با این ۴ راهکار سطح انرژی تان را بالاببرید

با این ۴ راهکار سطح انرژی تان را بالاببرید
امتیاز به این post

همه گاهی اوقات احساس خستگی و بی حالی می کنند، مخصوصا اگر طولانی کار کرده باشند یا شب درست نخوابیده باشند. اما وقتی این خستگی و بی حالی مداوم می شود، شاید مشکلی وجود دارد. اگر هر چه می خوابید هم تفاوتی ایجاد نمی شود، شاید وقت آن رسیده تا چیز دیگری را در سبک زندگی تان تغییر دهید. اگر حس می کنید که مدام انرژی تان تخلیه می شود، می توانید راهکارهای زیر را برای افزایش انرژی دنبال کنید.

۱_ موقع ناهار پروتئین بیشتری مصرف کنید

با اینکه صبحانه مهم ترین وعده ی روز است، اما چیزی که به عنوان ناهار مصرف می کنید نیز حائز اهمیت است. اگر در وسط روز با منبع انرژی مناسبی خود را تامین نکنید، بعد از ظهر حتما انرژی تان ته خواهد کشید. اگر اغلب پس از ناهار احساس کسلی و خواب آلودگی می کنید، سعی کنید به ناهارتان پروتئین اضافه کنید. میزان مناسبی از پروتئین و کربوهیدرات باید انرژی شما را در ادامه ی روز تامین کند.

۲_ کیفیت خواب تان را بالا ببرید

پر واضح است که کم خوابیدن باعث می شود در طی روز خسته و بی حال باشید، اما اگر چندین ساعت می خوابید ولی خسته از خواب بیدار می شوید، کیفیت خواب تان است که مشکل دارد. اگر مرتب از خواب می پرید و نمی توانید ۴ ساعت یک سره بخوابید، مکمل منیزیم را امتحان کنید. تحقیقات نشان داده اند که منیزیم می تواند ریتم های شبانه روزی طبیعی بدن را تنظیم کرده و کیفیت خواب تان را بالا ببرد.

۳_ روزانه ورزش بیشتری بکنید

خیلی ها فکر می کنند که با انجام فعالیت فیزیکی احساس خستگی خواهند کرد. بله، انرژی فیزیکی را کم می کند، اما به صورت موقتی. فعالیت فیزیکی در دراز مدت باعث افزایش انرژی تان خواهد شد. تکان دادن بدن تان، حتی برای مدت هایی کوتاه می تواند ذهن و بدن تان را بیدار کرده و شما را بهره ورتر کند. اگر صبح ها یا بعد از ظهرها انرژی تان افت می کند، سعی کنید قبل از رفتن به محل کار یا در وقت ناهار، ۱۵ دقیقه ورزش کنید.

۴_ سم زدایی دیجیتالی کنید

شاید این کار از همه سخت تر باشد، اما همه باید یاد بگیریم که هر چند وقت یک بار از تکنولوژی فاصله بگیریم. از گوشی هوشمندتان گرفته که همیشه کنارتان است تا کامپیوترتان، تلویزیون، لپ تاپ یا تبلت، ما مدام رو به روی نمایشگرهای مختلف هستیم. اگر بدون تایم استراحت، بی وقفه جلوی این نمایشگرها باشید، مشاهده می کنید که سطوح انرژی تان به طرز چشمگیری کاهش پیدا خواهند کرد. مطالعات همچنین میان تکنولوژی، افسردگی و اضطراب روابطی پیدا کرده اند. سعی کنید به عنوان تمرین، یک ساعت قبل از خواب از وسایل این چنینی استفاده نکنید. وقتی به این مدت زمان عادت کردید، آن را افزایش بدهید.

 

خروج از نسخه موبایل