چرا ورزش برایتان خوب است؟

چه ورزشی برایتان خوب است؟
امتیاز به این post

این روزها به ورزش کردن بیشتر به چشم یک ترند یا مد نگاه می شود تا جزء اساسی ای برای برای داشتن زندگی سالم و متعادل. خیلی ها فکر می کنند که حتما باید در کلاس های ورزش و باشگاه ثبت نام کرده یا نوع خاصی از ورزش را در پیش بگیرند و ما هم در ادامه این مسئله را به بحث خواهیم گذاشت.

حقیقتی که در موردورزش کردن وجود دارد

 برخلاف آنچه که اینترنت سعی در القا کردنش به شما دارد، هیچ برنامه ی ورزشی جادویی همه کاره ای که به درد همه بخورد وجود ندارد. وقتی صحبت از ورزش کردن باشد، کلید ماجرا ثابت قدمی است، یعنی هر روز باید بلند شده و دست به کار شوید.

ورزش منظم یکی از مهم ترین مسائل در داشتن سلامتی و عمری طولانی است. تحرک روزانه ی بدن تان حتی به مدتی کوتاه، کمک می کند تا وزن مناسبی داشته باشید، خلق و خوی تان بهبود پیدا کند، انرژی تان زیاد شود، بهتر بخوابید و از بیماری های مزمن جلوگیری کرده یا آن ها را کنترل کنید.

اما انگیزه دادن به خودتان برای انجام این کار می تواند دشوار باشد. مخصوصا اگر فکر می کنید باید وقت و هزینه ی زیادی صرف آن کنید.

پیدا کردن چیزی که برایتان خوب است

 بله، یوگا برایتان خوب است. کلاس های فیتنس هم همینطور. پیاده روی، دوچرخه سواری، دو، پینگ پونگ، هر ورزش دیگر که نام ببرید هم برایتان خوب است. عامل مشترک میان همه ی آنها این است که بدن تان را به تحرک انداخته، ضربان قلب را بالا برده و جریان خون را در بدن تان افزایش می دهند. همین مسئله است که اهمیت دارد.

هیچ رژیم ورزشی ای وجود ندارد که روی همه جواب بدهد. در مورد ورزش، هرکس ترجیحات خاص خودش را دارد و شما هم هنگام انتخاب کردن ورزش تان باید به توانایی ها، امکانات و علایق تان اهمیت بدهید.

چطور شروع به ورزش کردن کنیم

 اگر تا به حال ورزش نکرده اید یا اولین بار است که می خواهید روتین ورزش کردن را در زندگی تان بگنجانید، کم کم شروع کنید. اینکه می گویند هرچه شدیدتر ورزش است بهتر است، باوری غلط است. بهتر است که هر روز بازه ی نیم ساعته تا یک ساعته را به انجام ورزش های سبک بگذرانید تا اینکه در چند جلسه ورزش های شدید کرده و به خودتان آسیب برسانید.

تازه می‎خواهید ورزش کنید؟

 سعی کنید هر روز کمی تحرک به برنامه تان اضافه کنید. مثلا به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید، در تایم ناهارتان قدمی در خیابان بزنید، هر بار پیش از حمام رفتن ۱۰ تا اسکوات بزنید. حتی ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پیاده روی هم کمک می کند تا وزن تان را کاهش داده و از خطر ابتلا به بیماری های قلبی یا سکته ی مغزی بکاهید.

اگر به دنبال برنامه ی ورزشی منظم تر و طولانی تر هستید می توانید ایده های ارزان زیر را امتحان کنید:

یوگا: لازم نیست که حتما کلاس ثبت نام کنید. اینترنت و مخصوصا یوتیوب پر از ویدئوهای آموزشی است.

دوچرخه سواری: دوچرخه راهی عالی برای رفت و آمد است. می خواهید تا سوپرمارکت بروید؟ به جای ماشین از دوچرخه استفاده کنید.

شنا کردن: هنوز که هوا گرم است، پس با شنا کردن هم می توانید ورزش کنید و هم کمی تفریح کنید.

پیاده روی: بیرون بروید، در طبیعت قدم بزنید؛ مناظر و صحنه هایی خواهید دید که اگر بیرون قدم نمی گذاشتید، هرگز نمی دیدید.

تمرینات قدرتی: خریدن دمبل و کش های ورزشی خیلی هزینه بر نبوده و حرکاتی که می توانید با آن ها انجام دهید را به سادگی می توانید از طریق اینترنت آموزش ببینید.

جست و جویی در شهر بکنید: این احتمال وجود  دارد که بعضی پارک ها گروه های ورزشی داشته باشند، فقط کافی است سری به چند پارک اطراف تان زده و بررسی کنید.

منبع

خروج از نسخه موبایل