۹ عامل که نشان می دهد در رابطه خود نیاز به فضای بیشتری دارید 

9 عامل که نشان می دهد در رابطه خود نیاز به فضای بیشتری دارید 
امتیاز به این post

ممکن است شما در رابطه تان به فضای بیشتری نیاز داشته و حتی خودتان متوجه نباشید. برای آنکه مطمئن شوید، نشانه های زیر را بخوانید. مرحله ی « ماه عسلِ » یک رابطه، اوقات فوق  العاده ی است زیرا همه چیز جدید و هیجان انگیز است و شما از یکدیگر سیر نمی شوید. اکنون زمان شناخت یکدیگر است و میخواهید هر چقدر که میتوانید اوقات بیشتری را کنار هم سپری کنید. با آنکه این حس ها طبیعی است اما تا ابد پایدار نمی ماند و محدود به مرحله ی اول رابطه است که شما در آن رشد می کنید و به سمت جلو می روید.

در یک رابطه سالم، توافق نظر نداشتن بر روی موضوعات و لذت نبردن از علایق یکدیگر امری رایج است . هر چه باشد شما دو انسان مختلف با پیش زمینه های متفاوت هستید و نیازهایی در زندگی دارید. برخی از افراد دوست دارند همیشه دورشان شلوغ باشد و برخی تنهایی را دوست دارند . آیا احساس می کنید در رابطه خود نیاز به کمی فضا دارید؟ اگر این فضا زیاد باشد شما از یکدیگر دور می شوید و اگر فضا کافی نباشد از شریک خود آزرده خاطر می شوید. چه مقدار فضا در یک رابطه طبیعی است؟

موارد زیر نشان می دهند که لازم است در رابطه خود کمی از شریک عشقی تان فاصله بگیرید و حتی سرگرمی جدیدی را برای خود انتخاب کنید.

نشانه های نیاز به وجود فاصله در رابطه و اقدامات مربوط به آن

  • سر موضوعات بی اهمیت بیشتر دعوا می کنید

ما معمولا زمانی که  وقتی برای خود پیدا نمی کنیم به یکدیگر غر می زنیم که میتواند منجر به درگیری و دعوا کردن بر سر موضوعات بی اهمیت شود. ممکن است حتی این موضوعات کاملا به رابطه شما نامربوط باشد اما تاثیر زیادی دارد. زیرا شما همواره در سایه تاثیرات یکدیگر قرار دارید. این موضوعات بدیهی شما را ناراحت می کنند زیرا از حضور آنها  در کنارتان ناراحت هستید. با دعوا کردن بر سر موضوعات احمقانه میخواهید به شریک تان بگویید که از نبود فضای کافی احساس خفگی می کنید . بنابراین با صحبت کرده و  از احساسات خود به او بگویید. اگر احساس می کنید در رابطه خود نیاز به فضا دارید، اخر هفته از یکدیگر دور باشید . معمولا اختصاص دادن زمانی برای خود این موضوع را سریعا حل می کند و در نتیجه وقتی با یکدیگر ملاقات کنید قدر یکدیگر را بیشتر می دانید.

  • شریک خود را نسبت به هر تصمیمی که میگیرید آگاه می کنید

اگر می بینید وقتی وارد فروشگاهی می شوید یا میخواهید قهوه بخورید شریک تان را در جریان می گذارید، نشانه آن است که در رابطه تان نیاز به فضای بیشتری دارید. ناتوانی در انجام هر کاری بدون اطلاع دادن به شریک خود اولین نشانه وابستگی متقابل است  که میتوانید به راحتی به یک رابطه کنترل گر تبدیل شود . اگر به گفتن ریزترین جزییات تصمیم خود به شریک تان عادت کرده اید، سعی کنید بدون اطلاع دادن به او تصمیم بگیرید. فراموش نکنید که قبل از آشنایی با شریکتان به تنهایی تصمیم میگرفتید بنابراین به همان انسان قبلی ای که بودید برگردید.

  • خلق و خوی عجیب و غریب آنها دیگر جذاب نیست

آیا احساس می کنید عاداتی که زمانی به نظر شما بامزه می آمدند دیگر بامزه نیستند ؟ پس وقت آن است که کمی از یکدیگر فاصله بگیرید .  اگر طرز غذا جویدن یا خندیدن آنها روی اعصاب شما رفته است، باید درخواست فضای بیشتری در رابطه را داشته باشید و وقت بیشتری را با خانواده و دوستان تان سپری کنید تا عاداتی که زمانی برای شما بامزه بودند جذابیت خود را از دست ندهند. ممکن است با گذشت زمان دوباره آنها به نظر شما بامزه  برسند .

  • گذراندن اوقاتی در کنار همدیگر مانند قبل سرگرم کننده نیست

قبلا فیلم دیدن در شبهای تعطیل برایتان سرگرم کننده بود اما دیگر نیست؟ اگر در طول روز به یکدیگر پیام می دهید سعی کنید با یکدیگر ارتباطی نداشته باشید و منتظر دیدن همدیگر بمانید. در این صورت حرفهای زیادی برای گفتن به یکدیگر دارید و بیشتر به هم گوش می دهید. وقتی با شریک عشقی خود در یک روال تکراری قرار میگیریم، حس امنیت بوجود آمده عالی است اما ممکن است جذابیت رابطه از بین برود. اگر کمی از یکدیگر فاصله بگیرید، و جای کارهایی که قبلا با هم انجام میدادید را تغییر دهید، هیجان بیشتری پیدا می کنید.

حتما بخوانید:   10 نکته که پیش از ازدواج باید بدانید

9 عامل که نشان می دهد در رابطه خود نیاز به فضای بیشتری دارید 

  • دوست ندارید شریک عشقی تان را جایی دعوت کنید

قهوه خوردن در روز تعطیل با شریک خود بسیار لذت بخش بود اما اکنون احساس می کنید دلتان برای تنهایی قهوه خوردن و کتاب خواندن تنگ شده است؟ شما دوست ندارید شریکتان را دعوت کنید زیرا علاقه ای به مصاحبت با او ندارید. احساس می کنید اسیر شده اید و به فضا احتیاج دارید. اینکه دوست دارید بدون حضور آنها کارهایتان را انجام دهید کاملا طبیعی است و باید هر دو برای آن تلاش کنید.

  • احساس استرس می کنید

به ما توصیه شده که از انجام کاری که در ما استرس ایجاد می کند دوری کنیم . اگر در رابطه خود احساس استرس می کنید، خوب است به همه جنبه های زندگی تان نگاه کنید و ببینید آیا شریک تان این استرس را به شما وارد می کند یا نه. اگر متوجه شدید که این استرس از طرف شریک شماست، فاصله گرفتن از او به شما در رفع ناراحتی و کدورت و بر طرف کردن آن کمک می کند. ممکن است آنها نیز به همین دلایل از شما درخواست فاصله در رابطه کنند و در این صورت باید به آن احترام بگذارید. این کار به قوی شدن رابطه شما دو نفر کمک میکند.

  • علایق خود را نادیده می گیرید

اگر یادتان نمی آید اخرین باری که کتاب خواندید، آرایشگاه رفتید، سر کلاس یوگا حاضر شدید یا حتی به پیاده روی رفتید چه زمانی بوده است، وقت آن است که قبل از دیدار با شریک عشقی خود کارهایی که قبلا عاشقشان بودید را انجام دهید. ممکن است آنها نیز همین احساس را داشته باشند و این کار باعث می شود اوقاتی شاد را در کنار یکدیگر سپری کنید. وقتی برای انجام کارها در کنار یکدیگر برنامه ریزی می کنید، احساس خاص بودن در آنها ایجاد می کنید و برای گذراندن وقت در کنار یکدیگر منتظر می مانید. فاصله در رابطه چیز بدی نیست . بلکه یک نیاز سالم است.

  • احساس کسلی می کنید

آیا عاشق شریک خود هستید اما احساس میکنید رابطه تان کسل کننده شده است ؟ در این صورت بهتر است سرگرمی هایی برای خود در نظر بگیرید یا کارهای جدیدی انجام دهید. آیا نگران این هستید که چقدر فاصله در یک رابطه طبیعی است؟ اگر حوصله تان از شریک عشقی تان سر رفته است نیاز به فضا دارید زیرا وقت گذراندن در کنار یکدیگر معنای خودش را از دست داده است. بیشتر با دوستان خود بیرون بروید و انگیزه های خودجوشی را وارد رابطه تان کنید.

  • احساس خفگی می کنید

هر رابطه به نقطه ای می رسد که طرفین در آن به شدت درگیر یکدیگر می شوند. هر طرف که نگاه می کنید او حضور دارد و به شما نگاه می کند. احساس می کنید نمیتوانید نفس بکشید . در این صورت باید حرفتان را بزنید و تقاضای کمی فاصله در رابطه بکنید.  شما میتوانید این اطمینان را به او بدهید که این فاصله در رابطه شما معنای پنهانی ندارد بلکه به این معناست که شما میخواهید کمی برای خود زمان داشته باشید.

حتما بخوانید:   این نکات را در جلسه خواستگاری رعایت کنید: مشاور خانواده چه میگوید؟

اگر هر یک از این نشانه ها را در خود احساس می کنید، میتوانید برای دیدن خانواده، دوستان یا برای سلامت روان خود درخواست فضا کنید یا حتی ساعتی را صرف خواندن مجله کنید. گاهی اوقات برای آنکه هر دو نفر شما به تقویت روح و جسم خود به تنهایی بپردازید نیاز به کمی فضا در رابطه تان دارید. اگر بیش از حد بر روی شریک عشقی خود تمرکز کنید استقلال خود را از دست می دهید و نمیتوانید بدون موافقت او کاری انجام بدهید. دادن فضا، آزادی، ادراک و احترام به رابطه آن را قوی تر، شادتر و ناگسستنی تر می کند . بسیاری از افراد درگیر این موضوع هستند که چگونه بدون ناراحت کردن طرف خود درخواست فضا کنند اما اگر دلیل خود را بدون جریحه دار کردن احساسات آنها توضیح دهید ، آنها از شما حمایت می کنند. اما اگر حمایت نکردند چه؟ آنگاه احتمالا نیاز به فاصله ای دایمی دارید.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف