۱۰ ماده غذایی که می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند

10 ماده غذایی که می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند
امتیاز به این post

 

 

بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی هر سال بیش از ۲۳ میلیون نفر فقط به دلیل مصرف غذای آلوده بیمار می شوند، و در یک گزارش دیگر هم آمده است که به اندازه ستاره های آسمان انواع ویروس های مختلف در طبیعت وجود دارد. پس بهترین راه برای اینکه بیمار نشویم تقویت سیستم ایمنی است، و خوشبختانه راه های آسانی برای این کار وجود دارد.

۱- بادام

به گفته محققان، بادام باعث تقویت سیستم ایمنی بدن بویژه در مقابل ویروس ها می شود. این تنقلات خوشمزه سرشار از ویتامین E و فیبر نیز هستند و می توانند قند خون را کنترل کنند. از دیگر خواص بادام می توان به کاهش کلسترول، افزایش سطح آنتی اکسیدان خون، کمک به کاهش وزن، کمک به سلامت چشم، شفاف کردن پوست و تقویت توانایی های ذهنی اشاره کرد.

بادام کلسیم هم دارد که البته نسبت به قیمت آن، با لبنیات قابل مقایسه نیست. تقریبا هر ۱۱۰ گرم بادام به اندازه یک فنجان شیر کلسیم دارد.

۲- تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان یک میان وعده کاملا سالم است که شاید بتواند با تقویت سیستم ایمنی، روزی جان شما را هم نجات دهد. علاوه بر این تخمه آفتابگردان خطر ابتلا به بیماری های مزمن مختلفی مانند آلزایمر را کاهش می دهد و قلب را سالم نگه می دارد، و همچنین برای مادران باردار و رشد سالم جنین معجزه می کند.

حتما بخوانید:   چرا به یاد آوردن ماجراهایی که قبل از 4 سالگی برای ما اتفاق افتاده، مشکل است؟

۳- پاپایا

پاپایا سرشار از آنتی اکسیدان است و فواید زیادی مانند مقابله با التهاب، کاهش خطر ابتلا به سرطان و بهبود عملکرد دستگاه گوارش دارد.

۴- کیوی

کیوی مقدار زیادی ویتامین C، K و E دارد و می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. این میوه علاوه بر کاهش احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا، در کاهش عوارض آسم نیز موثر است و ضمن کمک به هضم غذا، از ما در برابر کاهش بینایی و پیرچشمی محافظت می کند.

۵- زنجبیل

زنجبیل هم فواید بسیار زیادی برای بدن دارد؛ مثلا در کاهش کلسترول موثر است، درد عادت ماهانه بانوان را تسکین می دهد و توانایی عمومی بدن برای مبارزه با عفونت ها را تقویت می کند.

۶- میوه آقطی سیاه

میوه آقطی سیاه سرشار از آنتی اکسیدان است و برای درمان بیماری های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. این میوه ارغوانی رنگ می تواند با استرس مقابله کرده و سیستم ایمنی را تقویت نماید.

۷- صدف

صدف های دوکفه ای خوراکی کالری کم و ارزش غذایی فوق العاده ای دارند و منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین به شمار می روند. همچنین مصرف این صدف ها به عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند چون حاوی مقدار زیادی روی هستند؛ و علاوه بر این خطر دیابت را نیز کاهش می دهد.

۸- اسفناج

اسفناج مقدار قابل توجهی منیزیم دارد که برای حفظ عملکرد اعصاب، سلامت قلب، تنظیم فشار خون و داشتن عضلاتی قوی به آن نیاز داریم.

۹- هندوانه

هندوانه نه تنها به سلامت پوست و مو کمک می کند، بلکه می تواند باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کاهش التهاب در بدن نیز بشود.

حتما بخوانید:   در صورت روبرو شدن با شخصی که غش کرده است، چه کارهایی باید انجام دهیم؟

۱۰- میوه های سرشار از ویتامین C

در یک مقاله آمده است که ویتامین C با ۲۰ مکانیسم مختلف می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند! برخی از این مکانیسم ها عبارتند از حفظ سلامت گلبول های سفید خون، از بین بردن سلول های ناخواسته یا نامطلوب، و افزایش تولید آنتی بادی ها.

 

آیا از فواید این خوراکی ها اطلاع داشتید؟ شما برای تقویت سیستم ایمنی بدن تان چه کارهایی انجام می دهید؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف