۹ موردی که ایتالیا را به کشوری خاص تبدیل می کند

۹ موردی که ایتالیا را به کشوری خاص تبدیل می کند
امتیاز به این post

وقتی مردم در مورد ایتالیا صحبت می کنند، اولین چیزهایی که به ذهنشان می رسد پاستا، پیتزا، خرید در یکی از پایتخت های مد جهان، میلان، و مکان های مسحورکننده میراث یونسکو است. اما مردم محلی می گویند که ایتالیا بسیار  فراتر از این چیزها است – در ایتالیا ممکن است موارد و  سنت هایی را پیدا کنید که هرگز در کشورهای دیگر نمی بینید. آیا می دانستید، برای مثال، ایتالیایی ها در شب کریسمس اثاثیه خود را بیرون می ریزند  یا در مورد جزایر جن زده و نفرین شده آنها اطلاعی دارید؟

  • پوشیدن لباس زیر قرمز رنگ برای جذب شانس

مردم ایتالیا نه تنها لباس‌های جشنواره را برای جشن سال نو انتخاب می‌کنند، بلکه دقت می کنند که لباس‌های زیر زنانه‌شان رنگ قرمز داشته باشد. در ایتالیا زنان و مردان در آستانه سال نو، لباس زیر قرمز می پوشند، زیرا این رنگ برای جذب شانس در نظر گرفته می شود. ممکن است همین سنت را در کشورهای مختلف لاتین پیدا کنید، با این حال، مردم آنجا به جای قرمز، لباس زیر زنانه زرد می پوشند. در فرهنگ های محلی، اعتقاد بر این است که زرد عشق و شادی به ارمغان می آورد.

  • پرت کردن اثاثیه از پنجره

در شب سال نو، مردم در برخی کشورها سعی می کنند آخرین کارهای خود را انجام دهند، مثلاً هر هدیه ای را که در لیست آنها باقی مانده است بخرند. اما ایتالیایی ها در این روز یک سنت بسیار غیرعادی دارند: قابلمه ها، تابه ها و حتی مبلمان را از پنجره ها بیرون می اندازند. این عمل نمادی از خلاص شدن از شر وسایل قدیمی و باز کردن فضا برای شروعی تازه است.

  • جزیره نفرین شده ی ایزولا دلا گایولا

یکی از جزایر کوچک ناپل، ایزولا دلا گایولا، بدون شک زیبا اما ترسناک است. مردم محلی  آن را به دلیل کشته شدن بی شمار صاحبانش جزیره نفرین شده می نامند. اولین ساکن آن که به صورت انفرادی زندگی می کرد، یک روز بدون هیچ نشانه ای ناپدید شد، صاحب بعدی آن بر اثر حمله قلبی درگذشت، و دیگری بر اثر خودکشی. پس از تمام این اتفاقات، این جزیره در حال حاضر خالی از سکنه و متروک است

  • خوردن دیرهنگام شام

ایتالیایی ها شام را بسیار دیر می خورند و بسیاری از رستوران ها حتی تا ساعت ۷:۳۰ بعد از ظهر باز نمی شوند. بسته به منطقه، مردم اینجا حدود ساعت ۹ شب غذا می خورند. زیرا ایتالیایی ها یک استراحت طولانی ۲ ساعته در وسط روز کاری دارند، بنابراین دیر شام می خورند.

  • پوست کندن میوه قبل از خوردن آن

مردم ایتالیا معمولا میوه هایی مانند سیب، گلابی و هلو را با پوست نمی خورند. در عوض، ابتدا پوست آن را جدا می کنند، و اکثر خارجی ها آن را کاری غیرعادی می دانند. علت آن است که ایتالیایی‌ها می‌خواهند غذای سالم بخورند و فکر می‌کنند که آفت‌کش‌هایی که روی آن‌ها استفاده می‌شود، حتی پس از شستن به درستی حذف نمی‌شوند.

  • نخوردن تخم مرغ برای صبحانه

اگر ایتالیایی نیستید، تخم مرغ سرخ شده با بیکن، نان و کره ممکن است برای شما یک صبحانه عالی به نظر برسد. با این حال، مردم محلی ترجیح می دهند صبح ها چیزی شیرین بخورند، مانند غلات یا یک بیسکویت، میوه و اسپرسو. همانطور که خود ایتالیایی ها می گویند: اگر برای صبحانه تخم مرغ میخواهید به لندن بروید.

  • جزیره ی ترسناک پاولیا

در ایتالیا، نه تنها ممکن است باستانی ترین مکان های جهان را ببینید، بلکه یک جزیره خالی از سکنه را نیز می بینید. جزیره پاولیا به دلیل تاریخ پیچیده اش به عنوان ‘جزیره ارواح’ شناخته می شود. بیش از ۱۰۰ سال است که این مکان به عنوان ایستگاه قرنطینه برای مبتلایان به طاعون مورد استفاده قرار گرفته است. گفته می شود که حدود ۱۶۰۰۰۰ نفر در اینجا سوزانده شده اند. اکنون این جزیره به طور رسمی از لیست بازدید توریستی حذف شده است

  • ۱۷ عدد نحس است

در حالی که در اکثر کشورها، عدد ’۱۳’ عدد بد شانسی در نظر گرفته می شود، برای ایتالیایی ها  این عدد نحس’۱۷’ است. زیرا با مرتب کردن مجدد عدد رومی، XVII، کلمه ‘VIXI’  ایجاد میشود که از لاتین به عنوان ‘زندگی من به پایان رسیده است’ ترجمه شده است. به همین دلیل، حتی برخی از هتل های ایتالیا نیز طبقه هفدهم ندارند

  • مد روز بودن حتی در زمان خرید خواروبار

در اینترنت، ممکن است مقالات زیادی در رابطه با نحوه لباس پوشیدن ایتالیایی ها بیابید، و تعجب آور نیست زیرا میلان یکی از پایتخت های مد جهان در نظر گرفته می شود. در اینجا، مرد و زن  از روندهای مد پیروی می کنند و بدون توجه به شرایط، با کلاس می مانند. زنان ایتالیایی حتی زمانی که به فروشگاه های مواد غذایی می روند، افسانه ای و جذاب به نظر می رسند!

حتما بخوانید:   معرفی وبسایت photonighty.com؛ آموزش عکاسی

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف