۶ غذای سالمی که در صورت خوردن بیش از حد ناسالم می شوند

۶ غذای سالمی که در صورت خوردن بیش از حد ناسالم می شوند
امتیاز به این post
آنچه در این مطلب خواهید آموخت

به نظر می رسد بیش از حد خوردن یک خوراکی سالم هیچ گاه آسیب رسان نباشد. بسیاری از ما بدون آنکه متوجه باشیم میوه و سبزیجات می خوریم در حالیکه مصرف بی رویه آنها مانند خوردن شکر یا نمک مضر می باشد. خوشبختانه با خوردن این خوراکی ها در حد تعادل میتوانید از عوارض جانبی آنها در امان بمانیم. در زیر به شش ماده خوراکی سالم که میتوانند به دشمن سلامتی ما تبدیل شوند اشاره می کنیم.

  • موز

مصرف بی رویه موز باعث پوسیدگی دندان می شود. درست مانند قند، این میوه باکتری مضری برای دندان تولید می کند که به مینای دندان آسیب می رساند. اما خبر خوب آنکه میزان قند موجود در موز کمتر است. ممکن است همچنین دچار سردرد شوید زیرا موز رسیده تایرامین بالایی دارد و افراد مبتلا به میگرن را تحریک می کند.  مصرف دو موز در روز خطری برای سلامت فردی ندارد

  • جو دوسر

اگر بیش از حد جو دوسر مصرف کنید، دچار نفخ و مشکلات روده ای می شوید. در مطالعه ای نشان داده شده که علایم یبوست با مصرف جو دوسر بواسطه پایین آوردن جذب فیبرهای رژیمی ، کاهش می یابد. مصرف بیش از اندازه جو دوسر جذب کلسیم، منیزیوم، و روی را کاهش می دهد. به علاوه مصرف زیاد جو دوسر باعث اضافه وزن می شود به خصوص که اگر ترکیبات دیگری نیز به آن اضافه کنید

بسته به میزان کالری دریافتی بدنتان، مصرف سی تا صد و هفتاد گرم جو دوسر در روز  ضرری ندارد.

  • پنیر

مصرف مقادیر زیاد پنیر شما را در معرض بیماری قلبی قرار می دهد. این غذا مملو از چربی های اشباع شده است که منجر به بیماری عروق کرونر می شود. پنیر همچنین به دلیل داشتن هورمون کوله سیستوکینین که موقع خوردن آن آزاد می شود باعث سوزش معده می گردد.

  • برنج

با آنکه برنج خوشمزه است، دارای ویتامینهای اندکی است. اگر بیش از حد برنج بخورید، خود را از سایر ویتامینها محروم می کنید. همچنین مصرف زیاد برنج میزان انسولین بدن تان را بالا می برد. مهمتر از آن، ممکن است بواسطه داشتن مقادیر کم آرسنیک منجر به عملکرد ضعیف ذهنی شود. مقدار آرسنیک بی خطر ۹۰ گرم در برنج پخته نشده است.

  • بروکلی

 

حتما بخوانید:   با 7 کاربرد جالب شیر آشنا شوید

بروکلی حاوی تیوسیانات است که باعث تولید بیش از حد هورمون تیروئید می شود. در نتیجه دچار ریزش مو، ورم صورت، و مشکلات دیگر می شوید. بروکلی همچنین باعث گرفتگی بینی و ایجاد آلرژی های دیگر نظیر خارش پوستی می شود. بهتر است بیش از ۴ فنجان در روز بروکلی مصرف نکنید.

  • بلوبری

بلوبری قند خون را پایین تر از حد نرمال می آورد که برای دیابتی ها خطرناک است. بلوبری همچنین رگهای خونی را نازک می کند در نتیجه اگر دارو مصرف می کنید، ممکن است بلوبری با آن تداخل داشته باشد.  همچنین احتمال دارد به دلیل ویتامین K بالای بلوبری دچار تنگی نفس یا مشکلات تنفسی شوید.

مصرف یک فنجان بلوبری در روز بی ضرر است.

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف