خوراکی هایی که نباید آنها را در کنار یکدیگر نگهداری کنید

خوراکی هایی که نباید آنها را در کنار یکدیگر نگهداری کنید
امتیاز به این post

با آنکه برخی خوراکی ها کنار هم ترکیب خوبی را بوجود می آورند اما قابل نگهداری در کنار یکدیگر نیستند.  برخی خوراکی ها از خود گاز اتیلن ساطع می کنند که باعث رسیدن پیش رس میوه ها می شود. برخی خوراکی ها نیز به این گاز حساسند و در صورت قرارگیری در معرض آن فاسد می شوند. برای همین است که برخی از خوراکی ها به هیچ وجه نباید در کنار یکدیگر نگهداری شوند ( مگر آنکه بخواهید سریعتر برسند).

در زیر لیستی از برخی میوه ها و سبزیجاتی که با یکدیگر سازگاری داشته و آنهایی که نباید کنار یکدیگر نگهداری شوند را می آوریم.

 

  • سیب و هویج

سیب مقدار زیادی گاز اتیلن ساطع میکند برای همین است که به هنگام قرار دادن آن در کنار سایر میوه ها باید دقت کنید. مخصوصا سیب را کنار هویج نگهداری نکنید. در غیر این صورت بعد از دو هفته هویج ها تلخ می شوند

  • خیار و گوجه فرنگی

خیار به شدت به گاز اتیلن حساس است.  با آنکه ترکیب آن با گوجه فرنگی سالاد خوبی درست می کند بهتر است آن را با گوجه فرنگی نگهداری نکنید. زیرا در این صورت خیار سریعتر از حد معمول زرد می شود. بهتر است خیار را در یخچال و گوجه فرنگی ها را در کشوی یخچال نگهداری کنید.

  • پیاز و سیب زمینی

پیاز به سرعت رطوبت را جذب می کند اما باید در جای خشک نگهداری شود و سیب زمینی رطوبت زیادی از خود خارج میکند. بنابراین این دو نمیتوانند کنار هم نگهداری شوند. با گذشت زمان، سیب زمینی ها از محل غده ها جوانه می زنند و پیاز نیز سبز می شود.

  • موز و آواکادو

اگر آواکادوی شما بیش از حد رسیده است، آن را دور از موز نگه دارید. اما اگر میخواهید زودتر برسد، میتوانید آواکادوی نرسیده را در کیسه ای کنار موزها نگهداری کنید.

  • هلو و موز

هلوهای رسیده باید دور از موز نگهداری شوند زیرا گاز اتیلن ساطع شده توسط موز باعث می شود هلوها سریعتر از حد معمول برسند. هر چه که موزی رسیده تر باشد، گاز بیشتری از آن ساطع می شود.

  • بادمجان و ملون

ملون باعث خراب شدن سریعتر بادمجان می شود. بنابراین نباید آنها را در یک طبقه یخچال کنار هم بگذارید. اما اگر بخواهید بادمجانها را در یخچال نگهداری کنید، بهتر است دور از هر گونه میوه ای بگذارید.

  • انگور و انبه

انگور میوه ای حساس است. آنها نمیتوانند هیچ میوه یا سبزی دیگری را در کنار خود تحمل کنند. انبه نیز گاز اتیلن زیادی از خود ساطع می کند.

و فرایند رسیدن و فاسد شدن را تسریع میکند. همچنین، سبزیجاتی که بوی زیادی دارند گزینه نامناسبی برای همراهی انگور هستند زیرا انگور بو را به راحتی به سمت خود جذب می کند.

  • بلوبری و توت فرنگی

بلوبری فرازگرا است ( یعنی گاز اتیلن از خود خارج می کند) و توت فرنگی فرازگرا نیست. اگر آنها را کنار همدیگر نگهداری کنید، توت فرنگی بیش از حد رسیده و زودتر خراب می شود. ایرادی ندارد که توت فرنگی های نرسیده را کنار بلوبری نگهداری کنید اما اگر هر دو رسیده باشند ظرف چند روز آنها را مصر کنید.

  • شلیل و کاهو

شلیل گاز اتیلن زیادی از خود ساطع میکند، بنابراین اگر آنها را کنار همدیگر نگهداری کنید، کاهو سریع خراب می شود. بهتر است کاهو را  به مدت دو هفته در یک کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری کنید و شلیل باید کاسه یا کیسه پلاستیکی نگهداری شود.

 

 

 

خروج از نسخه موبایل