بر اساس مطالعات علمی هر چند وقت یکبار موهای خود را بشوییم

بر اساس مطالعات علمی هر چند وقت یکبار موهای خود را بشوییم
امتیاز به این post

 

بر اساس متد « no poo» برای شستن موهایتان لازم نیست شامپو بزنید. حتی اگر شیوه no poo برای شما مناسب نیست، احتمالا در چند سال گذشته شیوه های روزانه مراقبت از موی خود را بارها تغییر داده اید تا نیازهایتان را برطرف کنید. بسیاری از افراد موهای خود را روزانه می شویند تا ظاهری براق و شفاف داشته باشند و با آنکه موها در روز اول عالی به نظر می رسند، شامپو کردن بیش از حد موها بیشتر از آنکه فایده داشته باشد، مضر است.

  • به نوع موی شما بستگی دارد

با آنکه برخی از ما عادت داریم هر روز موهایمان را بشوییم، برخی دیگر به راحتی هفته ای یکبار موهای خود را می شوند. اگر تار موهای ظریف و نازکی دارید، باید به طور روزانه آنها را بشویید زیرا به سبوم آغشته می شود و سریعتر ظاهری چرب به خود می گیرد. افرادی که موهای خشک یا مجعد دارند باید کمتر موهای خود را بشویند و شامپو بزنند. اگر موهایتان بافت دار است باید کمتر از سایر موها آنها را بشویید و بیشتر از یکبار در هفته از شامپوهای ملایم استفاده نکنید. حتی هر دو هفته یکبار شستن موها نیز کافی است.

  • موهایتان چرب به نظر می رسد

وقتی موهایتان کمی چرب شود وسوسه می شوید تا بلافاصله آنها را بشویید اما سبوم ای که پوست سرتان تولید می کند برای سلامت و زیبایی تارهای مویتان ضروری است.

بر خلاف آنچه تبلیغات شامپو سعی در متقاعد کردن ما درباره شامپو کردن دارند، شستن روزانه موها باعث آسیب آنها می شود. مویی که فاقد روغنهای طبیعی باشد وز می کند و حالت دادن به آن دشوار است. وقتی پوست سرتان بیش از حد چرب شد، سبوم بیشتری تولید می کند. توصیه می شود برای جلوگیری از تحریک بیش از حد پوست سر و چرب شدن شدید مو، هر دو یا سه روز یکبار موهایتان بشویید.

  • اگر زیاد ورزش می کنید

تعجبی ندارد که یک جلسه باشگاه رفتن موهای شما را به هم بریزد و احساس  کنید تازگی اول را ندارند. دوش گرفتن بعد از ورزش نه تنها شما را تمیز می کند بلکه به ماهیچه هایتان اجازه می دهد سریعتر خود را ترمیم کنند. اگر عاشق ورزش کردن هستید و به طور مرتب ساعتها وقتتان را در باشگاه می گذرانید، شستن روزانه از پوست سرتان در برابر عفونتهای قارچی و مسدود شدن منافذ پوست که باعث کند شدن رشد مو و حتی ریزش آن می شود،  محافظت می کند .

  • از محصولات آرایشی مو زیاد استفاده می کنید

 

اگر احساس می کنید موی سرتان بعد از سالها حرارت دادن و استفاده از اسپری های مو  ضعیف تر و نازک تر شده ، اشتباه نمی کنید. واکس ها و ژل های مو باعث حالت گرفتن مو می شود اما اگر زیاد از حد استفاده شود، روی پوست سرتان جمع شده و باعث خارش می شوند. برای آنکه حالت موهایتان را حفظ کنید و در عین حال مراقب سلامت پوست سرتان باشید، بعد از آنکه دیگر کار آرایش موهایتان تمام شد آنها را به طور کامل بشویید.

  • رنگ کردن موها

رنگ کردن مو روشی جالب و خلاقانه برای زیبا کردن چهره شماست اما اگر میخواهید رنگ موی جدیدتان مدت طولانی تری براق باقی بماند، موهایتان را کمتر از حد معمول بشویید. شستشوی موها ۲ تا ۳ بار در روز برای تمیز نگه داشتن و افزایش طول عمر رنگتان کافی است.

 

خروج از نسخه موبایل