۸ ترفند غلط که به کشتن تان می دهد

۸ ترفند غلط که به کشتن تان می دهد
امتیاز به این post

ممکن است شنیده باشید که سوختگی را می شود با کره درمان کرد یا میتوان سم را با مکیدن از محل نیش خوردگی مکید.  با آنکه این باورها بسیار جذاب به نظر می رسند،  اما پشتوانه علمی ندارند و ممکن است حتی مضر هم باشند.

  • چگونه با خیال راحت از دست سگهای وحشی فرار کنید

دلایل حمله سگ به افراد مشخص نیست. اما آنچه باید بدانید آن است که تهدید کردن سگ با فریاد زدن یا لگد زدن ایده خوبی نیست زیرا سگ را عصبانی تر می کند. شما همچنین نباید سعی کنید از سگ فرار کنید زیرا به احتمال زیاد شما را دنبال می کند.

چه باید بکنید : اگر کت به تن کرده اید، آن را به آرامی در بیاورید و روی حیوان بیاندازید. در این صورت میتوانید با پرت کردن حواس او فرار کنید. اگر بیش از یک سگ وجود دارد کنار دیوار بایستید و از اعضای مهم بدن خود از جمله صورت، سینه و گلو محافظت کنید. بدین ترتیب آنها نمیتوانند شما را محاصره کنند .

  • چگونه زخم را درمان کنید

همه ما درباره پیشنهادات غلط در مورد درمان زخم با پمادها شنیده ایم. در واقع شما با مالیدن پماد بر روی زخم باعث قرمز شدن آن می شوید. در صورتی که زخم عمیق باشد، باید به اورژانس مراجعه کنید اما در غیر این صورت میتوانید در خانه آن را درمان کنید.

حتما بخوانید:   چرا مردان در گذشته از جواهرات بیشتری استفاده می کردند و چه چیزی آن را تغییر داد

چه باید بکنید: گاهی اوقات ساده ترین روش درست ترین روش است. زخم را با آب سرد و صابون گلیسیرین بدون عطر بشویید. وقتی خشک شد روی آن را بانداژ کنید.

  • چگونه با قطع برق کنار بیاییم

این نوع حوادث معمولا ما را غافلگیر می کنند و اگر از پیش آماده یا آگاه نباشیم، ممکن است شرایط به فاجعه تبدیل شود. سعی نکنید با قهرمان بازی مشکل را خودتان حل کنید. دست زدن به سیمهای برق ممکن است باعث برق گرفتگی شود. همچنین روشن کردن شمع دیگر خیلی قدیمی و منسوخ شده است. ممکن است ناخواسته باعث ایجاد آتش سوزی شوید و به علاوه شمعها نور کافی تولید نمی کنند.

چه باید بکنید : همیشه از قبل برای این حوادث آماده بوده و طرح اضطراری داشته باشید. تجهیزات لازم را در اختیار داشته باشید از جمله چراغ قوه و آب معدنی و همه اعضای خانواده را از محل نگهداری آنها مطلع کنید. همچنین میتوانید ژنراتور تهیه کنید تا وسایل برقی مهم شما در زمان قطع به کار خود ادامه دهند.

  • چگونه با سوختگی ها برخورد کنیم

این نوع آسیب پوستی در صورتی که اقدام فوری انجام نشود منجر به عواقب جدی می شود . اما برخی از درمانهای خانگی چندان موثر نیستند. گذاشتن کره، سرکه، آب پیاز یا تکه ای گوشت بر روی زخم احتمال عفونت را در آن افزایش می دهد. بهتر است این مواد را در تهیه غذای خود بکار ببرید.

چه باید بکنید : ابتدا باید زخم را زیر آب سرد بگیرید. اگر نیاز به مراقبت پزشکی ندارد، میتوانید دو تا سه بار در روز روی آن وازلین بمالید. سپس موضع را با بانداژ بپوشانید. به یاد داشته باشید که نباید تاولهایتان را بترکانید و از پوست سوخته در برابر آفتاب مراقبت کنید.

