۷ ماده طبیعی که باعث درخشش پوست شما می شوند

۷ ماده طبیعی که باعث درخشش پوست شما می شوند
امتیاز به این post

داشتن پوست خوب فقط به ژنتیک وابسته نیست – همچنین به داشتن یک روتین مراقبتی مناسب برای پوست و انتخاب محصولات مناسب نیز بستگی دارد. لازم نیست هزینه این محصولات بالا باشد زیرا چیزهایی که در خانه دارید مانند هویج، عسل و دارچین نیز میتوانند برای پوست شما شگفتی ساز باشند. فقط کافی است دستور العمل مناسب را برای آنها پیدا کنید و فرصتی به آنها بدهید که به شما ثابت کنند چقدر برای پوست شما مفیدند .

  • عسل

عسل خام داری خواص ضد باکتریایی برای پوست انسان است بخصوص برای کسانی که دچار آکنه یا پسوریازیس هستند. عسل مانوکا به قدری خوب است که حتی پزشکان نیز در کارهای بالینی خود از آن استفاده می کنند. مهم است که عسلی که روی صورت خود می مالید غیرپاستوریزه و تا حد ممکن خالص باشد تا باکتری های لازم برای بهبود پوست شما را داشته باشد. قبل از استفاده از عسل باید تست آلرژی بدهید تا مطمئن شوید به  گرده های گل آلرژی نداشته باشید.

  • شیرین بیان

عصاره ریشه شیرین بیان برای درمان اگزما و آکنه به کار می رود و این به دلیل خواص ضد میکروبی آن است. شیرین بیان به کاهش تولید بیش از حد رنگ دانه های پوستی کمک کرده و فرایند پیری را کاهش می دهد زیرا پوست را در برابر پرتوهای فرا بنفش محافظت میکند  . این عصاره برای افرادی که از خارش و قرمزی پوست رنج می برند مفید است و میتوان قبل از استفاده از ضد آفتاب معمول خود آن را با ویتامین ث ترکیب و بر روی پوست صورت استفاده کنید. شما میتوانید با ایجاد فرمول خاص خود و ترکیب عصاره با ژل آلوئه ورا ماده جدیدی بسازید و نگران بروز آلرژی هم نباشید.

  • دارچین

دارچین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود نقش مهمی در محافظت از سلولهای پوستی بازی می کند. تحقیقات زیادی نشان می دهند که عصاره دارچین باعث تولید کلاژن می شود. اگر میخواهید دارچین را به شکل ماسک استفاده کنید، میتوانید سه واحد عسل خام و یک واحد پودر دارچین را به روی صورت خود بمالید. اما در صورتی که به دارچین آلرژی دارید باید مراقب باشید. توجه داشته باشید که استفاده از عصاره دارچین  نسبت به دارچین آسیاب شده خواص بیشتری دارد.

  • هویج

هویج سرشار از پتاسیم است و در نتیجه باعث مرطوب شدن پوست خشک می شود. ویتامین آ موجود در هویج شما را از شر روغن اضافی جمع شده بر روی پوستتان راحت میکند و آن را سم زدایی می کند. به علاوه بتاکاروتن موجود در هویج از پوست در برابر اشعه فرابنفش محافظت می کند و پیری زودرس را به تعویق می اندازد. شما میتوانید هویج را با ژل آلوئه ورا ترکیب کرده و با اضافه کردن یک قاشق چایخوری عسل و شیر ، ماسکی عالی برای خود تهیه کنید.

حتما بخوانید:   با دنبال کردن راهکارهای زیر بطور روزانه، هم متناسب باشید هم سالم!

 

  • کفیر

کفیر به دلیل داشتن مقادیر بالای مخمر و باکتری به لطافت پوست خشک کمک می کند و قرمزی پوست را از بین برده باعث طراوت پوست خسته می شود. کفیر همچنین تولید کلاژن و اسید هیالورونیک را افزایش می دهد در نتیجه آثار پیری و استرس را از روی پوست کمرنگ می کند. همچنین برای پاکسازی و تنظیم PH پوست در صورتی که از قرمزی پوست رنج می برید،  بسیار ایده آل است. برای تهیه ماسک صورت، میتوانید آب یک عدد خیار را با یک قاشق چایخوری کفیر ترکیب کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بمالید.

  • آلبالو

آلبالو با داشتن مقادیر بالای ویتامین ث و k  در درمان زخمها و بریدگی ها موثر است. اما این بدان معنا نیست که باید میوه خام آن را روی پوست خود بگذارید در عوض یک کاسه آلبالو بخورید. اگر میخواهید از آن ماسک درست کنید، میتوانید کمی ماست بدون طعم به آن اضافه کرده و روی پوستتان بمالید. این کار پوستتان را جوانسازی می کند، تولید کلاژن را افزایش می دهد و با پیری زودرس مقابله میکند. همچنین مصرف آلبالو جریان خون را افزایش می دهد و در نتیجه شرایط پوستتان بهتر می شود. چه آلبالو ها را بخورید یا روی پوست تان بمالید، برای پوست تان معجزه میکند.

  • چوب صندل

چوب صندل به جز داشتن بوی خوب برای پوست تان نیز مفید است. چوب صندل در درمان زخم، التهاب، چین و چروک و حتی پسوریازیس موثر است. در برخی مطالعات نشان داده شده است که چوب صندل در روشهای درمانی خانگی میتواند باعث درمان آکنه شود. شش نوع چوب صندل مختلف وجود دارد و میتوانید آنها را به شکل پودر، روغن، صابون، یا تونیک های معطر مصرف کنید. یکی از دستورالعمالهای بسیار خوب ترکیب دو قاشق چایخوری پودر چوب صندل با یک قاشق چایخوری گلاب است. سپس این ترکیب را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست خشک خود بمالید.

حتما بخوانید:   اگر قبل از خواب از گوشی خود استفاده کنید چه اتفاقی می افتد

چه موادی را نباید روی پوست خود بمالید

  • سفیده تخم مرغ : دلایل مختلفی برای عدم استفاده از سفیده تخم مرغ بر روی پوست وجود دارد. ممکن است دچار واکنش آلرژیک شده، به عفونت سالمونلا یا التهاب پوستی مبتلا شوید. همچنین اگر روی پوست خود زخم یا بریدگی دارید، سفیده تخم مرغ باعث عفونت پوست می شود
  • آب لیموترش:با آنکه لیموترش خواص زیادی برای پوست دارد، عوارض جانبی آن برای پوست بیشتر است. التهاب پوستی اولین عارضه جانبی آب لیموترش است و دومین عارضه آفتاب سوختگی است. باید از استعمال آب لیموترش و قرار گرفتن مستقیم در برابر نور خورشید خودداری کنید.
  • استعمال سرکه سیب: بسیاری از افراد برای درمانهای خانگی از سرکه سیب استفاده می کنند اما در استفاده از آن باید محتاط بود. احساس سوزش یکی از عوارض جانبی خفیف استفاده از سرکه سیب است و خوردگی پوست بدترین عارضه آن است.

اگر به دفعات زیاد از سرکه سیب استفاده می کنید،  دچار سوزش پوست خواهید شد.

  • گرانول شکر: گرانول شکر برای پوست شما به شدت آسیب رسان بوده و منجر به التهاب و حتی زخم شدن پوست می شود. البته منظور ماسک هایی که در فروشگاهها به فروش می رسند نیست بلکه اسکراب های خانگی است. به همین دلیل است که باید از بکار بردن گرانول شکر در اسکراب های خانگی خودداری کنید.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف