۶ نکته برای طراحی استراتژی های موفق در زمینه تولید محتوای ویدیویی

6 نکته برای طراحی استراتژی های موفق در زمینه تولید محتوای ویدیویی

آینده بازاریابی محتوایی در تولید ویدیو است. تنها مساله موجود آن است که تولید ویدیوهای با کیفیت سدِ بزرگی در سر راه خود دارد – اکثر افراد جلوی دوربین راحت نیستند. تولید محتوای ویدیویی کار هر کسی نیست. اما اگر میخواهید محتوای ویدیویی تولید کنید نکات زیر را در نظر داشته باشید.

  • جاویژه خود را مشخص کنید

مانند اکثر چیزها در کسب و کار، نباید فرد تقلیدکاری به نظر برسید. باید خلاق دیده شوید. بنابراین کاری که دیگران انجام میدهند را انجام ندهید. خودتان باشید و کار خودتان را بکنید . چه مصاحبه کردن با افراد  صنعت تان باشد یا ارائه توصیه های عمومی، هر کاری که به نظرتان خوب است را مشخص کرده و به دنبال آن بروید

  • تجهیزات خود را در نظر بگیرید

اولین واکنش ما برای تهیه تجهیزات دست اول برای تولید محتوای ویدیویی آن است که آنها را نخرید. شما به تجهیزات گران قیمت ویرایش نیاز ندارید. گوشی های هوشمند، در صورتی که گوشی متوسطی داشته باشید، میتوانند ویدیوهای فوق العاده ای ضبط کنند. در واقع برخی از افراد حتی نمیتوانند تفاوت بین یک دوربین ۵۰۰۰ دلاری و دوربین هزار دلاری گوشی آیفون را تشخیص دهند. آنچه در مورد محتوای ویدیویی اهمیت دارد تجهیزات تهیه ی آن نیست بلکه بیشتر مربوط به داستان روایت شده و ضبط ویدیو به شکلی جذاب است. اشتباه نکنید ، دوربین بهتر، پهپاد  و تجهیزات بی شمار دیگر کیفیت ویدیوی شما را افزایش می دهند اما ضروری نیستند.

  • فراداده های خود را از جمله کلمات کلیدی، توضیحات و تصویرک ها آماده کنید

قبل از آنکه ویدیوهای خود را بارگذاری کنید، باید توضیحات و کلمات کلیدی ویدیوی خود را آماده کنید. به حجم جستجوها نگاه کنید تا ببینید چند نفر درباره موضوع مورد نظر شما جستجو می کنند. زمانی که این اطلاعات را بدست آوردید از آن برای بهینه سازی ویدیوهایتان در زمینه کلمات کلیدی مشخص شده استفاده کنید. توضیحات مرتبط را اضافه کرده و به آن تصویرک شخصی سازی شده ای را بچسبانید، این موارد اهمیت زیادی دارند زیرا باعث می شوند افراد برای دیدن ویدیوهای شما جذب شوند .

  • پلتفرم مورد علاقه خود را انتخاب کرده و مطابق با آن ویدیوهایتان را ویرایش کنید

آیا میخواهید برای تیک تاک، اینستاگرام، یوتیوب، یا سایر پلتفرمها ویدیو بسازید؟ حتما ویدیوی خود را ویرایش کنید تا مطابق با پلتفرم شما باشد.

  • سطح انسجام محتوای خود را انتخاب کرده و تا آخر ادامه دهید

قبل از آنکه استراتژی تولید ویدیوی خود را مشخص کنید، ببینید هر چند مدت یکبار می خواهید ویدیو بیرون دهید و سپس به آن پایبند بمانید. اما بدانید که هر چه ویدیوهای بیشتری تولید کنید، ترافیک بیشتری به سمت محتوایتان جذب می کنید.

  • قبل از آنکه شروع کنید به اندازه یک هفته محتوای با ارزش تولید کنید

قبل از بارگذاری، آماده باشید. نباید به مدت سه هفته هیچ ویدیویی از خود بیرون ندهید. چند ویدیو درست کرده و یک به یک منتشر کنید تا مطمئن شوید که دست خالی نمی مانید.