یک ترفند ساده اما موثر که به شما کمک می کند زودتر از یک نوزاد به خواب بروید

یک ترفند ساده اما موثر که به شما کمک می کند زودتر از یک نوزاد به خواب بروید
امتیاز به این post

 

مشکلات مربوط به خوابیدن واقعا برای هر کسی ناراحت کننده است. در حدود سی تا سی و پنج درصد از بزرگسالان علایم بیخوابی را تجربه می کنند که یک مشکل جدی و شایع است. خوشبختانه دکتر لوک بیدودویین ، استاد رشته علوم شناختی در دانشگاه سیمون فریزر راه حلی ساده و سریع پیدا کرده است که به شما کمک می کند سریعتر از یک نوزاد به خواب بروید.

بر هم زدن شناختی

دکتر لوک این روش را بر هم زدن شناختی نامیده است که به تکنیکی اشاره دارد که شامل تجسم کردن اشیای تصادفی ای هستند که تصویرسازی کردن آنها آسان است. به گفته دکتر لوک این شیوه، افکار شما را به هم می ریزد تا ذهن شما را از فکر کردن به مسائلی که مانع از به خواب رفتن تان می شود، دور نگه دارد.  فکر کردن به اشیای تصادفی کار ساده ای نیست. دکتر لوک توصیه می کند از اپلیکیشن « دکمه خواب من » استفاده کنید، که برای کمک به افراد برای بهره بردن از این شیوه طراحی شده است. این اپلیکیشین به شما در انتخاب لیستی از کلمات کمک می کند و  تنها کاری که لازم است انجام دهید تجسم کلماتی است که به شما گفته می شود

اجازه دهید تا قوه تخیلتان شما را به عالم خواب ببرد

 

اگر  نمیخواهید از اپلیکیشن برای خوابیدن استفاده کنید، میتوانید به شیوه خودتان این روش را به کار ببرید. بهترین روش آن است که به یک کلمه تصادفی ۵ حرفی و از نظر احساسی خنثی فکر کنید  مثلا به کلمه  « خواب عمیق» و برای هر یک از حروف این کلمه، کلمه ای را تصور کنید که با آن حرف شروع می شود. به کلماتی که احساسات منفی یا استرس آوری را در شما ایجاد می کنند فکر نکنید. اگر این تمرین را انجام دادید و همچنان خواب به سراغتان نیامد، همین روش را با کلمه دیگری امتحان کنید.

آزمایش کردن تکنیک

برای آنکه مطمئن شوید این تکنیک جواب می دهد، دانشگاه اِس اِف یو ( SFU ) آن را روی ۱۵۴ دانشجو که از الگوی خواب خود شکایت داشتند امتحان کرد. شرکت کنندگان این شیوه را امتحان کردند و نتایج بدست آمده اثبات کرد که توانایی های شناختی خوابیدن آنها عالی است.  آنها نه تنها سریعتر خوابیدند بلکه خوابی با کیفیتی بالاتر را تجربه کرده بودند.

خروج از نسخه موبایل