نوشیدن آب به مدت ۳۰ روز این مزایا را به همراه دارد

نوشیدن آب به مدت ۳۰ روز این مزایا را به همراه دارد
4.7/5 - (4 امتیاز)

#آب تقریبا برای تمام بخش های بدن تان مفید است و اگر به دنبال این هستید که انتخاب های سالم تری را به لحاظ تغذیه داشته باشید، حال وقت آن است که آب بیشتری به رژیم غذایی تان اضافه کنید. کم کردن نوشیدنی های دیگر و جایگزین کردن‍شان با آب می تواند روی حس و حال تان تاثیر گذاشته، انرژی تان را تقویت کرده و مزایای زیادی را برای سلامتی تان به همراه بیاورد. در حقیقت نوشیدن آب خالص به مدت ۳۰ روز پشت سرهم تغییرات شگرفی در بدن شما ایجاد می کند. در ادامه برایتان دلیل می آوریم که چرا باید برنامه ی مصرف ۳۰ روزه‎ ی آب به عنوان نوشیدنی اصلی تان را امتحان کنید:

۱_ آب برای تمام بخش های بدن حیاتی است. بدن ما از ۹۰% آب تشکیل شده بنابراین باید برای عملکرد درست آب آن تامین شود.

۲_ با اینکه همه نمی دانند آب چطور باعث می شود بدن تان عملکرد بهتری داشته باشد، اما شکی نیست که باعث می شود همه چیز نرم تر و راحت تر پیش برود.

۳_ نوشیدن آب به کاهش وزن کمک می کند. برخی پزشکان می گویند که وقتی حس گرسنگی دارید، شاید فقط کمی تشنه تان است.

۴_ وقتی آب بیشتری می‎ خورید، تمایل تان به پرخوری کم تر می شود. یکی از ترفندهایی که افراد برای کاهش وزن می زنند این است که قبل از هر وعده ی غذایی یک لیوان پر آب می نوشند تا کم تر احساس تشنگی کنند.

۵_ آب سم زدای عالی است که می تواند سموم را از بدن شما بزداید. برای سم زدایی بیشتر، کمی آب لیموترش در لیوان آب تان بچکانید.

۶_ نوشیدن آب می تواند متابولیسم تان را تا ۲۴ درصد افزایش دهد. برای گرفتن نتیجه ی بهتر است آب خنک بنوشید چرا که بدن تان را شوکه کرده و بیشتر سوخت و ساز می کند.

۷_ آب با رقیق نگه داشتن خون تان به سلامت قلب کمک می کند و این مسئله احتمال حمله ی قلبی را در اثر لخته ی خون کاهش می دهد.

۸_ نوشیدن آب ذهن تان را تیز نگه می دارد. مطالعه ای که انجام شده نشان داد که نوشیدن ۸ تا ۱۰ فنجان آب در روز، قدرت مغزی تان را تا ۳۰ درصد افزایش می دهد.

۹_ نوشیدن آب همچنین به وضوح و تمرکز ذهن کمک می کند.

۱۰_ آب استخوان‎هایتان را سالم نگه می دارد و قوت آن را با ایجاد لایه ای محافظت کننده در اطراف استخوان و تقویت غضروف ها افزایش می دهد.

۱۱_ نوشیدن آب بسیار می تواند باعث کند شدن پروسه ی پیری شود و با تحریک کلاژن سازی و تولید سلول، به جوان ماندن پوست کمک می کند.

۱۲_ نوشیدن آب در درمان آکنه و شفاف سازی پوست نیز موثر است.

۱۳_ آب به مانند کاهش ریسک حمله ی قلبی، از ریسک ابتلا به سکته ی مغزی نیز می کاهد.

۱۴_ آب تاثیر مثبتی بر روی مفاصل تان نیز دارد. مایع حیات انعطاف پذیری را افزایش داده و پیوند میان بافت ها را مستحکم می کند.

۱۵_ آب به شما حس و حالی خوب بخشیده و وقتی حالتان گرفته است انرژی تان را افزایش می دهد. به جای نوشیدنی انرژی زا کافی است یک لیوان آب بنوشید.

۱۶_ با تمام این مزایایی که آب برای سلامتی داشت، جای تعجب ندارد که این مایع سیستم ایمنی تان را هم تقویت کند. یک ضرب المثل اسلواکی می گوید: آب خالص، اولین و بهترین درمان است. پس تا می توانید آب بنوشید! (البته مصرف بیش از اندازه ی آب مضرات خودش را دارد، پس تعادل را رعایت کنید!)

 

خروج از نسخه موبایل