۸ ترفند برای خلاصی از شرایط ناخوشایند

۸ ترفند برای خلاصی از شرایط ناخوشایند
امتیاز به این post

 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی می خواهید جلوی شخص خاصی خوب به نظر برسید و یا درست قبل از یک جلسه مهم، سکسکه‌تان بگیرد. چنین شرایطی می تواند برای هر کسی اتفاق بیوفتد و استرس زیادی به شخص وارد کند. با چند ترفند ساده می توانید به خود کمک کنید و احساس بی دست و پا بودن نکنید.

ما در مبین پس از جستجوهای فراوان ۸ ترفند را پیدا کردیم که به کمک آن ها می توانید برخی از شرایط ناخوشایند را کنترل کنید.

  1. وقتی گلویتان می خارد، گوش خود را بخارانید

به نظر می رسد خارش گلو مشکل بزرگی نباشد، اما وقتی که شروع می شود، می تواند بسیار آزار دهنده باشد و اجازه ندهد روی مسائل دیگر تمرکز کنید. اگر این اتفاق افتاد، گوش خود را بخارانید تا اعصاب آن تحریک شود. این کار به ایجاد اسپاسم عضلانی کمک می کند و خارش گلو برطرف می شود.

  1. برای جلوگیری از عطسه ناخواسته، زبان خود را به دندان هایتان فشار دهید

ممکن است در جلسه ای باشید و ناگهان احساس کنید که می خواهید عطسه کنید. اگر دوست ندارید جلب توجه کنید، از زبان خود کمک بگیرید. به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه زبان خود را روی سقف دهان حرکت دهید تا احساس عطسه کردن از بین برود.

حتما بخوانید:   مفهوم عشق چیست؟

همچنین می توانید زبان خود را محکم به ۲ دندان جلویی خود فشار دهید.

  1. اگر اعتماد به نفس پایینی دارید، قانون ۳ ثانیه ارتباط چشمی را دنبال کنید

زمان هایی که در بین دیگر افراد، خجالتی و عصبی هستید، این احساس ناخوشایند را با اعتماد به نفس از بین ببرید. از زبان بدن خود استفاده کنید. به جای این که سرِ خود را پایین بیندازید یا جای دیگر را نگاه کنید، حداقل ۳ ثانیه ارتباط چشمی برقرار کنید. اگر کسی در حال توضیح دادن چیزی برای شما است، می توانید حتی بیشتر از ۳ ثانیه با او ارتباط چشمی برقرار کنید تا نشان دهید به حرف های او توجه دارید.

  1. اگر سرگیجه دارید، وسط کف دست خود را فشار دهید

اگر احساس سرگیجه، اضطراب یا اسپاسم حنجره دارید، این ترفند را امتحان کنید. مطالعه ای نشان می دهد یک نقطه در وسط کف دست شما وجود دارد که با فشار دادن آن می توان رفلکس حلقی را برطرف کرد.

  1. برای جلوگیری از سکسکه، شصت خود را در دهان قرار داده و فوت کنید

اینجا راه حلی که می توانید استفاده کنید به کاربردن یک بطری آب است. با دست گوش های خود را بگیرید و شروع به نوشیدن آب کنید. اما مراقب باشید آب زیادی را به یک باره قورت ندهید.

روش دیگر این است که زانوهای خود را ۲ دقیقه بغل کنید. همچنین هنگام قورت دادن، فشار ملایمی به هر طرف بینی وارد کنید.

  1. اگر درست قبل از یک اتفاق مهم مضطرب شدید، تمام عضلات خود را سفت کنید

استرس داشتن آن هم درست قبل از یک اتفاق مهم طبیعی است، اما این اضطراب باعث می شود ذهن شما خالی شود. تمام عضلات صورت، شانه ها و بازوها را منقبض کنید. دستان خود را مشت کنید. حالا ریلکس کنید. نفس عمیق بکشید. اکنون شما آماده هستید.

  1. برای جاری نشدن اشک ها، بالا را نگاه کنید و نفس خود را نگه دارید

این ترفند وقتی که حساس می شوید اما دوست ندارید دیگران اشک های شما را ببینند، مثلاً در سالن سینما، کاربردی است. کافی است بالا را نگاه کنید و نفس خود را نگه دارید. حالا به آرامی نفس خود را بیرون دهید. بعد از این کار باید احساس بهتری داشته باشید.

  1. برای غلبه بر اضطراب، ۱۵ دقیقه نگران باشید

مدیریت کردن نگرانی ها می تواند مفید باشد. روانشناسان می گویند می توانید یک زمان مشخص را به نگرانی های خود اختصاص دهید. این کار احمقانه نیست. در طول هر روز، ۱۵ دقیقه برای این کار وقت بگذارید و به طور منظم این کار را انجام دهید. فقط به یاد داشته باشید این زمان نباید درست قبل از خواب باشد.

حتما بخوانید:   ۷ دلیل برای وارد کردن موسیقی به زندگی

لطفاً اگر شما هم ترفندهایی را برای خلاصی از شرایط ناخوشایند مثل سکسکه گرفتن یا اضطراب داشتن می دانید، آن ها را با ما در میان بگذارید.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف