هنگام بوسیدن دیگران چه اتفاقاتی در بدن ما می افتد؟

هنگام بوسیدن دیگران چه اتفاقاتی در بدن ما می افتد؟
امتیاز به این post

 

 

بوسیدن افرادی که دوست شان دارید نه تنها باعث می شود که احساس خوبی داشته باشید و پیوند عاطفی بین شما تقویت شود، بلکه بررسی ها نشان داده است که این کار فواید زیادی هم برای سلامتی تان دارد. مثلا هنگامی که دچار سردرد شده اید احتمالا هیچ تمایلی که بوسیدن عزیزان خود ندارید، در حالی که این دقیقا همان کاری است که می تواند سردردتان را برطرف کند!

۱- ممکن است به سلامت عروق کمک کند

در یک مطالعه مشخص شد افرادی که بیشتر عزیزان خود را می بوسند میزان کلسترول پایین تری دارند. هنگام بوسیدن، بدن شروع به تولید اکسی توسین می کند. این هورمون به کاهش استرس و اضطراب (که می توانند سطح کلسترول را بالا ببرند) کمک می کند. علاوه بر این بوسیدن می تواند در کاهش فشار خون موثر باشد.

۲- ممکن است شدت واکنش های آلرژیک بدن را کاهش دهد

بوسیدن استرس را کاهش می دهد و احساسات مثبت را در ما بر می انگیزد، و در نتیجه می تواند به کاهش آلرژی کمک کند. البته باید به خاطر داشته باشید اگر شخصی که او را می بوسید چیزی خورده باشد که شما به آن حساسیت شدیدی دارید، ممکن است این کار خودش موجب واکنش آلرژیک شود.

۳- ممکن است باعث شود که صورت تان جوان تر به نظر برسد

هنگام بوسیدن، تعداد زیادی از ماهیچه های صورت درگیر می شوند، پس این کار مثل نوعی ورزش برای عضلات صورت عمل می کند. شاید برای تان جالب باشد که بدانید اگر یک دقیقه حالت بوسه را به صورت خود بدهید، می توانید تا ۲۶ کالری انرژی بسوزانید. در ضمن بوسیدن از آنجا که جریان خون در صورت را افزایش می دهد، می تواند تولید کلاژن و الاستین را تحریک کند. این مواد باعث می شوند که چهره شما جوان تر به نظر برسد.

۴- ممکن است سردرد و گرفتگی های عضلانی را کاهش دهد

اگر دچار سردرد یا دردهای قاعدگی شده اید، ممکن است بوسیدن عزیزان دردتان را تسکین دهد. بوسیدن رگ ها را باز می کند و فشار خون را کاهش می دهد، و به همین خاطر می تواند به کاهش درد کمک کند.

۵- ممکن است به کاهش پوسیدگی دندان ها کمک کند

بوسیدن باعث افزایش تولید بزاق می شود، و بزاق از دندان ها در برابر باکتری های مضر محافظت نموده و از پوسیدگی آنها جلوگیری می کند. همچنین برخی از کارشناسان می گویند که یون های معدنی موجود در بزاق حتی می تواند به ترمیم ترک خوردگی های بسیار کوچک مینای دندان کمک کند. البته رعایت بهداشت دهان و دندان نیز بسیار مهم است چون باکتری های عامل پوسیدن دندان هم ممکن است هنگام بوسیدن به دهان فرد مقابل منتقل شوند.

۶- ممکن است موجب کاهش وزن شود

بوسیدن باعث می شود که بدن دوپامین بیشتری تولید کند. اگر مقدار کافی از این ماده شیمیایی در بدن شما وجود نداشته باشد، ممکن است بیشتر هوس غذا خوردن کنید و معمولا در این حالت دوست دارید خوراکی های ناسالم و پر کالری بخورید (و حتی بعد از مصرف این نوع خوراکی ها ممکن است باز هم هوس تان کاملا برطرف نشود). افزایش مقدار دوپامین می تواند اشتهای شما را کنترل و به جلوگیری از افزایش وزن تان کمک کند.

۷- ممکن است احساس خواب آلودگی را کاهش دهد

دوپامین بر سطح انرژی ما هم تاثیر می گذارد. اگر سطح دوپامین بدن پایین بیاید ممکن است بیشتر احساس خستگی کرده و بیش از حد معمول به خواب نیاز داشته باشید. به همین علت بوسیدن می تواند هشیاری بدن را افزایش و احساس خستگی را کاهش دهد.

 

آیا شما تا بحال بعد از بوسیدن عزیزان تان متوجه تاثیرات بالا شده بودید؟

 

 

 

خروج از نسخه موبایل