مضرات قرص های لاغری تایید نشده

مضرات قرص های لاغری تایید نشده
امتیاز به این post

#قرص های لاغری می توانند برای کسانی که خواهان کاهش وزن هستند بسیار وسوسه انگیز باشند. این افراد اغلب برای کاهش وزن هرکاری از دست شان بربیاد انجام می دهند، اما این کارها همیشه سالم و درست نیستند. بدون تحقیقات صحیح، ممکن است به خودتان صدمه بزنید. استفاده ی خودسرانه از قرص های لاغری هم مصداق همین مسئله است. در ادامه به عوارض جانبی قرص های لاغری خطرناک و تایید نشده اشاره می کنیم.

۱_ آسیب کبدی: خیلی از افراد خواهان کاهش وزن هستند و رژیم گرفتن و ورزش خیلی رویشان جواب نمی دهد و از همین رو سراغ قرص های لاغر کننده چربی سوز می روند. با این حال یک سری از این افراد عوارض جانبی داروها را نادیده می گیرند، عوارضی همانند آسیب کبدی.

۲_ مشکلات کلیوی: کلیه ها دیگر قربانی قرص های لاغری هست. طبق اعلام یک منبع، محصولات هیدروکسی کات باعث عوارض زیادی می شوند و از جمله ی آنها مشکلات کلیوی است.

۳_ بی خوابی: بی خوابی از دیگر عوارض احتمالی قرص های لاغری است. خیلی از این قرص ها حاوی محرک هایی هستند که ممکن است نگذارند شب درست بخوابید، مخصوصا اگر در طی روز کافئین مصرف کرده باشید.

۴_ فشار خون بالا: قرص های لاغری همچنین می توانند باعث افزایش فشار خون شوند. قرص هایی مثل Ephedra یا ma-haung.

۵_ اسهال: بعضی از قرص های چربی سوز (مثل LA-1000) می توانند باعث اسهال شوند. اسهال یکی از چندین عوارض جانبی این قرس هاست وابتلا به اسهال به مدت طولانی می تواند واقعا خطرناک باشد چرا که تمام آب و الکترولیت های بدن تان از دست می رود. اگر این حالت بیش از چند روز ادامه داشت حتما با پزشک مشورت کنید.

۶_ خون ریزی مقعدی: طبق یک مطالعه، بعضی قرص های کاهش وزن باعث کم خونی موقت روده یا خون ریزی مقعدی می شوند. Phentermine یکی از این داروهاست. مهم است که فقط دوز تجویز شده را به مدت گفته شده مصرف کنید.

۷_ افزایش ضربان قلب: قرص های لاغری اثری مثل آمفتامین داشته و ضربان قلب تان را افزایش می دهند، اگر مشکلات قلبی ای داشته باشید که از آنها بی خبرید، این قرص ها مسئله را مشخص می کنند.

۸_ سردرد: سر درد هم یکی از عوارض مصرف قرص هایی هم چون Lorcaserin وContrave  است اگر هر علائمی داشتید بهتر است با پزشک تان مشورت کنید.

بهتر است به جای قرص های لاغری تمرکزتان روی رژیم سالم و ورزش کردن باشد. این دو مورد به علاوه ی کمی اراده هستند که شما را به وزن و فرم دلخواه تان می رسانند.

 

خروج از نسخه موبایل