6 گام برای آنکه بعد از بیدار شدن از خواب در هنگام صبح احساس خوبی داشته باشید

۶ گام برای آنکه بعد از بیدار شدن از خواب در هنگام صبح احساس خوبی داشته باشید

آیا معمولا خسته از خواب بیدار می شوید یا احساس می کنید دوست ندارید از تخت خود بیرون بیایید؟ کارهای زیادی وجود دارد که میتوانید با انجام آنها صبحها سرحال از خواب بیدار شوید. در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم

  • یک ساعت زودتر بیدار شوید

ممکن است در ابتدا این گام شما را سردرگم کند ، زیرا که شما از بیدار شدن و بیرون آمدن از رخت خواب نفرت دارید اما از این زاویه نگاه کنید. هر ساعتی هم که از خواب بیدار شوید، باز هم دوست دارید کمی دیگر در رختخواب بمانید. تا زمانی که مقدار خواب کافی داشته باشید، یک ساعت زودتر بیدار شدن ایده بسیار خوبی است. یک ساعت اضافه در صبح باعث می شود کارهایتان را انجام داده و کیفیت روزتان را بالاتر ببرید و به شما کمک می کند تا از روز خود جلوتر باشید.

  • از بدن خود مراقبت کنید

البته که این موضوع واضح است. با خوردن غذای سالم و ورزش کردن منظم از بدن خود مراقبت کنید. اگر اکنون این کار را نکنید، فیزیک و سلامت شما به مرور زمان رو به زوال می رود. بنابراین هر زمان که میتوانید باشگاه بروید و ورزش کنید. اگر به خودتان بگویید که وقتی برای ورزش کردن ندارید، تمرینهای قدرتی انجام دهید. این تمرینها در هر زمان و بدون بهانه ای قابل انجام می باشند. از خودتان مراقبت کنید و در گذر زمان وقتی به خودتان در آینه نگاه می کنید متوجه بهبود وضع خود خواهید شد و اعتماد به نفس و روحیه تان بالا می رود.

  • موسیقی گوش دهید

موسیقی نقش مهمی در زندگی ما بازی می کند. موسیقی در همه جا وجود دارد پس آن را با جان دل گوش کنید. هر روز به آهنگهایی گوش کنید که در شما انگیزه ایجاد می کنند و در طول روز به شما انرژی می دهند. چه در ماشین و چه در سر کار، هر روز صبح وقتی از خواب بیدار می شوید یا شب هنگام وقتی به خانه می رسید موسیقی گوش دهید.  پس لیست آهنگهای خود را مرتب کنید و سپس وقتی در مسیر رسیدن به محل کار خود هستید، باشگاه می روید یا کاری انجام می دهید، موسیقی گوش بدهید. موسیقی قدرت زیادی دارد و انگیزه زیادی در طول روز برایتان ایجاد میکند.

  • وقت تان را به شکل هوشمندانه مدیریت کنید

هر چه در زندگی عجله بیشتری داشته باشید، استرس بیشتری دارید. بنابراین زمان تان را بهتر مدیریت کنید و بازدهی خود را ارتقا دهید. میتوانید شب موقع خوابیدن کارهای فردا را مرتب کنید مثلا کیفتان را جمع کنید یا نهارتان را آماده کنید و غیره

  • برنامه بلند مدت داشته و دست به عمل شوید

همه ما وقتی هدفی در زندگی داشته باشید شادتریم. اگر برنامه داشته و آماده عمل کردن باشید، اوضاع برای شما بهتر می شوند.

بنابراین اگر نسبت به اهداف زندگی خود مطمئن نیستید، کمی وقت گذاشته و اهداف تان را بنویسید. سپس تصمیم بگیرید که چگونه میتوانید به این اهداف برسید و  دست به کار شوید. افرادی که در زندگی خود برنامه دارند شادترند و نسبت به کسانی که بی برنامه اند، انگیزه بیشتری دارند.

  • لذت بردن از زندگی را بیاموزد

زیاد در مورد هر چیزی نگران نباشید. مردم درباره موضوعات زیادی نگرانند که اصلا ارزشی ندارد . حتی اگر مدام به اهداف تان فکر می کنید و سرسختانه میخواهید به آنها برسید، یادتان نرود که از زندگی لذت ببرید وگرنه با چشم برهم زدنی از دست می رود.

خلاصه

  • یک ساعت زودتر از خواب بیدار شوید
  • از بدنتان مراقبت کنید
  • موسیقی گوش دهید
  • وقت تان را هوشمندانه مدیریت کنید
  • برنامه دراز مدت داشته باشید
  • لذت بردن از زندگی را بیاموزید