۷ نشانه آنکه توسط والدین نابالغ از نظر عاطفی بزرگ شده اید

۷ نشانه آنکه توسط والدین نابالغ از نظر عاطفی بزرگ شده اید
امتیاز به این post

بلوغ عاطفی به معنای دانستن نحوه کنترل احساسات، پذیرفتن مسئولیت اشتباهات خود به جای سرزنش کردن دیگران، و پذیرش نظرات دیگران است. متاسفانه بالغ شدن به معنای داشتن بلوغ عاطفی نیست که میتواند تاثیرات منفی بر روی فرزندان شما داشته باشد.

کار کردن بر روی هوش هیجانی اهمیت بسیار زیادی دارد. با هم به برخی نشانه های والدین نابالغ از نظر عاطفی می پردازیم.

  • تنها میدانند چطور از نیازهای فیزیکی شما مراقبت کنند

والدین نابالغ از نظر عاطفی ممکن است در برآوردن نیازهای فیزیکی فرزندانشان بسیار خوب عمل کنند. آنها به فرزندانشان غذا می دهند، سرپناه تهیه می کنند، به تحصیلاتشان می رسند و در مواقع بیماری از آنها پرستاری می کنند. اما این والدین در حمایت عاطفی از فرزندان شان خوب عمل نمی کنند. آنها احساسات کودکانشان را رد می کنند زیرا برای آنها قابل درک نیست که چطور کودکی که تمام نیازهای فیزیکی اش برطرف شده است ممکن است مشکلی داشته باشد.

  • نمیدانند چطور احساساتشان را بیان کنند

والدین نابالغ عاطفی، در بیان احساساتشان مشکل دارند. برای یک کودک مهم است که بداند کسی او را دوست دارد اما چنین والدینی در نشان دادن محبت  چندان قوی عمل نمی کنند. شاید بدان خاطر باشد که خودشان در کودکی توسط والدینی بزرگ شده اند که احساساتشان را هیچ وقت بیان نکرده اند . سپس بعدها در زندگی، تصور می کنند اگر بخواهند در سطح عاطفی قوی تری با فرزندانشان ارتباط برقرار کنند، آسیب پذیر یا ضعیف به نظر می رسند.

حتما بخوانید:   ۱۰ راهکار برای اینکه دیگران از شما خوششان بیاید

 

  • دیدگاه شما را قبول ندارند

والدین نابالغ عاطفی فکر می کنند آنها تنها کسانی هستند که میدانند چطور کارها را به شکلی درست انجام دهند. اگر شما دیدگاه متفاوتی داشته باشید، صحبت کردن به جهت پیدا کردن حد میانه با آنها بی نتیجه است – زیرا دیدگاه شما هیچ گاه پذیرفته نمی شود. بنابراین وقتی کودک بوده اید، همیشه باید کارها را به شیوه ای که والدین تان می گفته اند انجام می دادید. از نظر آنها دیدگاهشان به مصلحت شما بوده است.

  • بچه گانه رفتار می کنند

از آنجایی که والدین نابالغ عاطفی نمی دانند چطور احساساتشان را به شکلی سالم بیان کنند، حدس زدن اینکه چه احساسی دارند دشوار است. آنها انتظار دارند فرزندان شان بدانند که چه احساسی دارند و چه میخواهند. و اگر کودک این موضوع را نداند، ناراحت می شوند و در فرزند خود به دلیل آنکه ندانسته آنها چه می خواهند، احساس گناه ایجاد می کنند.

  • به شما پرخاش می کنند

بخشی از عدم توانایی در بیان  صحیح احساسات به ندانستن نحوه کنترل آنها برمیگردد. والدین نابالغ عاطفی معمولا از کوره در می روند و کودک را برای ناراحت کردنشان مقصر میدانند. شما به عنوان یک کودک احتمالا بسیار نگران حرفها یا اعمال خود کنار والدین تان بوده اید زیرا می ترسیدید که آنها را عصبانی کنید.

  • کارهای عاطفی انجام نمی دهند

کار عاطفی کاری است که برای حفظ رابطه با یک فرد انجام می دهید. در خانواده ای که والدینش از نظر عاطفی نابالغند، بار این کار به دوش کودک می افتد. این وظیفه کودک است که یک رابطه مخدوش را اصلاح کند، حتی اگر او مقصر این رابطه خراب نبوده باشد. والدین او، از طرف دیگر، هیچ گاه به اشتباه خود اعتراف نکرده و عذرخواهی نمی کنند.

  • رفتارشان بی ثبات است

احساسات والدین نابالغ عاطفی به راحتی تحت تاثیر دیگران یا عوامل خارجی قرار میگیرد. روحیه آنها و همچنین نحوه تعاملشان با کودک اغلب متغیر است. ممکن است در یک برهه زمانی به شدت خود را درگیر زندگی کودک کرده و سپس علاقه خود را از دست داده و کاری به کار او نداشته باشند.

حتما بخوانید:   ۱۱ نکته‌ای که آرزو می‌کردید ای کاش در نوجوانی می‌دانستید

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف