تاریخچه ماشین لباسشویی

تعمیر ماشین لباسشویی
4.3/5 - (7 امتیاز)

تعمیر لباسشویی یکی از شغل های تخصصی می باشد که نیاز به تخصص زیاد و همینطور تجربه کافی دارد. لباسشویی بعد از اجاق گاز و یخچال، پر مصرف ترین وسیله خانگی می باشد. دراین مقاله قصد داریم تا با شما درباره تاریخچه ماشین لباسشویی و روش های تعمیر ماشین لباسشویی صحبت کنیم.

تاریخچه ماشین لباسشویی

در گذشته مردم مخصوصا خانم های خانه دار مجبور بودن برای شستشو به کنار رودخانه و جوی های آب بروند و با استفاده از خاکستر آتش و آب لباس های تمام اعضای خانواده را بشوییند. این کار معمولا ساعت ها زمان می برد و همین امر باعث میشد تا کمتر در کنار باقی اعضای خانواده باشند و همینطور رسیدگی به دیگر کار هایشان نیز سخت تر میشد.

 

در سال ۱۷۶۷ کریستین شوفر شهروند کشور آلمان طرح اولیه ماشین لباسشویی را منتشر کرد. این ماشین لباسشویی به این شکل کار میکرد که کاربر یک دسته چوبی را میچرخاند و یک تخته چوب روی لباس به حرکت در می آمد و کثیفی لباس را از بین میبرد و در نهایت آب اضافی به یک مخزن چوبی ریخته میشد.

هرچند که این طرح هرگز به تولید انبوه نرسید و در همان ابتدا از سمت مردم رد شد.

یکی دیگر از نوآوری ها در زمینه اختراع ماشین لباسشویی، یک دیگ و محفظه محصور است که برای داخل آن شیار هایی درنظر گرفته شده بود تا با حرکت و مالش بر روی لباس ها به تمیزی آن ها کمک کند. کاربر این دستگاه می توانست با چرخش واشر، محفظه را جهت از بین بردن آلودگی لباس ها به حرکت دربیاورد. کاربرد و کارکرد این دستگاه همانند شستشو لباس با دست بود اما بدون اغراق از شستشو با دست تاثیر بیشتری داشت.

اولین ثبت اختراع در ایالات متحده آمریکا با عنوان ماشین لباسشویی توسط ناتانیل بریگز در سال ۱۷۹۷ صورت گرفت اما به دلیل آتش سوزی اداره ثبت اختراعات در سال ۱۸۳۶ هیچ اطلاعاتی از آن در دسترس نیست. اوایل سال ۱۹۰۴ در روزنامه ها و مجلات مقاله های زیادی درباره ماشین لباسشویی برقی به چشم می خورد و این دستگاه که هنوز اختراع نشده بود مورد بحث قرار گرفته بود. الوا جی فیشر به عنوان مخترع اولین ماشین لباسشویی برقی شناخته می شود. فروش ماشین لباسشویی برقی ایالات متحده در سال ۱۹۲۸ به ۹۱۳۰۰۰ دستگاه رسید و مورد استقبال خیلی از شهروندان آمریکایی قرار گرفت.

طراحی اولین ماشین لباسشویی ها برقی در طی دهه ۱۹۳۰ بهبود یافت. آن ها به گونه ای بودند که درون یک کابینت قرار می گرفتند و در ساخت آن توجه بیشتری به ایمنی الکتریکی و مکانیکی می شد. با این حال خشک کن های چرخشی قدرتمند خرابکارهای روز معرفی شدند.

لوازم خانگی Bendix، اولین ماشین لباسشویی اتوماتیک خانگی را در سال ۱۹۳۷ معرفی کرد و در همان سال درخواست ثبت اختراع خود را داده بود. از لحاظ ظاهری و جزئیات مکانیکی، این ماشین لباسشویی بی شباهت به ماشین لباسشویی های درب از جلو که امروزه تولید می شوند، نبود.

اگر چه دستگاه های قدیمی بسیاری از ویژگی های اساسی ماشین لباسشویی های امروزی را شامل می شود اما تفاوت هایی زیادی نیز دارد. دستگاه فاقد هرگونه سیستم تعلیق درام یا جلوگیری از لرزش و حرکت بود، بنابراین برای جلوگیری از حرکت کردن بدنه دستگاه یا به اصطلاح راه رفتن مجبور بودند روی زمین لنگر بیاندازد و دستگاه را به آن وصل کنند. اجزاء تشکیل دهنده این ماشین لباسشویی ها بسیار گران بود و به حرکت درآمدن دستگاه باعث خرابی و آسیب دیدگی اجزاء آنها می شد. به عنوان مثال، دفترچه راهنمای خدمات لباسشویی خانگی Bendix نشان می دهد که تغییر سرعت ماشین لباسشویی توسط جعبه دنده ۲ سرعته انجام شده که با استاندارد های سنگینی انجام می شود. جعبه دنده آن شباهت زیادی به گیربکس اتومبیل داشت اما اندازه آن کوچک تر بود. تایمر ماشین لباسشویی نیز نسبتاً گران بود زیرا تولید موتورهای الکتریکی مینیاتوری هزینه های زیادی داشت.

تعمیر لباسشویی

همانطور که ابتدا مقاله عنوان شد، ماشین لباسشویی یکی از پرمصرف ترین وسایل خانگی می باشد. از آنجایی که قطعات الکترونیکی عمر مفیدی دارند، بعد از مدتی استفاده مداوم از کار می افتند و اغلب دچار خرابی های قابل تعمیر میشوند. حال برای تعمیر این قطعات شما نمیتوانید به هر تعمیرکار لباسشویی مراجعه کنید. چرا که اگر تعمیر کارمورد نظر شما نتواند به درستی دستگاه شما را تعمیر کند، بعد از مدت کوتاهی شما مجبورید تا هزینه ی بیشتری کنید تا خرابی های بوجود آمده را رفع کنید.

از این رو مجموعه اهورا سرویس با بیش از ۳۰ سا سابقه کار در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی آماده ارائه خدمات به شما هموطنان عزیز می باشد. شما میتوانید به راحتی از طریق تلفن های موجود در سایت این مجموعه، با کارشناسان مجرب تماس بگیرید و مشکل خود را عنوان کنید.

ارور ماشین لباسشویی

با پیشرفت تکنولوژی و ماشین های لباسشویی، امکانات زیادی چون مانیتور یا صفحه نمایش به این دستگاه ها اضافه شد. مانیتور ماشین لباسشویی معمولا برای نمایش وضعیت شستشو، سلامت دستگاه، میزان حرارت دستگاه و … می باشد. همچنین در صورت بوجود آمدن مشکلی در کارکرد دستگاه، یک کد ارور روی صفحه نمایش ظاهر میشود. این کد های ارور در هر دستگاه(برند تولید کننده) متفاوت است.

برای مثال ارور be2 ماشین لباسشویی سامسونگ در لباسشویی سامسونگ زمانی بروز می کند که یکی از دکمه های لباسشویی سامسونگ گیر کرده باشد و در حالت فشرده باقی مانده باشد. برای رفع ارور be2 ماشین لباسشویی سامسونگ باید پنل جلویی ماشین لباسشویی شما باز شود (البته توسط کسی که در این رابطه تجربه و دانش فنی دارد) و دکمه از حالت فشرده خارج شود.

پ.ن : اگر شما نیاز به تعمیر لباسشویی در فردیس دارید، میتوانید با مجموعه اهورا سرویس تماس بگیرید و از خدمات این مجموعه استفاده کنید.

خروج از نسخه موبایل