حتما بخوانید:   دوران بارداری حیوانات مختلف چه مدت طول می کشد؟

 

  • چطور از دست کسی که شما را تعقیب می کند فرار کنید

اگر متوجه شده اید که کسی دنبال شماست، احتمالا میخواهید سرعتتان را بالا برده و مستقیما به سمت خانه بروید. اما با این کار خودتان را در شرایط خطرناکتری قرار می دهید.  فرد حمله کننده ممکن است بخواهد وارد خانه شما شود. اگر نه آدرس شما را پیدا می کند و در زمان دیگری برمیگردد و شما را غافلگیر می کند.

چه باید بکنید: ابتدا مطمئن شوید که فرد مورد نظر شما را تعقیب می کند. سعی کنید از خیابان رد شوید یا وارد کوچه ای شوید تا مطمئن شوید هنوز شما را دنبال می کند یا نه . اگر دنبال می کند آرام باشید و به یک مکان شلوغ مانند کافی شاپ بروید. میتوانید فریاد بزنید و از دیگران کمک بخواهید. این کار فرد مهاجم را می ترساند.

  • چگونه در زمستان در خیابان سر نخوریم

حتی حرفه ای ترین رانندگان نیز، در ماههای سرد زمستان ممکن است در رانندگی به مشکل بخورند. بسیاری بر این باورند که کم کردن باد تایرها روی جاده های یخ زده معجزه می کند اما این یک باور غلط است. کم کردن باد منجر به سختی در چرخاندن فرمان می شود و نمیتوانید در جاده برفی مانند زمانی که تایرهایتان پر باد است حرکت کنید.

چه باید بکنید : ماشین تان را چکاپ کنید تا مطمئن شوید برای حرکت بر روی برف ایمن است. زنجیر چرخ ببنیدی و جعبه کمکی را در صندوق عقب ماشین خود داشته باشید. یک بسته شن و ماسه ، طناب یدک، پاروی برفی، و چراغ اضطراری و جعبه کمکهای اولیه را در اختیار داشته باشید.

  • چگونه از موج گرما جان سالم به در ببریم

مادر هوشمند طبیعت وقتی دما به شکل هشدار گونه ای بالا می رود به شدت بی رحم می شود. هر کسی صرف نظر از سن یا وضعیت سلامتش ممکن است تحت تاثیر موج گرما قرار بگیرد. تشنگی نشانه ی میزان آب موجود در بدن شما نیست زیرا زمانی که تشنه می شوید، بدنتان آب خود را از دست داده است. نباید آب را با نوشیدنی های ورزشی جایگزین کنید زیرا اکثر آنها حاوی کافئین هستند و شما را تشنه تر می کنند.

حتما بخوانید:   چگونه کودکان در رحم می آموزند و چهار شیوه برای کمک به آنها

چه باید بکنید : حتی اگر گرسنه نیستید سعی کنید کمی غذای مقوی بخورید. غذاهای ادویه دار باعث عرق کردن می شوند و از دمای بدنتان کم می کنند. همچنین آب فراوانی بنوشید و از نشانه های کم آبی بدنتان آگاه باشید از جمله افزایش ضربان قلب، حالت تهوع، بیهوشی، و سرگیجه  و خستگی.

  • در صورت عقرب گزیدگی چه باید بکنید

عقربها هشدار خاموشی به شمار می روند زیرا معمولا در غیرقابل انتظارترین مکانها مخفی می شوند، حتی در کفشهای شما. با آنکه بیشتر عقرب گزیدگی ها جدی نیستند، باید با پزشک مشورت کنید. سعی نکنید زهر را با مکیدن بیرون بیاورید زیرا اصلا کمکی به شما نمی کند. همچنین یخ در این شرایط کمکی نمی کند و شدت درد را افزایش می دهد.

چه باید بکنید : تمیز کردن ناحیه گزیدگی با صابون و آب از بروز عفونت احتمالی جلوگیری می کند. برای تسکین درد و ورم باید کمپرس سرد را هر دو ساعت یکبار انجام دهید و محل گزیدگی را از سطح قلبتان بالاتر نگه دارید

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف