۷ دلیل برای اینکه دارچین را به غذاهای خود اضافه کنیم

دارچین در اروپای قرون وسطی یکی از ادویه های لوکس به شمار می آمد که اعراب آن
امتیاز به این post

 

 

دارچین در اروپای قرون وسطی یکی از ادویه های لوکس به شمار می آمد که اعراب آن را از طریق راه های صعب العبور زمینی وارد می کردند و فقط ثروتمندان امکان خریدش را داشتند؛ در حالیکه امروز تقریبا در هر آشپزخانه ای پیدا می شود. اما این ادویه ساده و ارزان خیلی فراتر از یک طعم دهنده شیرینی و کیک است و می تواند کمک بزرگی برای طراوت پوست و بهبود سلامتی ما باشد.

۱- می تواند آکنه را به حداقل برساند

دارچین خواص ضدمیکروبی دارد و می تواند باکتری ها و قارچ های ایجاد کننده لکه های پوستی را از بین ببرد و علاوه بر این منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان های قدرتمند است که بدن را در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند. رادیکال های آزاد می توانند باعث التهاب پوست شوند، و التهاب منافذ پوست را مسدود کرده و منجر به ایجاد آکنه می شود.

۲- علائم پیری را به تاخیر می اندازد

رادیکال های آزاد می توانند با ایجاد خطوط ریز، افزایش رنگدانه ها و کاهش شفافیت پوست، باعث پیری زودرس آن شوند. آنتی اکسیدان های موجود در دارچین با محافظت از سلول ها در برابر این آسیب ها، روند پیری پوست را کند می کنند. دارچین حتی می تواند تولید کلاژن را تحریک کند چون حاوی عناصر کمیابی است که ثابت شده مقدار کلاژن را افزایش می دهند.

حتما بخوانید:   شکلات تلخ یا شیرین بخوریم یا نخوریم؟

۳- ظاهر پوست را بهتر می کند

دارچین موجب افزایش گردش خون می شود و خون و اکسیژن را بهتر به پوست می رساند. بعلاوه این ادویه حاوی نوعی ماده قابض است، یعنی ماده ای شیمیایی که بافت های بدن را منقبض می کند، و می تواند باعث شود که پوست شما صاف تر و یکنواخت تر به نظر برسد.

۴- دارای خواص ضد التهابی است

التهاب به بدن کمک می کند تا با ویروس ها مبارزه نموده و آسیب های وارد شده به بافت ها را ترمیم کند. ولی اگر التهاب به سمت مقابله با بافت های خود بدن هدایت شود، ممکن است عوارض خطرناکی داشته باشد. مطالعات نشان داده است که دارچین خواص ضد التهابی دارد و حتی می تواند ورم بافت های مختلف را کاهش دهد.

۵- ممکن است خطر بیماری قلبی را کمتر کند

افزودن دارچین به رژیم غذایی می تواند به سلامت قلب کمک کند. در یک تحقیق، موش هایی که به مدت ۱۲ هفته رژیم غذایی پرچرب همراه با دارچین مصرف می کردند نسبت به موش هایی که غذای چرب بدون دارچین می خوردند اضافه وزن کمتری پیدا کردند. رژیم غذایی با چربی بالا منجر به بیماری های قلبی می شود، و افزودن مقداری دارچین به غذا می تواند به کاهش این خطر کمک کند.

۶- به کاهش وزن کمک می کند

دارچین سرشار از فیبر است و به ما احساس سیری می دهد و همچنین کمک می کند تا با هوس غذا خوردن مبارزه کنیم. علاوه بر این متابولیسم را افزایش می دهد چون بدن برای هضم ادویه انرژی بیشتری نسبت به غذاهای دیگر مصرف می کند. البته به یاد داشته باشید که هیچ چیزی جای رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی مناسب را نمی گیرد.

حتما بخوانید:   چرا نباید بعد از غذا قهوه بنوشید

۷- ممکن است بتواند حافظه را تقویت کند

دارچین می تواند پیری مغز را به تاخیر انداخته و “تنش اکسیداتیو” سلول های مغزی را کاهش دهد و همچنین باعث افزایش انعطاف پذیری هیپوکامپ می شود، یعنی همان بخش از مغز که با حافظه ارتباط دارد. حتی مشخص شده است که این ادویه برخی از علائم بیماری های آلزایمر و پارکینسون را کاهش می دهد.

 

آیا شما هم طعم دارچین را دوست دارید؟ ترجیح می دهید آن را به کدام خوراکی ها اضافه کنید؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف