قد زنان گویای چه خصوصیاتی در آنهاست

قد زنان گویای چه خصوصیاتی در آنهاست
امتیاز به این post

مطالعات زیادی صورت گرفته که اثبات می کند قد میتواند خصوصیات زنان را از نظر حرفه ای و شخصی نشان دهد. چه شما قدبلند باشید یا قد کوتاه، خصوصیاتی دارید که شخصیت شما را منحصربفرد می سازد.

  • زنان قد بلند اهداف بلندی دارند

هر چه شما قدبلندتر باشید ، اهداف بالاتری نیز دارید. تحقیق انجام شده توسط دانشگاه سنت اندروز و دانشگاه استرلینگ نشان می دهد که زنان قدبلندتر جاه طلب ترند و به جای تشکیل خانواده در صدد تثبیت زندگی شغلی خود هستند. بعد از مطالعه نتایج نظرسنجی از زنان مختلف استرالیایی، کانادایی، انگلیسی و امریکایی، روان شناسان به این نتیجه رسیدند که زنانی که قدی بلندتر از حد متوسط دارند قاطع تر، وظیفه شناس تر و سلطه گرتر از سایر زنان هستند.

  • زنان قد کوتاه خصوصیات مادرانه بیشتری دارند

به علاوه روان شناسان انگلیسی دریافته اند که زنان کوتاه قدتر روابط بلند مدت با مردان را ترجیح داده و در نتیجه فرزند می آورند. زنان انگلیسی که قدهایی بین ۱٫۵۱ تا ۱٫۵۸ دارند در سن ۴۲ سالگی بیشتر از سایر زنان ازدواج کرده و تشکیل خانواده داده اند.

  • زنان قدبلند دوران بارداری طولانی تری دارند

اینکه زنان کوتاهتر  بیشتر تمایل به فرزندآوری دارند به این معنا نیست که زنان قد بلند خصوصیات مادرانه ندارند. بلکه دوران بارداری طولانی تری دارند. در سال ۲۰۱۵ محققان به این نتیجه رسیدند که قد مادر تاثیر مستقیمی بر روی طول دوران بارداری اش دارد. این موضوع علتهای مختلفی دارد از جمله ژنها و تغذیه در دوران بارداری که پیش بینی می کند که زنان قدبلندتر کودکان نارس کمتری به دنیا می آورند.

  • زنان قدکوتاهتر تمایل بیشتری به فرزندآوری دارند

با آنکه زنان قدبلند دوران بارداری طولانی تری دارند، زنان قدکوتاه به دلیل خصوصیات مادرانه شان بچه های بیشتری به دنیا می آورند.

  • زنان قد بلند برای پیدا کردن شریک عشقی خود چالشهای بیشتری دارند

وقتی نوبت به پیدا کردن شریک روحی می رسد، مطالعات نشان داده اند که زنان قد بلند در پیدا کردن شریک زندگی مشکلات بیشتری دارند. تعجبی ندارد که سلبریتی های قد بلند مانند تیلور سوییفت قبل از پیدا کردن شریک عشقی مناسب خود چندین آلبوم بیرون داده اند. مطالعات نشان می دهند که زنان قدبلندتر سطح تستوسترون بالاتر و استروژن پایین تری دارند که باعث می شود شخصیت مردانه تری داشته باشند.در نتیجه صرف نظر از آنکه افراد قد بلندتر جذابتر به نظر می رسند، مردان ناخودآگاه به دنبال صفات باروری در زنان هستند و به زنانی که خصوصیات مادرانه دارند امتیاز بیشتری دارند.

  •  زنان قد کوتاه به راحتی به دیگران اعتماد نمی کنند

وقتی نوبت به اعتمادسازی و تعاملات اجتماعی می رسد، زنان قد کوتاه سختتر متقاعد می شوند و مشکلات بیشتری در زمینه اعتماد به دیگران نسبت به زنان قد بلند دارند.

اعتماد به نفس ارتباط تنگاتنگی با عزت نفس دارد. در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شد به افرادی با قدهای مختلف یک آواتار بخصوص داده شد. نتایج مشخص کرد که کاراکترهای کوتاه قامت به اطرافیان خود اعتماد کمتری دارند .چه قد بلند باشیم یا قد کوتاه، این مطالعه حقیقت جالبی را در مورد ما فاش می کند. لازم نیست ما طبق موارد نامبرده شده رفتار کنیم. ما با قد مشخصی به دنیا آمده ایم اما خودمان شخصیتمان را می سازیم.

 

 

خروج از نسخه موبایل