با ۸ مزیت بغل کردن آشنا شوید

با ۸ مزیت بغل کردن آشنا شوید
امتیاز به این post

لمس نقش مهمی در سلامت روانی، عاطفی و فیزیکی شخص بازی می کند. مزیت لمس شدن و محبت فیزیکی فقط در کودکی نیست، بلکه با افزایش سن نیز پا برجاست. در ادامه از مزیت های بغل کردن و بغل شدن خواهیم گفت.

۱_ بغل کردن هورمون های عشق آزاد می کند

روانشناسان آزاد شدن اکسی توسین را به بغل کردن مرتبط دانسته اند. اکسی توسین که به هورمون عشق نیز شناخته شده است در لحظه ی بغل کردن از غده ی هیپوفیز آزاد می شود. در بزرگسالان آزاد سازی این هورمون باعث ایجاد حس اعتماد و حمایت بین دو فردی که یکدیگر را بغل می کنند می شود.

۲_ بغل کردن سطوح استرس را کاهش می دهد

آزاد سازی اکسی توسین سطوح هورمون های استرسی را کاهش می دهد. کاهش استرس همراه با حمایت عاطفی، سیستم ایمنی تان را تقویت کرده و در برابر سرماخوردگی شما را مقاوم تر می کند. کاهش هورمون استرس زای کورتیزول کمک می کند تا در شرایط استرس زا آرام بمانید و ضربان و فشار خون تان را پایین می آورد.

۳_ بغل کردن باعث تقویت سیستم ایمنی می شود

غده ی تیموس که مسئول تنظیم و تعادل گلبول های سفیدتان است هر زمان که فشار بغل کردن را احساس می کنید تحریک می شود. این هم راه دیگری است که سیستم ایمنی تان از طریق بغل کردن تقویت می شود.

۴_ بغل کردن موجب تسکین درد می شود

تحقیقات مختلفی که در این زمینه انجام شده، نشان داده که لمس کردن و بغل کردن باعث کاهش درد، کاهش سطوح گلوکز در کودکان مبتلا به دیابت و تقویت سیستم ایمنی در افراد مبتلا به سرطان می شود.

۵_ بغل کردن از افسردگی جلوگیری می کند

با بغل کردن به صورت غیر کلامی به دیگری نشان می دهیم که برایمان مهم است. این کار روشی عالی برای نشان دادن عشق و محبت است. افرادی که بیشتر بغل می شوند کمتر مستعد ابتلا به افسردگی هستند.

۶_ بغل کردن باعث آزاد سازی مواد شیمیایی ای می شود که بر خلق و خوی فرد اثر دارند

بغل کردن باعث آزاد سازی دوپامین، که هورمونی است که مسئول ایجاد حس لذت در مغز است می شود. بغل کردن همچنین اندورفین و سروتونین نیز آزاد می کند که باعث کاهش درد و ناراحتی می شود.

۷_ بغل کردن باعث وابستگی عاطفی و نزدیکی سالم می شود

وابستگی عاطفی و نزدیکی بنای یک رابطه ی شاد و طولانی مدت هستند. زوج هایی که زیاد یکدیگر را بغل می کنند احتمال دوام رابطه شان بیشتر است.

۸_ بغل کردن ترس و اضطراب اجتماعی را کاهش می دهد

حتی بغل کردن یک شیء بی جان مثل عروسک هم باعث کاهش حس ترس می شود. بغل شدن قبل از رفتن به جای شلوغی که کسی را در آنجا نمی شناسید هم باعث افزایش حس اعتماد به نفس تان خواهد شد.

 

خروج از نسخه موبایل