افزایش دما اشتهای حشرات را زیاد می‌کند

افزایش دما اشتهای حشرات را زیاد می‌کند
5/5 - (1 امتیاز)

در این مقانه از سری مقاله ها ی مجله مبین نت میخواهیم راجب افزایش دما اشتهای حشرات را زیاد می‌کند صحبت کنیم.

با بالا رفتن دما به خاطر گرم شدن کره‎ی زمین، هزارپاهای گرسنه، گرسنه‌تر و فراوان‌تر می‌شوند. همین موضوع می‌تواند منجر به از دست رفتن محصولات کشاورزی به دلیل آفت زدگی شود.که خیل یخوب نیست و مشکلات فراوانی پدید میاورند.

بر طبق رابطه‌ای که میان افزایش دما و متابولیسم حشرات برقرار است، Curtis Deutsch و همکارانش از دانشگاه واشنگتن تخمین می‌زنند که هریک درجه افزایش دما، باعث ۱۰ تا ۲۵ درصد افزایش آسیب زدگی به مزارع گندم، ذرت و برنج می‌شود.

حشرات موزی همین الان هم سالانه ۸ درصد از ذرت و گندم مزارع سراسر دنیا را خورده و به ۱۴ درصد از مزارع برنج آسیب وارد می‌کنند. اگر دمای جهانی زمین تنها ۲ درجه بالاتر از سطوح ماقبل صنعتی شدن برسد، آفت زدگی ذرت به ۱۰ درصد، گندم ۱۲ درصد و برنج به ۱۷ درصد می‌رسد. این یعنی در سراسر دنیا ۲۱۳ میلیون تن از این سه دانه و غلات دچار آفت زدگی خواهند شد.

برخلاف پستانداران و پرندگان، حشرات موزی با محیط‌ شان سرد و گرم می‌شوند. وقتی دمای بدن حشره‌ای بالا می‌رود، سرعت متابولیسم آن حشره هم افزایش پیدا می‌کند. هرچه حشره سریع‌تر انرژی بسوزاند، حریصانه‌ تر تغذیه کرده و زودتر تولید مثل می‌کند. این افزایش نرخ سرعت خیلی میان حشراتموزی مختلف متفاوت نیست.

حشرات شاید در ذهن ما بد جا افتاذه باشند اما برای زمین و محیط زیست ما مفید هستند .

آیا شما در این زمینه اطلاعاتی دارید؟ آیا شما در این زمینه تجربه ای دارید؟

حتما بخوانید:   ۳ راهکار ساده برای تندخوانی

به نظر شما حشرات را باید نابود کرد؟

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف