چطور با داشتن دیدگاه منفی مقابله کنیم

چطور با داشتن دیدگاه منفی مقابله کنیم
امتیاز به این post

همه گه گاهی در دام داشتن دیدگاهی منفی می افتند، اما اگر همیشه این اتفاق می افتد، می تواند جلوی پیشرفت تان در زندگی را بگیرد. همیشه نمی شود خوشحال و سرحال بود، بالاخره اوقات سخت هم از راه می رسند، این سیر طبیعی زندگی است. اگر اوقات سخت نباشند هیچوقت قدر اوقات شادتان را نخواهید دانست. در این مطلب نگاهی به داشتن دیدگاه منفی در زندگی داشته و راه هایی را برای مقابله با آن معرفی می کنیم.

چه چیز باعث داشتن دیدگاه منفی می شود؟

دیدگاه مبتنی بر منفی گرایی می تواند از اتفاقات دوران کودکی، ترس، نگرانی یا تروما منشا بگیرد. بعضی ها در زندگی بدبین تر هستند بنابراین طبیعی است که دیدگاهی منفی تر داشته باشند. اما بدان معنی نیست که نمی توانند با آن مقابله کنند. یکی از اصلی ترین دلایل داشتن دیدگاه منفی گرا، ترس است. اگر راجع به زندگی، شغل، وضعیت مالی، سلامتی و دیگر چیزها می ترسید و نگرانی دارید، مشوش شده و این ترس و نگرانی دیدگاهی منفی را برایتان رقم خواهند زد. این افکار منفی مداوم می توانند به آرامی زندگی تان را خراب کنند.

برای جلوگیری از این مسئله از راهکارهای زیر کمک بگیرید:

۱_ دفتر خاطرات داشته باشید

با این کار به آسانی می توانید هر اتفاق مثبتی را ثبت کنید. مهم نیست این اتفاقات چقدر کوچک یا بزرگ هستند، نوشتن شان کمک کننده خواهد بود. اگر بتوانید به نوشتن چیزهایی که قدردان شان هستید عادت کنید _ حتی چیزی ساده مثل طلوع خورشید_ ذهن تان خود به خود مثبت گراتر می شود.

۲_ شرایط مثبت را به خاطر بیاورید

هر زمان متوجه شدید مشغول فکر کردن به چیزهای منفی هستید، ذهن تان را به لحظاتی که در آنها آرام، شاد و مطمئن بودید، هدایت کنید. این کار به تلاش احتیاج دارد، اما دست آخر نتیجه اش رضایت بخش خواهد بود.

۳_ افکارتان را زیرسوال ببرید

مغزتان و ذهن تان دو چیز متفاوت از هم هستند. ذهن تان به سادگی توسط نیروهای خارجی شکل گرفته و تحت تاثیرشان قرار می گیرد، حال چه این نیروها مثبت باشند چه منفی. وقتی افکار منفی به ذهن تان خطور کردند، آنها را زیر سوال ببرید. بهشان شبیه ایمیل های اسپم نگاه کنید، ایمیل های اسپم را جدی نمی گیرید، فقط حذف شان می کنید. باید با افکار منفی هم همین کار را بکنید.

 

خروج از نسخه موبایل