شش دلیل موذیانه پیری زودرس پوست

شش دلیل موذیانه پیری زودرس پوست
امتیاز به این post

ممکن است پول زیادی را صرف مرطوب کننده ها کرده و روتین مراقبتی سفت و سختی را دنبال کنید اما برخی از اعمال روزانه میتواند تاثیر کارهای شما را از بین ببرد. با اینکه شکستن برخی از این عادتها  ساده نیست، انجام آن باعث می شود بعدا از خودتان تشکر کنید.

حتی کوچکترین موضوعات نیز در معقوله ی مراقبتهای پوستی اهمیت دارند. ما برخی از عادتهای روزانه که مانع از دست یافتن شما به پوستی نرم و جوان می شود را در اینجا گردآوری کرده ایم.

  • قهوه دم کرده زیادی می نوشید

بسیاری از ما نمیتوانیم روزی را بدون یک فنجان قهوه داغ تصور کنیم اما مصرف زیاد قهوه پوست را پیرتر نشان می دهد. از آنجا که قهوه ادرار آور است بدن شما را کم آب می کند که به نوبه خود روی پوست تاثیر می گذارد و آن تیره یا چروک خورده می کند. اگر نمیتوانید مصرف قهوه را ترک کنید از قهوه های فوری استفاده کنید. این قهوه ها کافئین کمتری نسبت به قهوه های عادی دارند و انتخاب بهتری برای کسانی هستند که میخواهند مصرف کافئین خود را کم کنند.

  • چشمان خود را مرتبا می مالید

مالیدن چشمان خود ممکن است بعد از چند ساعت کار پشت میز احساس آرامش به شما بدهد اما این عادت چشمهای شما را قرمز و پوست اطراف آن را خشک می کند. زیرا پوست دور چشم شما بسیار نازک است و مالیدن آن به رگهای خونی زیر آن آسیب می رساند و منجر به تشکیل حلقه های تیره رنگ می شود. مالیدن مرتب چشم باعث شل شدن پوست دور چشم می شود و چروکهای پنجه کلاغی را در آن ناحیه ایجاد می کند که راحت شدن از شر آنها آسان نیست.

  • به روی شکم می خوابید

همه ما وضعیت های خواب مورد علاقه خود را داریم اما برخی از این وضعیتها باعث بروز چین و چروک و خطوط ریز می شوند. وقتی به روی شکم می خوابید صورتتان به بالش فشرده می شود و چروکهای عمودی روی پوستتان می اندازد. و از آنجایی که این اتفاق هر شب تکرار می شود، این چین و چروکها مرتبا تقویت شده و دایمی می شوند.

  • به جای ضد آفتاب ،کرم های آرایشی می زنید

با آنکه بسیاری از لوازم آرایشی حاوی SPF هستند، اما نمیتوانند جایگزین ضد آفتاب شوند. پرتوی های فرابنفش مضر خورشید باعث هشتاد درصد از نشانه های پیری پوست هستند از جمله چین و چروکها و پررنگ شدن رنگدانه های پوستی.استفاده روزانه از ضد آفتاب ثابت شده که روند پیری را کاهش می دهد و به مدت طولانی تری از بروز چین و چروک جلوگیری میکند.

  • از صابون برای شستن صورت خود استفاده می کنید

صابون برای پوست شما بسیار مضر است. صابون حاوی ترکیباتی است که پ هاش پوست شما را تغییر می دهد و روغنهای طبیعی آن را پاک می کند و باعث خشک و چروکیده شدن آن می شود. به جای استفاده از صابون، به دنبال شوینده ملایم تری باشید که برای پوست شما طراحی شده اند.

  • لب خود را می مکید

مکیدن لبها ممکن است به طور موقت باعث نرمی آنها شود اما در طولانی مدت پوست لبتان کم آب و خشک می شود. بزاق شما حاوی آنزیمهایی است که  با تبخیر شدن از روی لب باعث خشک شدن لبها و آسیب رسیدن به لایه محافظتی آن می شود. برای کمک به شکستن این عادت همیشه بالم لب خود را همراه داشته باشید.

 

خروج از نسخه موبایل