روز های روشن خداحافظ !

روز های روشن خداحافظ !
روز های روشن خداحافظ !
5/5 - (3 امتیاز)

روز های روشن ایران درحال خاموشی یا از بین رفتن ؟

در این مقاله از مجله اینترنتی مبین قصد دارم تا اندکی درباره روزگار امروزمان در کشور ایران بنویسم.پس با ما همراه باشید.

نکته : مطالب ذکر شده در این مقاله صرفا تفکرات و نظریات نویسنده میباشد.

کاغذ بازی های سیاسی. برجام

چند سالی است که از عقد قرارداد برجام میان ایران و دیگر کشور ها میگذرد.به نظر من همان موقع هم که برجام عملی شد و به قوله سیاست مدار ها جامعه عمل به تن کرد، هیچ اتفاقه خاصی برایمان نیوفتاد!

خب قاعدتا زمانی مردم یک کشور اثرات این جور قرارداد ها رو احساس میکنند که قیمت ها به مقدار قابل ملاحضه ای کاهش یافته باشند.اما ظاهر در مملکت ما چیزی ارزان که نمیشود هیچ حتی بعد از گرانی به قیمت قبل خود هم بر نمیگردد.

و اما روز های روشن ایران گویا سالهاست که از بین رفته است و مملکت هر روز بیشتر به زوال کشیده میشود.اما زوال چیست ؟

رسانه بی رسالت ملی

هر از گاهی که جنجالی در کشور به پا میشود رسانه های کثیف و وابسته شروع به انتشار تصاویره اندکی میکنند که مردم در آن در حال ابراز خوشحالی و رضایته کامل از اوضاع مملکت میکنند، و در این بین هیچ شبکه ای خودسوزی کارگران را نشان نمیدهد.

سفره های خالی گهن شده ی وسط شهر ها را نشان نمیدهد.کودکان تا کمر خم شده در سطل زباله را نشان نمیدهد یا اگرم هم نشان دهد، میشود برنامه ماه عسل که از احساسات مردم سواستفاده میکنند تا هم ذهن مردم را از اوضاع نابسامان کشور دور کنند هم شاید بتوانند تبلیغاتی را ما بین برنامه شان پخش کنند و پول های میلیونی به جیب بزنند.

شلاغ خوردن کارگران را نشان نمیدهد.وضع اسفناک دانشجو های کشور را نشان نمیدهند که در حال سپری کردن حبس های طولانی مدت خود هستند.

در عوض مشغول پخش فیلم ها و سریال های آبگوشتی تولید داخل میشود.سریال هایی که به جای آموزش صحیح روابط میان دختر و پسر یا زن و مرد را نشان دهد، به پسران یاد میدهد که چگونه خود را از پنجره طبقه اول یک ساختمان به بیرون پرت کنند تا مبادا از پاکی دامانشان کاسته شود.آه ای رسانه ی ملی.اخباری که جز روی خوش داخل و خرابی و اوضاع بد خارج چیزی را نشان نمیدهد.

ما مردم، چهار پاییم ؟

اما با تمام این توصیفات، بالاخره این گرانی ها روز تمام میشود.شاید امسال شاید سال بعد شاید زمانی که کشور توسط اروپایی ها و آمریکایی ها و یا حتی آسیایی ها تجزیه شده باشد.بالاخره تمام میشود.اما در این بین جدا از گرانی ها، اینکه بعضی دولت مردان مردم را حیوانی چهارپا جهت جابجایی بار فرض میکنند واقعا سوزش دارد.وقتی دارید روزنامه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ را میخوانید میبیند که تیتری جنجال برانگیز را مشاهده میکنید. علی مطهری : مردم موافق افزایش قیمت بنزین هستند. و چهره شما 😐 .

ایرانی جماع کیست ؟

در سوی دیگر مردمی که ادعای آزادگی را دارند و مدام شعار میدهند که ما ایرانی جماعت عرضه نداریم حق خودمان را بگیریم پس حق مان است که زجر بکشیم، پس بکشید 😐 .خب این ما ایرانی جماعت کیست ؟

ایرانی جماعت یعنی من یعنی شما یعنی خانواده هایمان یعنی مردمی که با خوردن الکل مشکلی ندارند، یعنی مردمی که با خوردن الکل مشکل دارند، یعنی زنانی که حجاب را پس میزنند و زنانی که حجاب را در آغوش میگیرند.ایرانی جماعت یعنی تمامه مردمه این کشور.یعنی طلبه های جوان و آخوند های پیر، یعنی کشیش های مسیحی و زرتشی ها.ایرانی جماعت یعنی سربازان سپاه قدس و ارتش.این نیست که تنها عده ای ایرانی هستند که فقط در خیابان ها شعار مرگ بر حکومت را سر میدهند.برای تغییر بزرگ، باید تمامه ایرانیان طابو های خود را رها کرده و بت های خود را شکسته و دست در دست یکدیگر دهند.نه اینکه عده ای در زندان باشند و عده ای هم هموطنان خود را فحش دهند که شما بی عرضه اید.

به جای تکیه بر رسانه ی بی رسالت ملی باید مردم برای یکدیگر رسانه ای باشند از بازتاب تفکرات هم.زنی که ترجیح میدهد چادر سر کند باید در کنار دخترانی که ترجیح میدهند موهای خود را در حصار روسری زندانی نکنند کنار هم بایستند چون مطالبه ی همه ی مردم ایرانی آزادی و زندگی راحت است.چه مسلمان چه مسیحی.چه با حجاب چه بی حجاب.

معترض ولی بدون هدف

قراری نیست که درصورت تغییر حکومت ایران، خیابان ولیعصر تبدیل به خیابانی شود که جای تک تک کافه هایش کلوپ های شبانه احداث شود.یا قراری میان ما مردم نیست که روبروی هر مسجد، بار های سرو الکل افتتاح شود.خیر. هیچ قراری میان ما مردم نیست و مشکل ما هم همین بی قراری هایمان هست.شاید اگر تمام مردم دست در دست یکدیگر دهند روز های روشن ایران بازگردد.

نویسنده : این مقاله سیاسی نیست و ترجیحا دوست ندارم بعد از انتشار این مقاله به زندان بیوفتم.

خروج از نسخه موبایل