با این مشکلات دست و پنجه نرم کنند. اما به یاد داشته باشید خیلی ها هستند که حاضرند و می توانند به شما کمک کنند و شما را از مشکلات تان رها کنند. حال چه اساتید هستند، چه دوستان، خانواده، مشاور یا روانشناس.

۴- برداشتن کلاس هایی که به خواب تان لطمه می زند: وقتی خودتان خوب می دانید که آدم صبح زود بیدار شدن نیستید، مسلما برداشتن کلاس ۸ صبح رویتان تاثیر خواهد گذاشت. خیلی ها وقتی حق انتخاب دارند هم باز کلاس های صبح زود را انتخاب می کنند و همین موجب می شود تا اوقات سختی را بگذرانند. سعی کنید با توجه به توانایی هایتان برنامه بچینید؛ هر چند که خیلی وقت ها متاسفانه این امکان در دانشگاه ها وجود ندارد.

۵- استفاده نکردن از تخفیف های دانشجویی: با استفاده از کارت دانشجویی تان احتمالا می توانید از تخفیف های مختلفی بهره مند شوید. پس چرا از این فرصت استفاده نکرده و کمی در هزینه هایتان صرفه جویی نکنید.

۶- بی توجهی به سلامتی تان: آسیب زدن به سلامتی یک شبه اتفاق نیوفتاده و به تدریج پیش می آید. وقتی باید استراحت کنید سرکلاس می روید، صبحانه نخوردن برایتان عادت می شود، زیاد غذای بیرون و هله و هوله می خورید، کم ورزش می کنید و غیره. موارد این چنینی باعث می شوند که یکدفعه به خودتان بیایید و ببینید که اضافه وزن پیدا کرده، مضطرب و افسرده هستید.

حتما بخوانید:   ۸ ترفند برای خلاصی از شرایط ناخوشایند

کارها را به تعویق نیندازید. اگر بیمار هستید فورا به فکر درمان باشید. سعی کنید تا جای ممکن غذاهای سالم خورده و اوقاتی را هم به ورزش کردن بگذرانید.

پول جمع کنید. سالم بمانید و از تحصیلات تان نهایت استفاده را ببرید. با رعایت این ۶ مورد دوران دانشجویی بهتری داشته و آسان تر به اهداف تان خواهید رسید.

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف