بهترین درمان‌های طبیعی برای از بین بردن تیرگی و پف زیر چشم

بهترین درمان‌های طبیعی برای از بین بردن تیرگی و پف زیر چشم
امتیاز به این post

بعضی افراد بیشتر از دیگران مستعد داشتن پف یا تیرگی زیر چشم هستند. خستگی، کمبود خواب و استرس از دلایل عمده ی این مسئله هستند. در طول زمان، این پف کردگی ها چربی و مایع در خود ذخیره کرده و متورم تر می شود و در نتیجه مشخص تر می شوند. عوامل دیگری از جمله عوامل ژنتیکی، آلرژی و عوارض جانبی برخی داروها نیز موجب این مسئله می شوند.

مهم است که به پف کردگی و تیرگی زیر چشم به موقع رسیدگی کنید تا کار به عمل جراحی نکشد. راه های درمانی زیادی برای این مشکل وجود دارد، اما در این مطلب ما قصد داریم تا راه های طبیعی درمان سیاهی دور چشم را به شما معرفی کنیم.

۱_ سیب زمینی: نشاسته ی داخل سیب زمینی خاصیت سفیدکنندگی دارد. این سبزی حاوی مقدار زیادی آب بوده و می تواند پوست شما را مرطوب کرده و با تورم مبارزه کند. برای از بین بردن سیاهی دور چشم، سیب زمینی ها را ببرید و به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس آن آنها را روی پلک چشم و زیر چشم تان به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید.

۲_ خیار: خیار خواص ضد التهابی دارد و می توانید اثرات موضعی شگفت انگیزی داشته باشد. کافی است نیم سانت نیم سانت خیار را ببرید و روی چشم تان بگذارید تا زمانی که گرم شوند و سپس آنها را با قطعات جدید جایگزین کنید. این کار را به مدت ۲۰ دقیقه تکرار کنید تا شاهد اثرات آنی آن باشید.

۳_ چای سبز: چای سبز خاصیت جلوگیری از تجمع مایعات، از بین بردن سموم و جلوگیری از التهاب دارد. توصیه می شود که ۲ فنجان چای سبز در طول روز بنوشید: ۱ فنجان صبح و ۱ فنجان بعد از ظهر. می توانید تی بگ چای سبز را در آب بگذارید و بعد که کمی خنک شد آب آن را گرفته و تی بگ را روی چشم هایتان بگذارید.

۴_ شیرگاو یا بز: باید شیر را در یخچال بگذارید. وقتی که خنک شد، ۲ تکه پنبه را در آن زده و پنبه ها را روی چشم هایتان بگذارید. بگذارید پنبه ها ۱۰ دقیقه روی چشم باشند و سپس محل را با آب سرد بشویید.

۵_ سیب: باید سیب را در یخچال بگذارید و وقتی که خنک شد یک قاشق غذاخوری جوی دو سر به آن بزنید تا حالت خمیری پیدا کند. صورت تان را با آن بپوشانید و ۱۵ دقیقه به همان حالت بمانید. سپس با آب سرد صورت خود را بشویید. سیب می تواند عضلات و ماهیچه ها را شل کند. بنابراین بعد از یک روز طولانی در ریلکس کردن عضلات خسته ی صورت تان موثر خواهد بود.

توصیه ها

  • مهم است که خواب و استراحت کافی داشته باشید. خستگی دلیل اصلی بروز این مشکل است.
  • از هر چیزی که باعث تجمع مایعات می شود دوری کنید، مثل مصرف بیش از اندازه ی نمک یا بی تحرکی.
  • آب کافی بنوشید، حداقل دو لیتر در روز. بدنی که آبرسانی کافی شده باشد می تواند به آسانی سموم را آزاد کند، علاوه بر این پوست بهتری داشته و مایعات تجمع نمی یابند.
  • صورت خود را از اشعه های آفتاب محافظت کرده و آن را مرطوب نگه دارید.
  • لوازم آرایش می توانند اثرات منفی داشته و باعث تورم اطراف چشم ها شوند.
  • عادت دائم مالش دادن چشم ها را از سر خود بیندازید. مالیدن چشم ها می تواند بافت ظریف اطراف چشم ها را دچار آسیب کند.

منبع

خروج از نسخه موبایل