وقتی کسی روی اعصاب شما راه می رود چه باید بکنید 

وقتی کسی روی اعصاب شما راه می رود چه باید بکنید 
امتیاز به این post

ممکن است در ابتدا بتوانید عصبانیت خود را از رفتارهای دیگران کنترل کنید. اما در نهایت باید بیاموزید با افرادی که روی اعصاب شما روند چه بکنید.

شما به عنوان یک انسان نمیتوانید دایما در حال تحمل فشار باشید. مثلا زمانی که دیگران اعصاب شما را خرد می کنند. هر طور هم که با دیگران برخورد کنید همیشه شرایطی بوجود می آید که فردی شما را به آستانه تحمل تان می رساند .

وقتی دیگران روی اعصاب شما می روند چه باید بکنید

وقتی کسی روی اعصاب شما می رود نباید آرامش خود را از دست بدهید. البته گفتن این حرف نسبت به عملش آسانتر است. اما وقتی به این مهارت دست پیدا می کنید میتوانید کارهای باور نکردنی انجام دهید.

  • تصویر سازی ذهنی کنید

توصیه معروف قدیمی « تا ده بشمار » که برای آرام کردن عصبانیت به کار می رود را به خاطر بیاورید. احتمالا وقتی به عدد ۶ برسید عصبانیت شما فروکش کرده است. شما باید تمرکز خود را از روی کسی که آزارتان می دهد بردارید. در عوض تصویر سازی ذهنی کنید. تصویرسازی کردن یعنی پرت کردن حواس خود به طور موقت. وقتی دیگران روی اعصاب شما می روند لحظه ای درنگ کرده و مکانی آرام و دلخواه خود را تجسم کنید. میتوانید به ساحل، یک کلبه کوهستانی یا خانه دوران کودکی خود فکر کنید. اما برای یک لحظه افکار خود را از روی زمان حال بردارید. این کار در فرونشاندن عصبانیت به شما کمک می کند .

  • صادق باشید

اگر کسی روی اعصاب شما رژه می رود به او بگویید. لازم نیست با خشونت با او صحبت کنید. با آرامش به او بگویید که رفتار یا صحبتهای او باعث آزار شما می شود. ارتباط برقرار کردن بسیار مهم است و باید در این زمینه نیز بکار گرفته شود . به خاطر داشته باشید که آنچه می گویید به کسی که با او صحبت می کنید بستگی دارد. گاهی اوقات میتوانید از او بخواهید که برای یک دقیقه صحبت نکند و برخی مواقع دیگر باید احساسات خود را با جزییات به آنها بگویید.

  • مکان را ترک کنید

اگر استرس بالایی را از جانب شخصی تحمل می کنید بهتر است مکان خود را عوض کنید. ممکن است احساس کنید عصبانیت شما در حال افزایش است. وقتی چنین حسی به شما دست می دهد باید از پیش او بروید. دور شدن از آن شخص باعث آرام شدن شما می شود و به او این پیام را می دهد که شما را آزار داده است.

  • روی تنفس خود تمرکز کنید

وقتی عصبانی می شوید ضربان قلب شما بالا می رود. وقتی حرفها یا کارهای کسی استرس شما را بالا می برد، نفس کشیدن شما نیز تغییر می کند. احتمالا تندتر نفس می کشید زیرا هم زمان عصبی و نگران هستید. وقتی کسی شما را به شدت ناراحت می کند، ممکن است دچار حمله وحشت شوید. برای همین است که باید صبر کرده و روی تنفس خود تمرکز کنید. وقتی متوجه تغییرات بدنی خود می شوید، با چشمان بسته دم و بازدم کنید. بیشتر روی تنفس خود تمرکز کنید تا اتفاقاتی که در جریان است. در کوتاه مدت ریتم تنفس شما به حالت اول خود بر می گردد. این کار به شما کمک می کند تا کنترل شرایط را به دست بگیرید .

  • تنفر را از خود دور کنید

گاهی فردی به قدری روی اعصاب شما می رود که نسبت به او متنفر می شوید. تنفر حس بسیار بدی است. تنفر باعث ایجاد تلخی شده و از نظر فیزیکی به شما آسیب می رساند . این احساسات منفی باعث سردرد، بی خوابی و حتی پایین آمدن سیستم ایمنی بدن می شود. بنابراین هر گونه تنفر را از خود دور کنید. به یاد داشته باشید که آنها نیز انسانند و ما نباید نسبت به یکدیگر تنفر داشته باشیم

  • مانترا بگویید

اگر در شرایط پر استرسی قرار دارید و چیزی نمانده تا منفجر شوید با خود مانترا ( ذکر ) بگویید. مانترا جمله ای است که برای کاهش استرس آن را با خود تکرار می کنید. مثلا میتوانید بگویید : من آرام هستم. همه چیز را رها کن. من قوی تر از آن هستم که فکر می کنم.

حتما بخوانید:   ۴ موردی که بی سر و صدا منجر به افسردگی می‌شوند

با استفاده از مانترا به خودتان یادآوری می کنید وقتی افراد روی اعصاب شما می روند ، شرایط می گذرد. هیچ چیز دایمی نیست و شما میتوانید این طوفان را پشت سر بگذارید.

  • مهربان باشید

سعی کنید با فردی که روی اعصاب شما رفته مهربان باشید. ممکن است این موضوع را امتحان کرده باشید اما ادامه دهید. چرا؟ چون حتما دلیلی دارد که آنها این قدر شما را آزار می دهند. دعوا، نق زدن و کارهای غیر منطقی آنها ریشه در جایی دارد . سعی کنید متوجه ریشه کارهای او شده و با او مهربان باشید. بله باید تصویرسازی کرده و روی تنفس خود تمرکز کنید اما درک ریشه مشکلات همیشه مکان خوبی برای آغاز است.

 

  • با کسی درباره این موضوع صحبت کنید

اگر با فرد آزار دهنده ارتباطی ندارید با کسی که روی اعصاب شما نمی رود صحبت کنید. اما باید مراقب باشید با چه کسی صحبت می کنید زیرا برخی از افراد میخواهند برای گرفتن اطلاعات منفی صحبت کنند. اگر فکر میکنید فردی فقط به این دلیل به شما گوش می دهد که شایعه درست کرده و کسی را بیازارد، نباید با او صحبت کنید. هوشمندانه فردی را انتخاب کنید که بتوانید با او درددل کنید. این کار قبل از آنکه دوباره در شرایط پر استرسی قرار بگیرید باعث جان گرفتن شما می شود.

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف