چیزهایی که نباید فدای شریک زندگی تان کنید

چیزهایی که نباید فدای شریک زندگی تان کنید
4.2/5 - (8 امتیاز)

وقتی دو نفر رابطه ای را باهم شکل می دهند، مهم است که تکلیف یکسری چیزها را با خودشان روشن کنند. این کار کمک می کند تا پیوندشان محکم تر و عمیق تر شود. همواره به یاد داشته که یک رابطه ی سالم به مانند جاده ای دوطرفه است؛ یعنی هر دو طرف کاملاً باهم مساوی و برابر هستند. در روابط، خصوصاً پس از ازدواج، معمولاً این خانم ها هستند که بیشترین تغییر را در سبک زندگی شان ایجاد می کنند. بااینکه آن ها بعضی از این تغییرات را با رضایت کامل انجام می دهند، اما یک سری از جنبه های زندگی شان هست که هرگز نباید به خاطر عشق آن ها را به خطر بیندازند. در ادامه برخی از این جنبه های زندگی که نباید هنگام در رابطه بودن فدا کنید را به شما معرفی می کنیم.

نادیده گرفتن رؤیاها

چون شریکتان می خواهد وقت زیادی را با او بگذرانید و همیشه در کنارش باشید به این معنا نیست که باید به خاطر پذیرفتن ترفیع شغلی یا شرکت در کنفرانسی مهم خارج از شهر یا کشور احساس عذاب وجدان بکنید. او هیچ وقت نباید شما را بر سر دوراهی انتخاب کردن او یا رویاهایتان بگذارد. از خودتان بپرسید که آیا در رابطه ای که باید به خاطر آن از رویاهایتان دست بکشید خوشحال خواهید بود. اگر او شما را درک کند، متوجه خواهد بود که رویاها و شغل تان به اندازه ی او برایتان مهم است.

اصلاح ارزش هایتان

همه ی ما مجموعه ی ارزش های اخلاقی و اصولی را داریم که بهشان باور داریم. این ارزش ها هویت و فردیت ما را شکل می دهند. هرگز اخلاقیات تان را به خاطر طرف مقابل تغییر ندهید. حتی اگر ارزش های مشترکی ندارید، همواره باید به ارزش های یکدیگر احترام بگذارید. هیچ وقت ارزش های اخلاقی، دینی و باورهایتان را نباید صرفاً به خاطر دیگری تغییر دهید.

تغییر دادن ظاهرتان

هیچ گاه نباید کلیت ظاهرتان را به خاطر دیگری تغییر دهید. تغییرات جزئی ای که خودتان هم با آن ها راحت باشید اشکالی ندارد، اما اگر او خواستار تغییرات عمده ای از سوی شماست هرگز نباید زیر بار بروید. او شما را همینطوری دیده و باید همینطوری بخواهد.

گذشتن از فضای شخصی تان

خانواده و دوستانتان هم به توجه شما احتیاج دارند و شما خودتان هم از کنار آن ها بودن لذت می برید، نه؟ بنابراین هیچ گاه از وقتی که می دانید باید در کنار آن ها صرف کنید به خاطر شریک زندگی تان نگذرید. سعی کنید تعادلی ایجاد کنید. چون در رابطه هستید به این معنا نیست که باید دیگران را به کل کنار گذاشته و حتی با خودتان هم خلوت نکنید.

فراموش کردن کسی که هستید

هرگز سعی نکنید طوری که نیستید رفتار کنید. برای خوشحال و مغرورتر کردن او نشان ندهید که از او کمتر باهوش هستید. درعین حال نباید علایق تان را به خاطر او تغییر دهید. این ها همگی چیزهایی هستند که باعث منحصر بفردی شما می شوند بنابراین فردیت و هویت تان را به خاطر دیگری از دست ندهید، حداقل نه به زور!

تسلیم کردن کنترل

هرگز کنترل خودتان را به دست او ندهید. مهم نیست چقدر عاشقش هستید، تصمیمات باید همواره دوطرفه باشند. می توانید با او مشورت کنید، اما در اموری که مربوط به خودتان هستند این خود شما هستید که باید تصمیم نهایی را بگیرید.

خروج از نسخه موبایل