۸ روش ساده برای افزایش تسلط بر خود 

۸ روش ساده برای افزایش تسلط بر خود 
امتیاز به این post

به گفته روانشناسان، تعریف اساسی تسلط بر خود «توانایی مدیریت عوامل تحریک  کننده، احساسات و رفتارهای خود برای دستیابی به اهداف بلندمدت» است. با این حال، عدم کنترل خود، به خصوص در مورد کنترل احساسات (از شدید تا آزاردهنده خفیف) شایع تر از آن چیزی است که فکر می کنید و بسیاری از مردم روزانه با این مشکل مواجه می شوند. خبر خوب این است که می توانید یاد بگیرید چگونه احساسات خود را به راحتی کنترل کنید زیرا کنترل خود یکی از مهم ترین مهارت هایی است که می توانید یاد بگیرید

  • لبخند زدن را فراموش نکنید

بر اساس  مطالعات اخیر، لبخند زدن، حتی زمانی که اصلاً تمایلی به آن ندارید، می تواند مغز شما را فریب دهد تا باور کنید خوشحال هستید. همچنین ناگفته نماند که لبخند زدن شما را در نظر دیگران جذاب تر می کند زیرا همه وقتی لبخند می زنند زیباترند.

  • روی تنفس خود تمرکز کنید

یادگیری نحوه کنترل نفس یکی از حیاتی ترین درس هایی است که باید یاد بگیرید. شاید گفتن آن آسان تر از انجام دادنش باشد، اما به قول اکهارت تول، معلم معنوی، کلید تحول درونی زندگی در لحظه حال است. هنگامی که احساس خستگی می کنید چشمان خود را ببندید و به ریتم تنفس خود توجه کنید. تول می گوید وقتی از ریتم  تنفس خود آگاه هستید، کاملاً  در لحظه حضور دارید و ذهن تان دست از حواس پرتی برمیدارد.

  • خاطرات روزانه خود را بنویسید

ثبت خاطرات روزانه یک ابزار قدرتمند خودکاوی است که اگر آن را انجام دهید می تواند بهترین دوست و قابل اعتمادترین رفیق شما باشد. هر زمان که احساسات ناخواسته ای را تجربه می کنید، همه آنها را در دفترچه یادداشت کنید و اجازه دهید جادوی خود را نشان دهد.  در این صورت شما قادر خواهید بود خود را در سطح بسیار عمیق تری درک کنید بدون اینکه هرگز از سوی دوست ساکت اما همیشه وفادار خود مورد قضاوت یا سوءتفاهم قرار بگیرید.

  • عادات منفی را با عادات مثبت جایگزین کنید

شما به راحتی می توانید یک عادت منفی را با عادتی مثبت جایگزین کنید. به عنوان مثال، اگر هنگام تجربه احساسات سخت، تمایل به خوردن شیرینی دارید، می توانید به باشگاه بروید و استرس را از بین ببرید. یا اگر می‌خواهید برای چیزهای غیرضروری پول خرج کنید، به یک پیاده‌روی طولانی در طبیعت بروید، تا نتوانید بی رویه خرج کنید.

  • برنامه روزانه ای برای خود طراحی کنید که به دردتان بخورد

شاید  داشتن برنامه روزانه مفهومی بسیار امروزی نباشد ، اما برای مراقبت از خود و به خصوص در مورد کنترل احساسات و نوسانات خلقی زندگی مدرن کاملاً حیاتی است. برنامه های روزانه  با کمک به ما در ایجاد عادات مثبت ، سلامت روانی را تقویت می کنند. به عنوان مثال، خود را متعهد کنید که روزانه برای پیاده روی عصرگاهی بروید یا فعالیت آنلاین خود را به ۳۰ دقیقه در روز محدود کنید. خواهید دید که  بلافاصله احساس بهتری خواهید داشت

  • لیستی از کارهای روزانه تهیه کنید

برای ایجاد یک روال پایدار و لذت بخش، می توانید عادت نوشتن لیست کارهای روزانه را شروع کنید. بسته به محیطی که در آن هستید، همه چیز در زندگی زودگذر است.  به همین دلیل است که همیشه داشتن نیت خوب کافی نیست.
برعکس، بسیار مهم است که اهداف خود را به خود یادآوری زیرا در غیر این صورت آنها را به راحتی فراموش می کنید. اگر می خواهید ثابت قدم بمانید و بر احساسات خود کنترل داشته باشید پیگیری کارهایی که باید انجام دهید بسیار مفید است. نکته اصلی: لیستی از کارهایی را که می خواهید پس از بیدار شدن از خواب انجام دهید، یادداشت کنید.

  •   وقتی برای خودتان در نظر بگیرید

اغلب ما، خشن ترین منتقدان خود هستیم و در حالی که می دانیم همیشه باید با دیگران مهربان باشیم، نباید اهمیت مهربانی و بخشش نسبت به خود را فراموش کنیم.  مهربانی کردن به خود هم یک مهارت است! قدرت ما از پذیرفتن خودمان به همان شکلی که هستیم ناشی می شود.
بهترین راه برای انجام این کار آن است که همه چیز را رها کنید، برای خودتان وقت بگذارید و استراحت کنید. کاری را انجام دهید که برای شما لذت واقعی به ارمغان بیاورد، خواه نواختن یک آلت موسیقی، نقاشی، آواز خواندن یا رقصیدن باشد .

  • مراقبه کردن را به خودتان یاد بدهید

همه با کمی تمرین کردن میتوانند استاد مراقبه شوند.  مراقبه روشی است که در سنت های معنوی متعدد تمرین می شود و روشی برای آموزش ذهن شما برای آگاهی بیشتر از خود می باشد . کارگردان مشهور دیوید لینچ، از سال ۱۹۷۳ دو بار در روز مدیتیشن می‌کند. او می‌گوید که مراقبه کردن «او را به  ذخایر نامحدود انرژی، خلاقیت و شادی درونی اش متصل کرده است  »

حتما بخوانید:   7 استراتژی برتر برای دستیابی به اهداف

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف