۸ شیوه برای گرم نگه داشتن خانه در روزهای سرد و صرفه جویی در هزینه ها

۸ شیوه برای گرم نگه داشتن خانه در روزهای سرد و صرفه جویی در هزینه ها
امتیاز به این post

 

چیزهایی مثل فویل آلومینیومی و پوششهای حباب دار برای مقاصد مختلفی استفاده می شوند، اما قطعا برای حفظ گرمای خانه مورد استفاده قرار نمی گیرند. وقتی این مقاله را در مورد نحوه عایق بندی گرمایی خانه تان بخوانید، نظرتان نسبت به آنها تغییر می کند. تنها این مواد نیستند که مانند عایق حرارتی عمل می کنند بلکه چند روش دیگر نیز وجود دارند که در اینجا به آنها اشاره میکنیم.

  • کف زمینها را با فرش بپوشانید

فرش مانند فایبرگلاس ده برابر بهتر از کف زمین عایق حرارتی است. پهن کردن فرش میتواند در هزینه مصرف سوخت صرفه جویی کرده و در خروج گازهای گلخانه ای نیز تاثیر بگذارد زیرا حرارت و گرما را داخل خانه نگه می دارد. اگر دیوارهای خانه نیز مفروش شوند گرمای بسیار کمتری از آنها به بیرون نشت پیدا می کند. به جز فرش، قالیچه های پشمی نیز باعث گرمتر شدن پای شما و جلوگیری از بالا بردن درجه حرارت رادیاتورها می شود.

  • پشت رادیاتورها فویل آلومینیومی بگذارید 

رادیاتورهای متصل به دیوارهای خارجی اغلب باعث از دست رفتن گرما از طریق این دیوارها می شود. یکی از راه‌های هوشمندانه برای مبارزه با این موضوع استفاده از فویل آلومینیومی در پشت رادیاتورها است تا گرما به اتاق شما بازگردانده شود. از فویلی استفاده کنید که کیفیت بسیار خوبی داشته باشد.

  • روی پنجره ها پوشش های حباب دار پلاستیکی بچسبانید 

پنجره ها  در واقع یکی از بزرگترین منابع اتلاف گرما هستند و پوشش حبابدار می تواند به راحتی جلوی آن را بگیرد. این پوششها در پنجره های تک جداره اتلاف حرارت را تا ۵۰% و در  پنجره دوجداره تا ۲۰% کاهش میدهد. تنها چیزی که برای استفاده از روکش حبابدار خود نیاز دارید یک قیچی و یک اسپری است تا پوشش را روی پنجره بچسبانید. توصیه می‌شود که پوششهای  حباب‌دار بزرگ‌تری بخرید، زیرا باعث می شود نور بیشتری وارد خانه شما شود.

  • روی رادیاتورهای خود قفسه بزنید

اگر سقف های بسیار بلندی دارید یا رادیاتور شما زیر پنجره قرار دارد، نصب  قفسه، گرما را به نفع شما هدایت می کند. به جای اینکه گرما به بالای سقف برسد، به قفسه برخورد می کند و جهت را تغییر می دهد. در مواردی که رادیاتور شما زیر پنجره ای با پرده های بلند قرار دارد، معمولاً گرما بین پنجره و پرده ها محبوس می شود. با این حال، اگر یک قفسه کوچک نصب کنید، می توانید از هدر رفتن گرما از طریق پنجره جلوگیری کنید.

  • فن های سقفی را طوری تنظیم کنید که در جهت حرکت عقربه ساعت بگردند

بسیار مهم است که چرخش پنکه های سقفی خود را از خلاف جهت عقربه های ساعت به جهت عقربه های ساعت در ماه های سرد سال تغییر دهید. این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد تا گرمای محبوس شده در بالا را در سطوح پایین‌تر به سمت شما بفرستند. این تغییر جزئی می تواند تا ۱۰% در هزینه های گرمایش صرفه جویی کند زیرا گرمایش اصلی شما کمتر کار می کند. لازم به ذکر است که در صورت خالی بودن اتاق برای صرفه جویی در مصرف انرژی باید فن را خاموش کنید.

حتما بخوانید:   چرا باید به فرزندان خود اجازه دهید موقع غذا خوردن اطراف خود را کثیف کنند

 

  • برای درها درزگیر نصب کنید

گاهی اوقات متوجه نمی شویم چه مقدار گرما از پایین در خانه ما خارج می شود. درزگیر مانند یک نوار باریک و بلند است که باید آن را در داخل درب خود نصب کنید. نصب آن بسیار ارزان و آسان است و می توانید آن را بر اساس طول درب خود برش دهید. برای نصب آن تنها به ۴ پیچ ۵ نیاز دارید . درزگیر هوای سرد را در بیرون از در نگه میدارد.

  • مطمئن شوید که صندوق پستی شما دو دریچه دارد

بدون شک کارآمدترین صندوق های پستی آنهایی هستند که دارای ۲ صفحه فلزی در دو طرف در و برس هایی در وسط آن هستند. این طراحی فقط برای دریافت نامه پستی مناسب نیست ، بلکه اجازه نمی دهد سرما وارد و گرما خارج شود. گاهی اوقات پستچی ها نامه شما را روی صفحه بیرونی آویزان می کنند، در نتیجه سرما راهی برای ورود به داخل خانه پیدا می کند. بنابراین، با نصب صفحه داخلی و برس ها، از خانه در برابر سرد شدن محافظت  کنید.

  • لوله هایتان را بپوشانید تا مانع از یخ زدن آنها شوید

غلاف های لوله، نوار حرارتی و کابل های حرارتی از جمله موادی هستند که می توانید برای محافظت از لوله های خود در برابر ترک خوردگی استفاده کنید. ترک خوردن لوله ها در دمای زیر انجماد امری عادی است. پیچیدن لوله ها با چیزی مانند روزنامه می تواند از ترکیدن آنها جلوگیری کند.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف